miten paljon vauvalle vaatetta ja mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

unikuu108

Vieras
kuinka paljon vauvalla pitää varata vaatetta ja millaisia ja kuinka monta mitäkin?

kuitenkin pitää jotain etukäteen ostaa ja jonkun verran varalla ettei tarvii sitten lähteä synnäriltä shoppailee..

elokuun vauvasta kyse, mutta muutkin vuodenajat/vinkit käy.
esikoisen vaatetta on jonkun verran mutta ei niitä pieniä taida olla kovin montaa kappaletta ylipäätään. voisiko jotenkin ajatella että jos olisi kone käynnissä jokatoinen päivä, niin varataanko vauvalle kuinka monet bodyt ja potkikset?

pitkähihaisia bodeja muistan että tykkäsin, sit terällisistä puoli- ja kokopotkareista..paitoja ei muistaakseni käytetty, vai oliko niitä sittenkin???
mitä muuta sitä pitikään olla?
osaisiko joku listata edes suuntaa-antavasti lukumääriä totaalisen unohduksen vallassa olevalle valkoiselle hylkeelle?? 8)

Sähän voit ostaa esim. 7 kpl (viikon jokaiselle päivälle) 50-56 senttisisä pitkähihaisia bodeja ja saman verran puolipotkareita. Niillä ainakin alkuun pääsee, ja mukavat pitää/ pukea. Osta vähän eri värisiä, mut kuitenkin niin et sointuu yhteen :)

Meillä on kaikilla kolmella ollut ensimmäisinä kuukausina vain lyhyt- ja pitkähihaisia bodeja ja terällisiä potkupukuja ja lisäksi ä-pakkauksen vaatteet. Ä-pakkauksen lisäksi olen ostanut 60 cm bodeja 5 kpl ja lisäksi saman verran noita potkupukuja. Meillä ei ole pulauteltu pahemmin, joten hyvin on vaatteet riittäneet. Lähse joka päivä pyykkikone pyöri ja aina oli kaapissa puhdasta vaatetta.

Mulla jäi äp:n vaatteet käyttämättä, liian isoja ja en pitänyt potkuhousuista. Vauvani oli syntyessän 52,5 cm, meni ainakin puolitoista kuukautta 50-56 senttiset vaatteet.

ja äitiyspakkaus kaapissa. Esikoisen vauva vaatteet on, mutta eri asia onko samaa sukupuolta. Ostanut olen vain housut + paidan, puolipotkareita oli valkoisena useampia. Mut tiedän, että suvulta saan vaatetta paljonkin kun vauva syntyy, en viitsi ostaa kamalaa varastoa itse. Tai sitten laitan miehen ostoksille ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ihan kuin odottaisit ensimmäistäsi. hoh hoi

no muistatkos itse mitä vaatetta ja kuinka paljon sun edellinen käytti ihan vauvana tai vajaa 3vuotta sitten kaapissa seisoi? hyväkun muistan mitä tapahtui ekan (puolen) vuoden aikana..

mä ajattelin sittenkin jättää ton äp pois ja ottaa sen rahana.. kun vertailin esikoisen kokoa samassa iässä niin käyttökelpoisia olis vain sisävaatteista bodyt ja terälliset potkarit sekä kestovaippakuoret.

Yhteistyössä