Itse yritän täällä just luoda päivä- ja iltarutiineita 4 kk vauvalle. Ollaan tosi paljon kahdestaan, onneksi meillä on aina itketty vähän, oikeastaan vain jos on yliväsynyt, niin että jos keskityn siihen, että tyttö pääsee tarpeeksi aikaisin nukkumaan, niin ei itke lainkaan. Koska viime aikoina on kuitenkin ruvettu itkemään melkein aina ennen nukkumaan menoa ja pari kertaa on oikein huudettukin kurkku suorana, niin tosiaan yritän keksiä jotain rutiineja, joiden avulla tytön saisi nukkumaan myös illalla ihan rauhallisena. 15 minsan itku ei varmaan ole edes kauhean paljon, mutta itseä rassaa kyllä sekin.
Mutta noin yleensä ottaen lähdetään kantoliina/kantoreppukävelylle n. 1 h heräämisen jälkeen, viime aikoina olen yrittänyt totuttaa myös vaunuihin. Kantoliina on musta tosi ihana keksintö, saa läheisyyttä vauvan kanssa ja samalla on kädet vapaat laittaa ruokaa ja vaikka imuroida, imurointi tuntuu rauhoittavan myös vauvaa, jos on levoton.
Leikkimatolla on viihtynyt myös aina aika hyvin, kun on pari lelua siinä seurana, minä kyllä juttelen paljon ja käyn välillä myös kutittelemassa ja pusuttelemassa, tyttö onkin aina ollut varsin hyväntuulinen tapaus.
Yleensä kerran päivässä myös katsellaan kuvakirjaa, kovaa kirjaa itse jo kääntelee sivuja, pehmeitä kirjoja sen sijaan yritetään tunkea suuhun
Sitten iltapäiväunien jälkeen taas kävelylle. Kävelyista vauva tykkää kaikkein eniten, varsinkin kun koko kylä (asumme lapsirakkaassa Italiassa) tulee aina ihastelemaan ja tytö vastaa hymyillen ja kikatellen kohteliaisuuksiin.
Sitten yöpuulle mennäänkin jo klo 19 maissa, niin itselle jää pari tuntia omaa aikaa. Herää joka tapauksessa klo 7-8 maissa, oli mennyt nukkumaan sitten klo 19 tai klo 22.
Päivällä oon kyllä typyssä varmaan liikaakin kiinni, mutta oon tosiaan tottunut jutskaamaan ja leikkimään tosi paljon, yritän kyllä opettaa myös itsenäiseen viihtymiseen, ja tosiaan leikkimatolla aika hyvin viihtyykin varsinkin kun oon samassa huoneessa.