Minulle tehtiin sektio reilu 6 viikkoa sitten perätilan takia. Sektio tehtiin myöhään illalla (poika syntyi klo 21:39) ja pääsin salista suoraan osastolle isän ja pojan luo (heräämö oli kiinni yöllä). Kipuja ei ollut ollenkaan, heti leikkauksen jälkeen yöllä otin kipulääkettä "varmuuden vuoksi" kun tunto alkoi palautua puudutuksen jäljiltä. Aamulla heti aamupalan jälkeen sain nousta jalkeille ja käydä pesulla. Liikuskelin itsekseni ympäri osastoa jo 12 h leikkauksen jälkeen
Kovasti tyrkyttivät särkylääkkeitä, mutta kieltäydyin ottamasta niitä kun kipuja ei ollut. Sairaala-aikana olin paljon paremmassa kunnossa kuin alakautta synnyttäneet huonekaverit
Kotiin päästiin neljäntenä päivänä, jolloin käytännössä aloitin normaalielämän. Aloitettiin vaunulenkkeily samantien. Tikit poistettiin kuudentena päivänä ja seitsemäntenä kävin jo saunassa.
Kuukausi synnytyksestä aloitin hölkkäilyn ja nyt kuuden viikon jälkeen palaan ratsastustunneille. Vointi olisi sallinut molemmat jo aiemmin, mutta tuollaiset lajithan on yleensäkkin kiellettyjä ensimmäisen kuukauden ajan synnytyksen jälkeen (kohdunlaskeuman vaara?).
Minulle sektio oli erittäin positiivinen kokemus
Ja ennenkaikkea kivuton :x
Etukäteen pelotti kamalasti, mutta kaikki sujui tosi hyvin!