Miten parhaiten putsaan akvaariohiekan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiina"

Vieras
Oon vaihtamassa 160l akvaariota isommaks 200 litraseks ja perjantaina tulee uus allas ja samalla tuovat 40kg akvaariohiekkaa. Aiemmin ollut soraa, joka ollut tossa nykyisessä akvaariossa jo 14vuotta, joten aika vaihtaa uuteen.
Mulla huono selkä, joten saisko vinkkejä miten toi hiekan pesu onnistuu parhaiten? Onnistuiskohan, jos hankkisin sellasen ison siivilän ja sen läpi huutoisin hiekat? Hiekan koko 0,2-0,6mm. Tarkotus olis pe pestä se hiekka ja lauantaina tyhjentää vanha allas, kalat ja kasvit ämpäreihin ja samalla täyttää uus akvaario. Aiemmin oon pistänyt soran päälle leivinpaperia koko pohjan leveydeltä ja varovasti täyttänyt sit vedellä, ei oo vesi tällä keinolla samentunut. Saas nähdä miten käy ton hienon hiekan kanssa.

aquaweb.org

tuolla neuvovat.

Itse olen ihan ämpärissä pessyt pienissä erissä ja laittanut sitten akvaarioon aina sen pestun erän. Siivilätekniikkasi varmaan toimii, mutta vie aikaa.

Mitä väliä muuten sulle on, jos vesi menee sameaksi? Kyllähän se hiekka laskeutuu ajan kanssa ja vesi kirkastuu.

[QUOTE="vieras";23318137]Mä en tiedä, että mistä löytyisi tolle hiekkakoolle tarpeeksi tiheä siivilä.[/QUOTE]

Miksi ylipäätään ostit pientä hiekkaa, jos et tiedä siivilästä, etkä jaksa selkäsi vuoksi sitä hiekkaa muuten pestä...???

Yhteistyössä