Miten päiväkodissa suhtaudutaan, jos sairas vanhempi on kotona ja laspi viedään tarhaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tautinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tautinen

Vieras
En millään jaksaisi hoitaa lasta nyt sairaana ollessa, joten ajateltiin, että mies vie tarhaan. Joutuu viemään tavallista aiemmin, koska menee itse aiemmin töihin. Siis minä yleensä vien lapsen. Mietittiin voiko tarhalla kertoa totuuden...?? miten suhtautuvat, pitäisikö hoitaa kotona, kun itsekin olen??

meillä ovat sanoneet että tuo ihmeessä hoitoon ja anna olla koko miehen työ/opiskelupäivä että saat levätä eikä tarvi josta kuljettamassa lapsia. Siis jos olisi muuten ollt tarkoitus että haen aiemmin.

Tätä samaa asiaa ihmetellään täällä joka viikko - eikö se ole ihan selvä asia, että jos on sairas, pitää levätä, että pääsee terveenä takaisin hoitoon - ei silloin pysty hoitamaan myöskään lasta, joka kuuluu silloin hoitoon. Tarttuvat taudit ovat tietenkin eri juttu. Kotiäidit ovat tässä väliinputoajia, mikä on kamalaa, mutta niille, joiden lapsi on hoidossa, tämän pitäisi olla täysin selvä. Miksi kaikesta pitää ottaa huonoa omaatuntoa ja paineita siitä, jos joku ei vaikka satu tekemästäni ratkaisusta tykkäämään?!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tätä samaa asiaa ihmetellään täällä joka viikko - eikö se ole ihan selvä asia, että jos on sairas, pitää levätä, että pääsee terveenä takaisin hoitoon - ei silloin pysty hoitamaan myöskään lasta, joka kuuluu silloin hoitoon. Tarttuvat taudit ovat tietenkin eri juttu. Kotiäidit ovat tässä väliinputoajia, mikä on kamalaa, mutta niille, joiden lapsi on hoidossa, tämän pitäisi olla täysin selvä. Miksi kaikesta pitää ottaa huonoa omaatuntoa ja paineita siitä, jos joku ei vaikka satu tekemästäni ratkaisusta tykkäämään?!

Siis että pääsee terveenä takaisin TÖIHIN, ei hoitoon... :-)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi tarhalle pitäisi edes kertoa? Ei mulle tulisi mieleen kertoa, missä muuta perheenjäsenet ovat päivän aikana. E

En muuten kai kertoisikaan, mutta jos joutuu viemäänb tavallista aiemmin niin kai ne ihmettelee ja on kai niille JOTAIN sanottava...

Itse olen kotona masennuksen takia ja olen tajunnut sen, että nyt parasta lapsen olla päiväkodissa. Miehellä hyvät tulot ja maksamme täyden hinnan hoidosta. Toivon vielä joskus pääseväni kiinni entiseen elämään mihin kuului aktiivisuus sosiaalisessa elämässä, työssä ja opiskelussa.

Päiväkodissa LTO:na, riippuu aika paljon taudistakin. Jos esim helposti leviävä vatsatauti niin suosittelisin lapsenkin pysyän kotona. Kaikkihan me vanhemmat toivomme että lapsemme ja me itse olisimme terveitä. Ja tämä on mielestäni sitä infektioiden ennalta ehkäisyä.!!!!!!!! Ja usein huomaan että lapsi tuodaan liian aikaisin hoitoon ja kohta tämä on taas uudestaan sairaana, hoidetaan lapset kuntoon ennen hoitoon palaamista.

Äiti ja tyttö 7 v

Yhteistyössä