Miten pian lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hansu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hansu

Jäsen
08.06.2004
279
0
16
Miten pian te muut olette käyttäneet lapsianne lääkärissä flunssan tms. takia.
Meillä poika on ollut kohta jo kaksi viikkoa kipeänä. Ensin oli hieman lämpöä ja sitten tuli oksennustauti, tämän jälkeen tuli ripuli ja sitten 3 terveen päivän jälkeen tuli flunssa. Flunssaan on kestänyt kohta 4päivää, siihen ei liity kuumetta eikä yskää. Poika on vaan hirveän räkäinen ja kitunen. Osaavatkohan lääkärissä tehdä tässsä vaiheessa siis vielä mitään, kannattaako käyttää?
Kiitos :flower:

Käyppä näyttääs lääkärissä ettei ole poskionteloissa tai korvissa mitään, usein kyllä nousee kuume jos jotain on. Mä ainakin soittaisin tk:een niin saisivat sanoa mielipiteensä ja tietävät mitä teilläpäin on liikenteessä.

Kyllä mä veisin jo lääkäriin ja vaikka ei olisi mitään korvissa tai muualla, niin lääkäri voi silti antaa silti nuhalääkettä, ainakin yksityisellä. Arvauskeskulääkärit on sitten asia erikseen, niiltä ei saa niin helposti nuhalääkettä. Apteekista saa myös nuhatippoja ilman reseptiä jos nenä on tukossa.

Meillä oli yli kolme viikkoa tauti joulun aikaan ja sitten käytiin. Ei ollut mitään korvissa eikä kurkussa. Ilmeisesti saanut pari tautia putkeen ja siksi oli pitkään kipeänä. Tarkkaile lapsen vointia, jos paranemaan päin, en ehkä lähtisi itse vielä lääkäriin... Ainakaan jos korvissa ei ole ollut mitään aiemmin tai ei näytä kivuliaalta.

Ei siitä lääkärissä käynnistä mitään haittaa ole, jos olet epävarma. Meillä oli kans vuoden vaihteessa ripulia ja kolmen viikon räkätauti, joka meni ohi kun saatiin lääkettä vaikkei ollut osoittaa mitään tulehdusta.

Yhteistyössä