miten pian panacod vaikuttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tanja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ohoh, minä en vois kuvitellakaan ottavani kahta panacodia kun yhdestäkin on lähes tolkkupois :D Kädet on ihan vetelät ja tulee kumma hyvänolon tunne :whistle:
Puolessa tunnissa minulla tulee vaikutus. Ensin nuo sivuvaikutukset ja sitten häviää kipu ( jos häviää ). =)

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Ohoh, minä en vois kuvitellakaan ottavani kahta panacodia kun yhdestäkin on lähes tolkkupois :D Kädet on ihan vetelät
Puolessa tunnissa minulla tulee vaikutus. =)

Näin mullakin paitsi se hyvänolontunne puuttuu, mutta tilalla on uni. Multa oikeasti menee yhdestä ihan nukkumiseksi, ei pysy hereillä vaikka mikä olis.

Ekan kerran kun sain, ohjeena oli 3 krt päivässä ja kun kyseessä on kolmiolääke ja työmatka on omalla autolla tehtävä, päättelin välkysti että otan sen vasta töissä ja seuraavan taas vasta kotona ja sitten yötä vasten kolmas. Pääsin töihin ja nappasin lääkkeen naamaan, niin 15 min päästä oli pakko mennä sanomaan pomolle että poistun naisten pukuhuoneeseen nukkumaan, en pysy hereillä :ashamed: Nukuin aikani, heräsin, söin eväät ja jatkoin hetken töitä kunnes tunsin olevani ajokunnossa, ja ajoin kotiin :laugh: Sain sitten saikkua sen 4 pv kuurin ajaksi :D

Lääkärin ohjeen mukaan. Aikuisille määrätään tavallisesti 1 - 2 tablettia otettavaksi 1 - 4 kertaa vuorokaudessa.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far04671

Alkuperäinen kirjoittaja määrä?:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:
just otin 2

ja miten monta tuntia ne pitää kipua poissa?

Mun käsittääkseni 2 ei edes sais ottaa kerralla... paitsi jos lääkäri jostain syystä näin on määrännyt.

Osaako hoitsut tms kommentoida tuota määrää?

Aika hyvä nyrkkisääntö on se, että tutkii sitä pakkausselostusta. Jos lääkäri on määrännyt toisin, niin sitten sen mukaan otetaan. Panacodia saa ja voi ottaa 2 kerrallaan 1-4 krt päivässä. Panacodihan on reseptilääke, joten yleensä potilaalle on määrätty myös annostus lääkärin ohjeen mukaisesti.
Itselleni lääkäri määräsi panacodia otettavaksi 2x3.

Yhteistyössä