Miten pesette sijauspatjaan(160x200 cm) päällisen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kakspee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kakspee

Vieras
Kokeilin änkeä sijauspatjaan päällisen meidän 6kg pesukoneeseen. Menihän se sinne mutta otin sitten pois koska tuskin se olisi peseytynyt niin ahtaassa.
Mites teillä? Satasen maksanut sijauspatja ei ole niin arvokas, että sitä kannattaisi viedä pesulaan mutta onnistuiskohan jos sen pesisi käsin?

No jos koneeseen ei mahdu niin tietysti käsin! Onhan se hellävaraisempaa muutenkin. Täytyy myöntää, että harvoin on edes tullut pestyä. Pesun jälkeen se pitäisi vielä kosteana laittaa takaisin petarin päälle, muuten on vaikea urakka edessä. Tuppaavat kutistumaan, vaikka ohjeen mukaan pesisikin.

Miten muuten, jos kokeilisit ensin kastella petarin ja sit koneeseen? Märkänä menee pienempään tilaan.

Minä tungen sen pesukoneeseen 60 astetta ja pitkä ohjelma. Vain vähän pesuainetta. Sen jälkeen kuivausrumpuun ja kyllä se on ihan raikas sen jälkeen. Sehän menee kasaan kun se kastuu. Meillä taitaa kyllä olla vähän isompi kone, mutta sinne vaan sanoisin minä.

Mullakin kuuden kilon kone ja se mahtui sinne juuri ja juuri kun oikein änkesi.

Mä laitoin siis aluksi kolmenkympin miniohjelman vähän runsaammalla pesuaineella, luotin siihen, ettei se huuhtoudu kaikki pois. Ja sit iskin neljänkympin piiiiiitkän ohjelman päälle ja siihen lisähuuhtelut. Tuli puhdasta eikä lopussa enää vaahdonnut.

Meillä petarin päällinen menee vetoketjulla kahteen osaan ja puolikas mahtuu kuudennkilon koneedern kyllä. Extrahuuhtelut ja varovaisen linkoukden olen laittanut kun kone den verran täyteen tulee.

Vierassängyn petari meillä on sellainen jota ei saa kahteen osaan ja sen olen pessyt lapsen kylpyammeessa(ei mahdu tosin edes siihen kokonaan, vaan osa kerrallaan olen sitä liottanut ja sitten polkemalla pessyt)

Uusimmat

Yhteistyössä