miten päästä kirjallisista läpi?

mä jännitän niitä ihan kamalasti :( viikon päästä olisi ja pelkään että kusen ne ihan totaalisesti. kävin harjoittelemassa autokoulussa koneella niitä kuvia ja kysymyksiä niin kaikki virheet sattui siinä etten lukenut kysymyksiä tarpeeksi ajatuksen kanssa kun pelkäsin koko ajan että aika loppuu. tavallaan tuli ns. lukihäiriö.
siellä autokoulussa pääsin kuitenkin testin koko ajan läpi virheillä 3/3 ja kuvissa 5/8 mut hittolainen ku mä pelkään silti et mokaan ku jännittää niiiiin paljon :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Risella:
:hug: Rennosti vaan
mä en oo varmaan ikinä pelännyt mitään näin paljon. oon erittäin sosiaalinen ihminen enkä arastele esiintyä ihmisten edessä mutta nyt tuntuu et sydänkin tunkee kurkun kautta pihalle kun pelkään että en pääse läpi :eek:

KTT
ihan rennosti ja lunkisti meet sinne vaan... mä päätin etten edes harjottele siihen no se nyt meni miten meni ykski virhe lisää ni en olis päässy läpi mutta hermot kuriin ja hengitä syvään :)

Rötvis
Harjoittele autokoululla vaan entistä enemmän, se oli musta paljon parempi tapa kuin kirjan lukeminen. Mulla oli aikoinaan sama vika että kauheella kiireellä yritin vaikka aikaa oli ihan riittämiin. Ota sinäkin rauhallisesti, ehdit hyvin lukea kysymykset.

Juu, ei kannata stressata etukäteen eikä paikan päälläkään ;) Menee tilanteen mukaan. Ja vastaa ja lukee joka kysymyksen huolella vaikka tuntuisikin siltä että kusisi jo heti alkuunsa. Ite nimittäin tein sen virheen että vastasin sitten n. vikat 10 kysymystä "ihan sama" periaatteella kun ajattelin että oon jo kussut koko testin, mutta pääsinkin läpi ja virheitä olikin (onneksi) vähemmän kuin luulin. Ja se vielä, et alkujännitys kokeessa oli niin huippu, kun tuli niitä ekoja "harjoitus kysymyksiä" missä sanottiin että vastaa kysymykseen ja luulin et se kysymys kuulu niistä korvalapuista (mutta lukikin ruudulla jommassa kummassa kulmassa) ja kun niistä korvalapuista sit kuulu et "ajat henkilöautoa" niin vastasin vaan että "oikein" eli juu, ajan. Ja sitten kun harjotuskysymykset loppu niin oli että 1virhe, ja mietin et mistä hitosta se on tullut.. tein ton saman vielä uudestaan ennenku kolmannella kerralla tajusin kattoo et se kysymys tosiaan luki siinä ruudun alareunassa.. ja se oli jotain tyyliin "saatko kääntyä vasemmalle?" Pikkusen tuli palikka olo kun tajusin homman :LOL: Mut onnea kokeeseen ja eiköhän se kortti sieltä tuu :hug: =)

pömppis harmaana
mä olin niin paniikissa että hyvä etten pyörtyny mulla tärisi kädetkin niin paljon että sen takia meni vahingossa muutama väärin =(
ajokortin saannista 3kk enkä kertaakaan viä kotosalla ajanut ja pimeellä ajo pitäs mennä suorittaan..
nii ja ekalla meni läpi vaikka tais olla 7/8 ja kuvissa kaikki oikein..eiku miten se meni..

.
Kannattaa lukea kysymys ääneen ja tarkasti joka sana. Niissä kuvatehtävissä kannattaa miettiä ääneen (hiljaisella äänellä :) ) että mikä auto tulee mistäkin suunnasta ja kenellä n kolmio.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Kannattaa lukea kysymys ääneen ja tarkasti joka sana. Niissä kuvatehtävissä kannattaa miettiä ääneen (hiljaisella äänellä :) ) että mikä auto tulee mistäkin suunnasta ja kenellä n kolmio.
kuvat pelottaa vähiten jos yhtään positiivista juttua pitää hakea :D

yllättävän helppoa se on. sat muten harjoitella niisen kuvien lukemista vaika 20 kertaa..

mä olin ihan varma etten pääse heti läpi
mulla oli vaan kolme virhettä ja autokouluoppekin sanoi, että ei hän uskonut että nin vähän virheitäolis tulut

Inssin läpäiisn vasta kolmnnella, pelkäsin ni kamalasti ajamista.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Otat vain kysymykset sitä mukaa, kun niitä tulee. :D

Ajattelepa, jopa miehetkin ovat siitä selvinneet. :saint:

Ja minä.
Niin ja MINÄ :eek:

Se on loppujen lopuksi paljon yksinkertasempi kuin mitä voisit uskoa... Virheitä sattuu kaikille eikä pidäkkään päästä läpi virheittä =)
Ja minä jos kuka en ois uskonu että pääsen mokomasta teoriakokeesta ikinä läpi... No inssinhän mä sitten tuplasinkin :ashamed:

Yhteistyössä