miten pärjäätte rahallisesti?

  • Viestiketjun aloittaja Miten
  • Ensimmäinen viesti
Miten
Ja millasia tavaroita teidän vauvoilla on?Millaset vaunut ym.?Onko uusina ostetut, kirpparilta vai lainassa?
Miten muuten pärjäätte?Onko lainaa, auto yms.?
Kertokaa kaikki mahdollinen tähän.
 
uudet vaunut, uusi turvakaukalo, uusi hoitopöytä,pinnasänky, uusia leluja ja vaatteita. meillä auto ja just valmistunu talo, eli lainaa on autosta ja talosta . mulla kodinhoidontuki ja mieheni käy töissä. ei tee tiukkaa rahasta...... vaikka kesällä toinen vauva onki tulossa..... niin kerta....
 
Pinnasänky, vaunut, kaukalo ja sitteri on kaikki ostettu käytettyinä. Vaikka ovatkin vain pari vuotta vanhoja ja siinä mielessä lähes käyttämättömiä, hinta on samantien yli puoletkin vähemmän.
Myös kotivaatteita neidillä on ihan käytettyjä. "Paremmat" vaatteet on sitten uusia.
Hyvät unet ne tulee käytetyssäkin sängyssä ja vaunuissa :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 21:00 Miten kirjoitti:
Ja millasia tavaroita teidän vauvoilla on?Millaset vaunut ym.?Onko uusina ostetut, kirpparilta vai lainassa?
Miten muuten pärjäätte?Onko lainaa, auto yms.?
Kertokaa kaikki mahdollinen tähän.
No ei nämä lapset enää vauvoja ole... Mutta syksyllä on sitten vauvakin :) vaunuja on kolmet, yhdet niistä v.05 tuplarattaat, yhdet esikoiselle v.02 ostetut vaunut (nyt tytöllä käytössä) ja yhdet tutuilta saadut, niin kehnot että kohta ne leviää...
Pinnasänky ostettiin käytettynä, mutta meillä jäänyt käyttämättä, kun pienempänä nukkuvat vieressä ja sitten omassa sängyssä (uutena ostettu)...
Vaatteita ei tulevalle vauvalle kamalasti osteta, on kaapit jo aivan täynnä pojan ja tytön pieneksi jääneitä vaatteita ja aika vähän käytettyjähän ne on. Osa kokonaan jäänyt käyttämättä. Melkein kaikki olen uutena ostanut, mutta joitakin kassillisia on eräs sukulainen meille vaatteita kantanut.
Leluissa en tykkää krääsästä, kirjoja ja legoja on kamalasti. Uutena olen ostanut.
Autoa ei ole, ei ainakaan vielä tarvita. Asunto rv. 03 vuokralla. Tässä vaiheessa ei lainaa oteta/saada.
 
Ja millasia tavaroita teidän vauvoilla on?Millaset vaunut ym.?Onko uusina ostetut, kirpparilta vai lainassa?
Miten muuten pärjäätte?Onko lainaa, auto yms.?
Kertokaa kaikki mahdollinen tähän.

Kaikki uutena ja omia. 2 autoa, omakotitalo ja kesämökki. Lainaa 0 euroa. Mies töissä sillon tällön, mä kotona ja hienosti pärjätään.
 
hahhaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2007 klo 18:45 vieras kirjoitti:
Ja millasia tavaroita teidän vauvoilla on?Millaset vaunut ym.?Onko uusina ostetut, kirpparilta vai lainassa?
Miten muuten pärjäätte?Onko lainaa, auto yms.?
Kertokaa kaikki mahdollinen tähän.

Kaikki uutena ja omia. 2 autoa, omakotitalo ja kesämökki. Lainaa 0 euroa. Mies töissä sillon tällön, mä kotona ja hienosti pärjätään.


:LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2007 klo 20:47 hahhaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2007 klo 18:45 vieras kirjoitti:
Ja millasia tavaroita teidän vauvoilla on?Millaset vaunut ym.?Onko uusina ostetut, kirpparilta vai lainassa?
Miten muuten pärjäätte?Onko lainaa, auto yms.?
Kertokaa kaikki mahdollinen tähän.

Kaikki uutena ja omia. 2 autoa, omakotitalo ja kesämökki. Lainaa 0 euroa. Mies töissä sillon tällön, mä kotona ja hienosti pärjätään.


:LOL:
Mitäs nauramista tässä on? Kyllä on huomattu että kateellisia riittää. Ei oo tullut mieleen että on varakkaitakin sukuja, perintöjä yms olemassa.
;)
 
meillä ei rahallisesti juhlita, mutta empä oo ikinä elämää rahaan perustanu.. kaikki ostettu/ saatu käytettyinä, osa enemmän ja osa vähemmän.. vuokralla elellään, kaksiossa, mies työtön, minä minimiäitiyspvrahalla..
mutta aina meillä on ruokaa ja puhtaat vaatteet ollu :) oma talo haaveissa kunhan raha-asiat paranee :)

onko muilla samanlaista elämäntilannetta?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2007 klo 23:30 pomeliina85 kirjoitti:
meillä ei rahallisesti juhlita, mutta empä oo ikinä elämää rahaan perustanu.. kaikki ostettu/ saatu käytettyinä, osa enemmän ja osa vähemmän.. vuokralla elellään, kaksiossa, mies työtön, minä minimiäitiyspvrahalla..
mutta aina meillä on ruokaa ja puhtaat vaatteet ollu :) oma talo haaveissa kunhan raha-asiat paranee :)

onko muilla samanlaista elämäntilannetta?
Kyllä varmasti on, mutta monikaan ei myönnä.Eletään leveemmästi kuin voidaankaan...
 
hahhaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2007 klo 22:55 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2007 klo 20:47 hahhaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2007 klo 18:45 vieras kirjoitti:
Ja millasia tavaroita teidän vauvoilla on?Millaset vaunut ym.?Onko uusina ostetut, kirpparilta vai lainassa?
Miten muuten pärjäätte?Onko lainaa, auto yms.?
Kertokaa kaikki mahdollinen tähän.

Kaikki uutena ja omia. 2 autoa, omakotitalo ja kesämökki. Lainaa 0 euroa. Mies töissä sillon tällön, mä kotona ja hienosti pärjätään.


:LOL:
Mitäs nauramista tässä on? Kyllä on huomattu että kateellisia riittää. Ei oo tullut mieleen että on varakkaitakin sukuja, perintöjä yms olemassa.
;)
ei mitään,tuli vain kuin nenä pystyssä, ei, mä en oo kateellinen, tai joo, hyvällä tavalla! :) mutta aina iloitsen toisten onnesta, joten ootte onnekkaita! kuhan ette oo sellasia "kultalusikka suus syntyneitä", jotka itse pitää itseään jotenkin "ylemmällä tasolla" kuin toiset on. kaikki on saman arvosia, niin varakkaat kuin rutiköyhätkin ja kaikki siltä väliltä. :attn: itse oon sellanen keskitien kulkija, lainaa on, tuloja on ja mukavasti pärjäillään mutta enemmänkin vois tulla tuohta. ehkä joku lauantai lotossa.
 
meiän poppoo osti vaunut ja miehen poppoo autoistuimen...ite ostettiin sitteri...uutena kaikki.
hoitopöytä saatiin naapurista ja sänky oli mun vanha...
vaatteita ei osteltu paljoa mutta saatiin vanhoja.
lainaa on asunnosta ja molemmilla omat autot jotka maksettu...
ihan kohtalaisesti pärjätään...oon ollu kotiäitinä jotain 2.5vee....
 
seitsemän lapsen
jo kymmenen vuotta kotiäitinä... lapsia seitsemän, vanhin kymmenen vuotta ja nuorin 2viikkoa. mies töissä ja minä aina ollut minimi tuella. kaks autoa ja omakotitalo. velkaa talosta. mutta ihan hyvin pärjätään....
 
turvakaukalo, pinnasänky, sitteri ja osa tytön vaatteista kummitytöltäni saatuja. talovelkaa on, auto maksettu. mies töissä ja kohta palaan minäkin työelämään, kivasti pärjätään. vaunut ostettu viipurista, halvat ja yli 3 vuotta ollut kovassa käytössä, tuplarattaat tilattu hobby hallista.<br><br>
 
koi-isä
Tulot yhteensä vajaa 1000?/kk (opiskeleva isä, äiti lasten kanssa kotona), asutaan vuokralla. Kaksi lasta, ensimmäiselle en ensimmäisen vuoden aikana ostanut kuin sukat, toiselle ostelin jonkin verran käytettynä ja uutena.
Ollaan saatu älytön määrä tarvaraa, vaatteita, vaunut, istuimia, mitä ikinä lapsi vaan voi haluta/tarvita (enemmän saanut kieltäytyä turhakkeista).

Ei ole autoa eikä tarvettakaan (ja tarvittaessa voidaan lainata). Löytyy kasvimaa ja muutama kana, syödään pääsääntöisesti luomua ja tuhlataan reilun kaupan antimiin. Matkustetaan pari kertaa vuodessa euroopassa ja syödään ulkona silloin tällöin.

eli käytännössä ollaan ja tehdään mitä huvittaa ja hyvin menee :)

(vaikka oisihan se kiva jos olisi vaikka perinyt oman talon tai muuta kivaa... :)


Rahallista tukea tärkeämpi joka tapauksessa on, että saadaan tarvittaessa sosiaalista tukea riittämiin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 21:00 Miten kirjoitti:
Ja millasia tavaroita teidän vauvoilla on?Millaset vaunut ym.?Onko uusina ostetut, kirpparilta vai lainassa?
Miten muuten pärjäätte?Onko lainaa, auto yms.?
Kertokaa kaikki mahdollinen tähän.
Pinnasänky, turvakaukalo, turvaistuin ja hoitopöytä säästettiin esikoiselta jemmaan (esikko kohta 9v). Nyt ostettiin uudet emmaljungan yhdistelmävaunut ja uusi sitteri. Vaatteita ollaan ostettu uusina ja kirpparilta sekä saatu paljon.
Itkuhälytin pitäis vielä ostaa.
Ostettiin vuosi sitten omakotitalo, joten asuntolainaa on. Auto on maksettu, mutta se pitäis kohta vaihtaa uudempaan ja tilavampaan joten autolainaa joutuu vielä ottamaan.
Mies on tällä hetkellä työtön (liiton rahalla) ja minä olen äitiyslomalla vakituisesta työpaikasta. Hyvin on pärjätty.
 
lottovoittaja täällä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 21:00 Miten kirjoitti:
Ja millasia tavaroita teidän vauvoilla on?Millaset vaunut ym.?Onko uusina ostetut, kirpparilta vai lainassa?
Miten muuten pärjäätte?Onko lainaa, auto yms.?
Kertokaa kaikki mahdollinen tähän.
Kaikki ostettu uutena ja kalliimmasta päästä.
2 autoa, omakotitalo (288 neliötä), kaunis kesämökki meren rannalla ja tietysti hieno jahti saunoineen kaikkineen.

Lainoja ei ole lainkaan.

On tää lottovoittajan elämä hienoa :)
 
Kaikki on lapselle ostettu uutta pienestä pitäen. Vaatteista lähtien ja edelleen ostetaan kaikki uutena niinkun myös meillä muutenkin kaikki ostetaan uutena ja laadusta ei tingitä. Uusi auto on, oma asunto, minä käyn koulua ja mies töissä, miehellä niin hyvät tulot että pärjätään hyvin
 
Mies töissä, minä minimipäivärahalla. Uutena ei oo ostettu muuta kuin muutama vaatekappale (semmosia "pakko ostaa ku on niin ihana-vaatteita"), sitteri ja hoitopöytä ostettu käytettynä. Vaunut, turvakaukalo ja rintareppu lainassa. Vaatteet on saatu joko käytettyinä tai uusina.
Molemmilla on vähän opintolainaa, auton ja moottorikelkan kuukausieriä lyhennellään pikkuhiljaa. Asutaan opiskelija-asunnossa (minä opiskelija vielä), eipä hirveesti valittamista. =)
 
ei kovin hyvin pärjätä rahallisesti,mutta jotenkuten saadaan kaikki tarvittava.Onneksi on osamaksu kuvastoja joista voi tilata kalliimpia tuotteita kuten esim.sänkyjä ja vaunuja ja turvaistuimia jne.ei tarvi kerralla isoa summaa maksaa.
Meillä on autolainaa mies töissä ja mä minimiäippärahalla.kolme lasta.

Suurimmat osat vauvan ja lastentarvikkeista ja vaatteista ollaan saatu tutuilta kierrätyksenä ja kirpparilta tekee hyviä löytöjä.

Kyllähän se ois mukava ostella kaunista ja uutta,mutta ei tää elämän rikkaus kuitenkaan tohon tavaraan perustu.
me ollaan onnellisia että on lapsia ja perhe ja kyllä me vähemmälläkin pärjätään ei tarvitse kaikki olla uutta.

Asutaan vuokralla. :heart: :flower:
 
Ostettiin veljeltäni heidän lastenvaunut, kun heille tuli kaksoset, eikä niitä voinut enää käyttää. Hoitopöytäkin ostettiin käytettynä miehen kaverilta. Turvaistuin on uusi, miehen vanhemmat halusi ostaa sen. Melkein kaikki on meillä käytettyä, mitä väliä kun vaan löytää siistiä ja ehjää. Meillä pärjätään taloudellisesti ihan kohtuu hyvin.
 
vaunut,sänky ja isompi turvaistuin ostettu uutena. kaukalo ollaan säästetty esikoiselta. vaatteita ostin sekä uutena että käytettynä. minä kotona ja mies töissä. vuokralla asutaan, koko ajan kyllä katsellaan omaa kotia,jospa löytyis sellain meidän perheen koti. hyvin pärjätään mutta ei kyllä voi ostaa ihan kaikkea mitä mieli tekee.
 
Ainoat uudet mitä meillä on, on vaunut, koska haluttiin että kestää varmasti usealla lapsella ja saatiin millaiset haluttiin sekä isomman lapsen istuin autoon. (turvallisuussyistä) Auton turvakaukalo saatiin systeriltä. Kaikki loput on käytettynä ostettua tai lainassa/saatua. Periaate kysymys meillä, kun tavaroita /vaatteita tarvii niin vähän aikaa. Minä olen vanheimpainvapaalla, kohta hoitovapaalla. Mies töissä. Kaksi autoa, molemmilla autolainaa (ei mitkään uudet autot vm. -92 ja -96)ja asuntolaina (rivarikakasio) miehellä. Hyvin pärjätään ja jos tarvii jotain kalliimpaa hankkia, niin mies tekee ylitöitä sen verran kun tarvitsee. Tulot on keskitason alapuolella molemmilla. Joten mistään varakkaasta perheestä ei ole kysymys..Onnellisia olemme silti ! =)
 
uutena ostanut vaunut, kaukalon ja vauvan tarvikkeita ja vaatteita. Vaatteita saanut myös kavereilta ja ostanut kirppikseltä. Sitterin ja pinnasängyn ostanut edullisesti kaverilta. Omassa rivitalokämpässä asun ja autonkin omistan, mutta rahaa on silti todella niukasti mutta haluan että lapsellani on kaikki tarvittava ja autolla pääsen lääkäriin ja kauppaan. Bussi yhteydet todella huonot. Olen yksinodottaja ja vähällä pitää tulla toimeen, silti en kämppää myy jotta pärjäisin paremmin. Saisihan sitä vuokra- yms rahat sossusta mutta ei kiitos!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miten:
Ja millasia tavaroita teidän vauvoilla on?Millaset vaunut ym.?Onko uusina ostetut, kirpparilta vai lainassa?
Miten muuten pärjäätte?Onko lainaa, auto yms.?
Kertokaa kaikki mahdollinen tähän.


Esikoisella oli hetken lainavaunut vuodelta papu&nakki, heti kun mahdollista niin ostettiin matkarattaat (uutena), kuopukselle Emman yhdistelmät uutena mutta käyttöikä jäänee tod.lyhyeksi juuri pakon saneleman tuplaratashankinnan vuoksi. Nekin Emmat, ja uutena, edulliset ja kohtuuhyvälaatuisetkin. Pinniksen ostin Huuto.netistä, esikoisen jatkettava juniorisänky saatiin sukulaisilta. Sitteri,turvaistuimet,syöttötuoli,leikkihärvelimatto ja lelut on ostettu uutena. Vaatteista osa saatu sukulaisilta, osa uutena, jotain helmiä myös kirpputoreilta. Kengät aina uutena.

Rahatilanne meidän poppoolla tiukka, ukko työtön, minä opiskeluista äitiyslomalla. Asutaan rivarikolmiossa vuokralla, auto on oma (rahat lainattu kummankin perheiltä ja sitä maksellaan takasi hissukseen) itselläni ei tosin ole ajokorttia.

Mistään ei jouduta sinänsä tinkimään, ruuat ostetaan suurimmaksi osaksi tarjousten perusteella, leivon ja pakastelen tuotoksia, alkoholia tai tupakkaa emme käytä kumpikaan. Tarkoituksena on, että valmistun ja toivottavasti työllistyisinkin ennen lasten kouluikää, sillä silloin rahanmeno moninkertaistunee kun alkavat mokomat pyytääkin juttuja =)
 

Yhteistyössä