Miten pitkälle eteenpäin ostatte lapsille vaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minä ostan sitä mukaa kun entiset jää pieneksi uutta tilalle. Tosin, jos teen hyviä löytöjä, niin silloin ostan etukäteen isompia kokoja.. Esim. Ensi talven toppapuku on ostettuna kun löysin laadukkaan puvun tosi hyvällä alennuksella. Pieni riski on, ettei mahdu, mutta saan kyllä samalla hintaa myytyä eteenpäin millä ostinkin. Tyttö nyt 11 kk ja 74 cm ja toppapuku 86 cm. Sukulaisten otsamaa vaatetta on isompaa jonkinverran mm. anopin ostamat pikkarit kokoa 110 :D :D

Jos näin jotain kivaa ja edullista, ostin varastoon yhtä tai kahta kokoa isompaa. Se loppui sitten taaperoiän jälkeen oikeastaan. =) Nyt ennemmin annan rahat heille tai yhdessä mennään ostamaan silloin, kun tarve on. Ovat jo koululaisia.

no meillä tyttö jo kohta kuus v, mut oon pyrkiny ostamaan lähinnä ulkovaatteet että on aina seuraavaa kokoa valmiina odottamassa jos löydän jostain käytettynä. Ja jos osuu sisävaatteistakin joitain oikein must have juttuja niin ostan isompaakin kokoa valmiiks. Mutta sitten jos ei oo käytettynä löytyny niin ostan vasta sitten kun on tarve

Yleensä seuraavaa kokoa ostelen jo, jos sattuu jotain kivaa eteen tulemaan. Minäkin juuri ostin isommalle ensi talveksi toppapuvun, kun sattu niin hyvällä alennuksella eteen tulemaan. En itse tykkää yhtään siitä ajatuksesta, että koko vaatearsenaali pitäisi ostaa melkeinpä kerralla, vaan on kivempi pikkuhiljaa kasata sitä, niin eipä tunnut lompakossa niin kamalalta. Toisekseen ostan suuren osan vaatteista käytettynä kavereilta, joten ne tulee sieltä sitä tahtia, kun jäävä heille pieniksi.

Mä voin tunnustaa että mä alan ostelemaan heti seuraavaa kokoa kun siirrytään uuteen kokoon, eli nyt poika käyttää 98 niin mulla on jo paljon 104 ostettuna. Jopa ulkovaatteita. Mitä pahaa siinä on?
En mä ainakaan raaski ostaa kaikkea kerralla joten aina kun törmään kivaan vaatteeseen seuraavassa koossa niin ostan sen.

kirpparilta kun ostelee niin tulee ostettua hyvissä ajoin etukäteen seuraavaa kokoa varastoon. nyt esimerkiksi kesävaatteet on ostettu, ensi syksyksi on aika hyvin vaatetta valmiina, molemmilla kun se tilanne että nyt käytössä olevat sisävaatteet jäävät varmasti pieneksi ennen ens syksyä, tytölle keräilen kokoa 104 ja pojalle kokoa 92-98.

tarpeen mukaan yleensä, isommilla pojilla ei säily pienemmille oikeen mitään kun rikkovat melkeen kaikki,liian isoja en yleensä ostele.. mutta tälle syntymättömälle vauvalle on ostettu jo 80 kokoon asti vaatteita, on tyttö ja neljän pojan jälkeen lähti vähän lapasesta ja kun eipä noita tyttöjen vaatteita muutenkaan ennestään ollut :D

[QUOTE="vieras";26122255]Uskomatonta vouhkaamista nykyään lasten vaatteiden kanssa!
Vaatteita ostetaan sitten kun niitä tarvii ja entiset hajoo.
Ei se prkl ole mitään kilpavarustelua![/QUOTE]

En minä ainakaan näe tätä minään kilpavarusteluna (tämä ei ollut mikään merkki-ketju) . Jos ostaa käytettynä tai haluaa löytää lastenvaatteet halvalla alennushinnoilla niin kyllä niitä pitää vähän etukäteen katsella. Kalliiksi tulee, jos ostaa vasta siinä vaiheessa kaikki kun siirrytään seuraavaan kokoon.

Ap, tuon ikäiselle voi hyvinkin ostaa seuraavia kokoja etukäteen mitä vaan löytää, koska aika nopeastihan ne tulee käyttöön. Meillä käytetään nyt yhtä kokoa n. vuoden, joten ostan aina vain seuraavaa kokoa jos jotain sopivaa sattuu kohdalle.. enempää ei mahdu säilyttämään ja aika pitkään saisi odottaakin niiden käyttöön ottoa jos olisi muutamaa kokoa isompia vaatteita.

• Tykkää
Reactions: zenn
mutta ap:lle vielä, meillä isommalla aikanaan jäi lähes kokonaan koko 80 sisävaattet käyttämättä, pojalla jäi koko 74 välistä kun kesän aikana kasvoivat niin paljon kesävaatteista kun siirryttiin taas pitkiin vaatteisiin niin piti ottaa seuraava koko käyttöön. riippuu tietysti paljon minkälainen kesä tulee, mutta vaatteiden määrässä kannattaa huomioda tuleva kesä.

[QUOTE="viiden äiti";26122416]tarpeen mukaan yleensä, isommilla pojilla ei säily pienemmille oikeen mitään kun rikkovat melkeen kaikki,liian isoja en yleensä ostele.. mutta tälle syntymättömälle vauvalle on ostettu jo 80 kokoon asti vaatteita, on tyttö ja neljän pojan jälkeen lähti vähän lapasesta ja kun eipä noita tyttöjen vaatteita muutenkaan ennestään ollut :D[/QUOTE]

ja sit kyl huvittaa jos tääkin on poika, mut eiköhän ne tyttöjen vaatteetkin saada menemään jollekin sitten.. onneks on poikien vaatteita myös siltä varalta :)

Ei mielestäni mitään kilpavarustelua. Meillä onn tilaa säilyttää pojan vaatehuoneessa vaatteita. eli nyt 110 kokoa käyttää ja olen jopa 134 hamstrannut (pääosin max 122 kokoon saakka). En usko että ehdin työhönpalattuani niin paljon aleja hyödyntää (nettialet ja oikeat). Kirppikseltä ei montaa vaatetta pojalle ole löytynyt.

Kun poika oli vauvaiässä, ostin paria seuraavaa kokoa vaatetta. Nyt kun kasvu on vähän hitaampaa, ostan seuraavaa kokoa valmiiksi aina kun sattuu kohdalle, pääsääntöisesti alesta, normaalihintaisena vain jotain tosi hienoja.:)

[QUOTE="vieras";26122255]Uskomatonta vouhkaamista nykyään lasten vaatteiden kanssa!
Vaatteita ostetaan sitten kun niitä tarvii ja entiset hajoo.
Ei se prkl ole mitään kilpavarustelua![/QUOTE]

Mun mielestä se taas on kaukana vouhkaamisesta. Kyse on useinkin ennemminkin rahan säästämisestä. Mulla on jo lasten ens talven topat ja asusteet valmiina kaapissa - ei siksi että vouhkaisin ja kilpavarustelisin vaan siksi että kun ostin ne nyt keväällä niin niitä sai parhaimmillaan -70 prossan alennuksella -> säästän siis huiman summan rahaa verrattuna siihen että odotan syksyyn ja ostan sitte normaalihintaisina ne kaikki. Ihan samaa periaatetta käytän kaikissa muissakin vaatteissa, myös omissani. Ostan silloin kun saa halvalla, en silloin kun on tarve. Sillon ei tarvii sitte ekojen lumihiutaleiden tippuessa maahan itkeä sitä että kun menee niin paljon rahaa toppavaatteisiin.

Olen samoilla linjoilla useimpien kanssa. Poika käyttää nyt sisävaatteissa 86 ja ulkovaatteissa 92, kesää kohti kaikki vaatteet vaihtuu 92 kokoon. Kaikki kesän ja ensi syksyn vaatteet on jo hankittu, samoin ensi talven kamppeet. Lisäksi olen ostanut varastoon 98 ja myös joitakin 104 kokoisia vaatteita, kun olen löytänyt jotain kivaa (ei välttämättä alesta). En tiedä, on jotenkin "turvallinen" olo kun on koko repertuaari seuraavaa kokoa odottamassa. Lisäksi täällä pikkukaupungissa on aika suppeat valikoimat, joten ostan mielummin hyvissä ajoin ajan kanssa kuin että joutuisin tekemään paniikkihankintoja.

[QUOTE="vieras";26122226]Mulla nyt 8kk tyttö käyttää kokoa 74, kohta siirrytään kokoon 80. Kaapissa on valmiina kokoa 80. Pitäiskö alkaa ostamaan kokoa 86? Entä 92?[/QUOTE] Ei osteta etukäteen. Sitten ostetaan kun tarvitsee uudet hankkia :)

Ostan seuraavaa kokoa, mulla on isommat lapset jo, että menee yksi koko kauemman. Ensi talveen saakka on kaikki ulkoiluvaatteet hankittuna ja ensi syksynä taas hankitaan kevät vaatteet, kesävaatteita ostan juhannuksen jälkeisistä aleista seuraavaa kesää varten, tuolla tavalla olen vuosien aikana säästänyt kahden lapsen kanssa vähintään puolet siitä määrästä mikä olisi normaalihinnalla ostettaessa mennyt. Ja puhutaan varmasti yli 1000e säästöstä.

Esikoiinen käyttää tällä hetkellä 110.
koko 116 on ostettu jo valmiiksi ja rupean kohta ostamaan 122 varastoon.
viime kesäiset kesävaatteet menee tänä kesänä kun ostin silloin tarkoituksella liian isoja.

Kuopus käyttää koko 74 nyt.Olen ostanut valmiiksi ko 80 ja 86.
92 rupean varmaan syksyn jälkeen ostamaan.

Kummallekkin on valmiina jo syksyn puvut ja ensi talven toppavaatteet..

Yhteistyössä