Miten pian ovulaation jälkeen menkat voi alkaa? Syytä mennä lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ääääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ääääh

Vieras
Kun mulla mennyt vasta 10 päivää positiivisesta ovistestistä ja nyt jo alkoi menkat! Ei kai tässä ees voi tulla raskaaksi (toiveena siis olisi), kun niin pian alkaa vuotaa? Aikasemmin en oo tehnyt ovistestejä, mutta nyt päätin kokeilla ja sainkin selkeän plussan ja oireistakin päätellen tiedän milloin ovis oli. Ehkä edellisissäkin kierroissa ollut näin, mutta en ole siis testejä tehnyt aikaisemmin, enkä yrittänyt niin kovasti ovista bongata. Olen vain kuvitellut sen olevan noin 12-16 päivää ennen menkkoja. Kokemuksia kellään, onko aihetta mennä lääkäriin??

Voi ollakin. Mulla oviksen ajankohta lapsettomuushoidoissa varmistettu ultralla ja 10-11 päivää sen jälkeen alkoimenkat kahdessa kierrossa. En tullut raskaaksi vaikka munasoluja irtosi toisessa 2 ja toisessa 3. Kolmanteen kiertoon sain tueksi Lugesteron lääkkeen ja siitä tärppäs ja raskaus jatkui loppuun asti. Mulla ei siis ilmeisesti keltarauhanen toiminut riittävän kauaa.

Sori kun tungen ketjuun, alkup. asiasta en osaa sanoa, mutta sattuiskohan kukaan tietämään kun alottaa cerazette ehkäisypillerit, syö niitä viikon ja sitten lopettaa kesken, onko jotenkin paremmat "mahikset" tulla raskaaksi? En siis todellakaan siksi niitä aloittanut, tuli vaan mieleen... Ja anteeks etukäteen jos jotain loukkaa mun tyhmyys.. ;-)

Yhteistyössä