Miten pitkään on sopiva pitää varattuna myytävää tuotetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "myyjä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"myyjä"

Vieras
Mulla on mm. tori.fi:ssä sekä fb:n kirpputorilla myytävänä muutamia huonekaluja. Niistä tulee aina silloin tällöin joku kysely, mitoista, kunnosta tms.

Miten näitä pitäis tulkita kun joku kysyy jotain, vaihdetaan mahdollisesti muutama viesti tuotteeseen liittyen ja sitten ei kuulukkaan mitään..? Samaan aikaanki saattaa olla pari kiinnostunutta mutta ei suoraan ole sanonut että haluaa varata tms. vaan kyselee tietoja, sijaintia, josta mä käsittäisin et ostajaehdokas on OIKEASTI kiinnostunut..

Mun mielestä on ehkä vähän "kieroa" tehdä kauppaa (=antaa lisätietoja) monelle samaan aikaan, ja sitten vaan ilmoittaa yhtäkkin kesken "kaupanteon" toiselle että; sori se menikin jo.. Mutta tokihan itse halua mahdollisimman pian eroon ko. tuotteesta..

Miten te teette jos olette ostamassa jotain; varaatteko heti alustavasti ja sitten perutte jos ei olekkaan sopiva vai kuinka?

Jollei selkeästi varata lähtee ekalle oikealle ostajalle kun vain ehtii. En pitele mitään varattuna, jos ei erikseen sovita.

Emmäkää siis oo varsinasesti pitäny varattuna mutta olen sanonut jos on esim. juuri samoihin aikoihin tullut kyselyä että on toinenki kyselijä. Ei näköjään kannata kun kyselijät ei vaivaudu sitten sanomaan että ei olekkaan hyvä heille :/

Mun mielestä tuollanen "päätös" olis ihan asiallinen ja hyviin tapoihin kuuluva ni ei myyjän tarvitse turhaan odotella! Harmittavan moni vaan sitä ilmoittaa :(

Yhteistyössä