mn
miten vähällä ruokamenoislla ( sisältää pesuaineet yms.) 5 henkinen perhe voi pärjätä. lapset 5, 4 ja kohta 1 -v??
täl hetkel menee noin 600-1000 egee.Alkuperäinen kirjoittaja miuku:Riippuu millaseen elintasoon on tottunut?Mitä ne on tällä hetkellä?
Jää työttömäks jos ootte valmiita siihen, että jos mies saa paikan ja itse olet jo töissä voitte tai olette valmiita viemään pienen päivähoitoon Kyllä 500e pärjää jos tekee itse paljon sämpylöitä ja leipää. Pieni syö teidän kanssa samaa ruokaa jne..Alkuperäinen kirjoittaja ap:täl hetkel menee noin 600-1000 egee.Alkuperäinen kirjoittaja miuku:Riippuu millaseen elintasoon on tottunut?Mitä ne on tällä hetkellä?
,mies työttömänä ( ei saa töitä ees kauempaa)
minä jäin just kotihoidontuelle et tulot pienet... mietin et onko mun pakko lähtee töihin tai ainakin jäädä työttömäks et sais enenmmän rahaa...
Jos jäät kodinhoidon tuelle niin silloin on pakko tinkiä mistä pystyy. Itse ollut kh tuella 6 vuotta ja voin kertoa että olen tuona aikana oppinut huomattavasti taloudellisemaksi . Ennen ei jäänyt kahdella työssäkäyvällä juurikaan säästöön mitään mut nyt kun on alkanut katsoa mihin rahan laittaa ja karsinut turhat pois, jää jopa säästöön vaikka olenkin kh tuellaAlkuperäinen kirjoittaja ap:täl hetkel menee noin 600-1000 egee.Alkuperäinen kirjoittaja miuku:Riippuu millaseen elintasoon on tottunut?Mitä ne on tällä hetkellä?
minä jäin just kotihoidontuelle et tulot pienet... mietin et onko mun pakko lähtee töihin tai ainakin jäädä työttömäks et sais enenmmän rahaa...
eli karkeesti vois laskee 15 egee päivä eli noin 450 egee kuussa, meniks oikeen?Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:Kaikesta voi säästää. Pesuaineet halvimman mukaan ja jos vaipat on muuta kuin kertakäyyövaippoja...
Ihan perus ruuan/leivät/maidot saa varmaan helposti 10e/pv. Siihen vaan lisättävä esim. ne pesuaineet yms. Tosin tuo ruoka ei ole sitten kovinkaan monipuolista!
Meillä just about tuon ikäiset lapset, ruokaan plus pesuaineet, vessapaperit jne. menee 500e kuussa, ehkä tyyliin joulukuussa enemmän. Mies kyllä syö töissä lounaan, muut syödään kotona. Ihan perusruokaa.. miten te saatte tonnin menemään?Alkuperäinen kirjoittaja ap:täl hetkel menee noin 600-1000 egee.Alkuperäinen kirjoittaja miuku:Riippuu millaseen elintasoon on tottunut?Mitä ne on tällä hetkellä?
Tosta pitää sanoa et kestovaippailu on egologista mut ei halvempaa näin kun asuu omakotitalossa jossa maksetaan jätevesi ja tulevanveden maksu+ kestovaipat on kallita ostaa ja niitä pitää kuitenkin olla aika paljon. Lidlestä maksaa iso vaippa paketti 7-8 ? joka meillä ainain kestää aika kauan mut vesi on kallista esim. lapsen pyllyä ei kannata pestä vedellä vanhassa omakotitalossa jossa joutuu valuttamaan vettä ennenkuin tulee lämmintä vettä. Lidlen vaipat maksaa itsensä takaisin verranuttuna kestovaippoihin vesilaskussa.Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:Kaikesta voi säästää. Pesuaineet halvimman mukaan ja jos vaipat on muuta kuin kertakäyyövaippoja...
Ihan perus ruuan/leivät/maidot saa varmaan helposti 10e/pv. Siihen vaan lisättävä esim. ne pesuaineet yms. Tosin tuo ruoka ei ole sitten kovinkaan monipuolista!
nooh tähän mennes ei oo pehemmin katottu mitä ostetaan ja tehdään aika paljon miehen kans herkkuruoka, esim. kunnon pihvejä jne...Alkuperäinen kirjoittaja Perusperhe:Meillä just about tuon ikäiset lapset, ruokaan plus pesuaineet, vessapaperit jne. menee 500e kuussa, ehkä tyyliin joulukuussa enemmän. Mies kyllä syö töissä lounaan, muut syödään kotona. Ihan perusruokaa.. miten te saatte tonnin menemään?Alkuperäinen kirjoittaja ap:täl hetkel menee noin 600-1000 egee.Alkuperäinen kirjoittaja miuku:Riippuu millaseen elintasoon on tottunut?Mitä ne on tällä hetkellä?
hyvä tietää et ehkä mahdollisuus pärjätä. täytyy kokeilla niin kauan kuin pystyy.Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:Jos jäät kodinhoidon tuelle niin silloin on pakko tinkiä mistä pystyy. Itse ollut kh tuella 6 vuotta ja voin kertoa että olen tuona aikana oppinut huomattavasti taloudellisemaksi . Ennen ei jäänyt kahdella työssäkäyvällä juurikaan säästöön mitään mut nyt kun on alkanut katsoa mihin rahan laittaa ja karsinut turhat pois, jää jopa säästöön vaikka olenkin kh tuellaAlkuperäinen kirjoittaja ap:täl hetkel menee noin 600-1000 egee.Alkuperäinen kirjoittaja miuku:Riippuu millaseen elintasoon on tottunut?Mitä ne on tällä hetkellä?
Ok. Mä ostan aika paljon kaupan omia merkkejä, tarjoustuotteita jne. Myös perunat ja muita kasviksia ostetaan syksyllä maakellariin ja silleen. Ketjun innoittamana laskin mitä maksaa itse tehty pilttipurkillinen possu-kasvissosetta (ulkofileestä): alle 15snt/purkki.. olen tehnyt niitä itse lähinnä maun takia. Itse en ole erityinen ruokafriikki joten kovin gourmeeta täällä ei syödä.. toki mies voi pihvejä itse paistaa, mut ei sitä paljoa kiinnosta. Hedelmiä syödään paljon.Alkuperäinen kirjoittaja ap:nooh tähän mennes ei oo pehemmin katottu mitä ostetaan ja tehdään aika paljon miehen kans herkkuruoka, esim. kunnon pihvejä jne...Alkuperäinen kirjoittaja Perusperhe:Meillä just about tuon ikäiset lapset, ruokaan plus pesuaineet, vessapaperit jne. menee 500e kuussa, ehkä tyyliin joulukuussa enemmän. Mies kyllä syö töissä lounaan, muut syödään kotona. Ihan perusruokaa.. miten te saatte tonnin menemään?Alkuperäinen kirjoittaja ap:täl hetkel menee noin 600-1000 egee.Alkuperäinen kirjoittaja miuku:Riippuu millaseen elintasoon on tottunut?Mitä ne on tällä hetkellä?
Karkeesti tosiaan! Sitten jos tarvitaankin jostain syystä antibiootit koko perheelle tms ja tuo raha on vaan se mitä voi käyttää niin onkin jo aika pulassa...Alkuperäinen kirjoittaja ap:eli karkeesti vois laskee 15 egee päivä eli noin 450 egee kuussa, meniks oikeen?Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:Kaikesta voi säästää. Pesuaineet halvimman mukaan ja jos vaipat on muuta kuin kertakäyyövaippoja...
tää olikin ruokamenoihin ja pesuaineisiin tarkoitettu rahasumma! tai niin mä sen ainakin tarkoitin!Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:Karkeesti tosiaan! Sitten jos tarvitaankin jostain syystä antibiootit koko perheelle tms ja tuo raha on vaan se mitä voi käyttää niin onkin jo aika pulassa...Alkuperäinen kirjoittaja ap:eli karkeesti vois laskee 15 egee päivä eli noin 450 egee kuussa, meniks oikeen?Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:Kaikesta voi säästää. Pesuaineet halvimman mukaan ja jos vaipat on muuta kuin kertakäyyövaippoja...
niin siinhän se ongelma, kun en haluis kaittaa pientä hoitoon ennen kunin on lähemmäs 3... mut taitaa tilanne mennä siihen et pakko. sossutakaan ei rahaa saada vaik menot on enemmän kuin tulot... syynä se et meil on mukamas liian isot sähkölaskut!Alkuperäinen kirjoittaja fd:Jää työttömäks jos ootte valmiita siihen, että jos mies saa paikan ja itse olet jo töissä voitte tai olette valmiita viemään pienen päivähoitoon Kyllä 500e pärjää jos tekee itse paljon sämpylöitä ja leipää. Pieni syö teidän kanssa samaa ruokaa jne..Alkuperäinen kirjoittaja ap:täl hetkel menee noin 600-1000 egee.Alkuperäinen kirjoittaja miuku:Riippuu millaseen elintasoon on tottunut?Mitä ne on tällä hetkellä?
mä oon huomannu et osa on ihan siit kiinni et ei mietitä miten käytetään rahaa, halutaan säästää tai rahat on oikeesti loppu.Alkuperäinen kirjoittaja laman lapsi:Tää ei liity tähän aloitukseen mutta ootteko huomannu että palstalla on päivittäin aloituksia siitä miten apua rahat ei riitä ja miten pienellä pärjäisi? Kertooko tää nyt jotain yleisestä taloustilanteesta vai palstalaisten rahankäyttötaidoista?