Miten pitäisi toimia jos työnantaja ei anna käyttää asianmukaisia suojavarusteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tai antaa, mutta moittii niiden liikakäytöstä eli maskeja ja hanskoja pitäisi hänen mielestän käyttää useita kertoja eikä vaihtaa joka asiakkaan kohdalle uusia. Kyse on siis työssäni lähinnä itseni suojaamisesta eli asiakkaan kohdalla ei ole merkitystä miten moneen kertaan käytän samat hanskat. Mutta itseäni ne samat hanskat ei todellakaan suojaa enää kun ei ne aina pysy ehjänä edes yhtä asiakasta loppuun asti. Maskien suojatehosta en tiedä, mutta ei niitä kiva ole käytettynä säilytellä.

En tiedä miten pitäisi toimia? Ostaa itse omat maskit ja hanskat? Ei sekään nyt toki oikein ole, kun palkkatyössä on. Ja kun on pienyrittäjä kyseessä niin oikeastaan tuollaisesta asiasta huomauttelu kostautuu itselle, koska sitten yrittäjä tekee työlistat niin että tietää harmittavan tai "kostaa" jotenkin muuten sen että työntekijä on heittäytynyt hankalaksi.

ota yhteyttä oman alasi liittoon ja selvitä sieltä kautta onko käytännöt oikein, pienyrittjillä ei ole varaa virheisiin!
millaista työtä teet missä tarvitaan hanskoja ja maskeja?

ota yhteyttä oman alasi liittoon ja selvitä sieltä kautta onko käytännöt oikein, pienyrittjillä ei ole varaa virheisiin!
millaista työtä teet missä tarvitaan hanskoja ja maskeja?

Hauska näkemys. "Pienyrittäjällä ei ole varaa virheisiin." Totuushan on useimmiten se, että pienyrittäjällä ei ole varaa mihinkään, johtuen juuri tiukoista säännöistä. No onhan aina mahdollisuus antaa duurareille potkun ja laittaa pillit pussiin.

[QUOTE="vieras";26889456]Hauska näkemys. "Pienyrittäjällä ei ole varaa virheisiin." Totuushan on useimmiten se, että pienyrittäjällä ei ole varaa mihinkään, johtuen juuri tiukoista säännöistä. No onhan aina mahdollisuus antaa duurareille potkun ja laittaa pillit pussiin.[/QUOTE]

Itse vaihtaisin työnantajaa, joka estää työtehtävien vaatimien suojien käytön.

Pienyrittäjäkin voisi miettiä alan vaihtoa, jos rahan takia vaarantaa työntekijöidensä terveyden.

Pienyrittäjäkin voisi miettiä alan vaihtoa, jos rahan takia vaarantaa työntekijöidensä terveyden.

joo lopetetaan kaikki mistä ei tule kunnon voittoja.haloo pää pois persiistä.

[QUOTE="vieras";26889533]Pienyrittäjäkin voisi miettiä alan vaihtoa, jos rahan takia vaarantaa työntekijöidensä terveyden.

joo lopetetaan kaikki mistä ei tule kunnon voittoja.haloo pää pois persiistä.[/QUOTE]

Kunnon voittoja? Yrittäjä itse voi jättää suojien pitämisen, jos niin haluaa. Mutta hän ei voi sitä vaatia työntekijöiltään. Työnantaja on vastuussa työntekijöidensä terveydestä.

Yhteyttä liittoon vaan, turvallisuuden kanssa ei pelleillä. Meillä töissä meininki on ihan päinvastainen, hyvä kun ei pidä laittaa tuplasuojausta. Esimies on todella tarkka. Raskaana ollessani hän ei antanut minun edes kantaa mitään painavaa (painavaksi hän katsoi jo kahden mapin roudaamisen).

Yhteistyössä