Miten päästä lääkäripelosta eroon?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ensi viikolla taas silmälääkärin kontrolli (säännöllisiä käyntejä muutaman kerran vuodessa silmäklinikalla) ja joka kerta ahdistaa aina, että näköhermoista löytyy tutkimuksessajotain neurologiseen sairauteen, pääasiassa kasvaimeen viittaavaa häikkää. Kaikki ovat aina olleet kunnossa, eikä mitään oireita ole nytkään ollut mihinkään sellaiseen viitaten. Tiedostan kyllä että ongelma on oman pääkoppani sisällä ja mitään järkevää syytä ahdistukselle ei ole, mutta en vain pääse siitä eroon. Aina tutkimuksen jälkeen olen suunnattoman helpottunut, mutta ahdistus palaa aina ennen seuraavaa lääkärikäyntiä (jo pelkkä kirje lääkäristä saa aina sykkeen nousemaan). Antakaa jotain neuvoja mikä avuksi? Kiitos avuliaille vastaajille!
 
vierailija
Mutta eikö se ole vain hyvä että tutkitaan? Mieluummin niin päin että vahingossa löytyy jotain kuin että vahingossa jäisi löytymättä. Ja kuten sanoit, melkoisella varmuudella ei ole syytä huoleen jos koet itsesi terveeksi.
 
vierailija
On Silmäklinikalla pari kertaa vuodessa kontrollit, joten jotain mahdollista sairauttahan tässä seurataan.
Hyvä kun käyt kontrolleissa, huonompi juttu olisi ettet kävisi ja ahdistaisi ihan koko ajan. Nyt vain lääkärikäyntien yhteydessä ja sen jälkeen helpottaa.
 
vierailija
On Silmäklinikalla pari kertaa vuodessa kontrollit, joten jotain mahdollista sairauttahan tässä seurataan.
Hyvä kun käyt kontrolleissa, huonompi juttu olisi ettet kävisi ja ahdistaisi ihan koko ajan. Nyt vain lääkärikäyntien yhteydessä ja sen jälkeen helpottaa.
Siis minulla on silmäsairaus jota seurataan, mutta sitä en pelkää vaan että siinä sivussa löydetään sattumalta jotain aivoihin liittyvää. Ja tässä ei ole mitään järkeä sillä tiedostan kyllä että pelkoni on melkoisella varmuudella turha. Se silmäsairaus joka minulla on ei siis ole mitenkään neurologinen.
ap
 
vierailija
Siis minulla on silmäsairaus jota seurataan, mutta sitä en pelkää vaan että siinä sivussa löydetään sattumalta jotain aivoihin liittyvää. Ja tässä ei ole mitään järkeä sillä tiedostan kyllä että pelkoni on melkoisella varmuudella turha. Se silmäsairaus joka minulla on ei siis ole mitenkään neurologinen.
ap
Oletko miettinyt miksi juuri sinulle tulisi jotain aivoihin liittyvää? Onko sukuamneesissa ollut jotain viitteitä? Yhtälailla voisit pelätä onko sinulla syöpä, munuaisten vajaatoiminta, struuma, sydän- ja verisuonisairaus...... Päivästä toiseen kauhuskenaarioita. Todellisuudessa ihmisen elämässä on vain 2% sellaisia asioita, joista kannattaa murehtia.
 
vierailija
Oletko miettinyt miksi juuri sinulle tulisi jotain aivoihin liittyvää? Onko sukuamneesissa ollut jotain viitteitä? Yhtälailla voisit pelätä onko sinulla syöpä, munuaisten vajaatoiminta, struuma, sydän- ja verisuonisairaus...... Päivästä toiseen kauhuskenaarioita. Todellisuudessa ihmisen elämässä on vain 2% sellaisia asioita, joista kannattaa murehtia.
Ukkini kuoli aivokasvaimeen 10 vuotta sitten, mutta hänellä oli kyllä oireita (kasvohermohalvaus), syöpiä lähinnä pelkään. Silmäsairautenikin on todella harvinainen, mutta pysyy kontrollissa pysyvällä lääkityksellä. Tiedän sen, että kasvaimen löytyminen tähän päälle olisi olemattoman epätodennäköistä, mutta en voi sille mitään että aina ennen tutkimusta kuumottaa. Tutkimuksen jälkeen olo on aina äärettömän helpottunut ja onnellinen.
ap
 

Yhteistyössä