Miten pääsen töihin pankkiin asiakasneuvojaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "titta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"titta"

Vieras
Haluaisin pankkineidiksi. :)

Olen jo pitkään selaillut avoimia paikkoja netistä ja lehdistä, mutta ovat joko kiven alla tai sitten ilmoittelevat paikoissa joista en tiedä tai palkkaavat vain tuttuja ja sukulaisiaan.

Mitä kautta te pankin asiakasneuvojat olette työllistyneet?

Helsinki, Vantaa, Espoo- alueella tuntuisi satunnaisesti olevan paikkoja auki, mutta ovat minulle aivan liian kaukana.

[QUOTE="titta";28910351]Haluaisin pankkineidiksi. :)

Olen jo pitkään selaillut avoimia paikkoja netistä ja lehdistä, mutta ovat joko kiven alla tai sitten ilmoittelevat paikoissa joista en tiedä tai palkkaavat vain tuttuja ja sukulaisiaan.

Mitä kautta te pankin asiakasneuvojat olette työllistyneet?

Helsinki, Vantaa, Espoo- alueella tuntuisi satunnaisesti olevan paikkoja auki, mutta ovat minulle aivan liian kaukana.[/QUOTE]

Ei pitäisi mitään laatuvaatimuksia olla, merkonomin paperit jos on niin auttavat, mutta eivät todellakaan ole pakolliset. Ei vakuutus/pankkialalle ole mitään tutkintoa tarjolla. Tosin työpaikkoja pankissa karsitaan, et lisätä...että onnea vaan hakuun :D .

Olen itse ollut vakuutusyhtiössä ja pankissa siinä sivussa töissä, tosin en asiakasneuvojana vaan muissa myynnin puolen johtotehtävissä. Työnkuva ei tosin ole mikään ruusuinen, buukkaa puhelimella myyntipäälliköille...yms myyntiä tekeville johtajille asiakastapaamisia. Päälle se asiakaspalvelu + kk-palkka ei edes ole myyntihenkilöstön matkalaskua isompi.

Jos pitää tältä palstalta kysyä niin sanoisin että mahdollisuudet ovat plus miinus nolla.

Sitäpaitsi, pankkineidit ovat katoava luonnonvara. Asiakaspalveluun voi tietysti päästä eli vastaamaan puhelimeen ja siinä sivussa tekemään puhelinmyyntiä eli näitä "tapaamisten sopimisia".

[QUOTE="vieras";28910477]Jos pitää tältä palstalta kysyä niin sanoisin että mahdollisuudet ovat plus miinus nolla.

Sitäpaitsi, pankkineidit ovat katoava luonnonvara. Asiakaspalveluun voi tietysti päästä eli vastaamaan puhelimeen ja siinä sivussa tekemään puhelinmyyntiä eli näitä "tapaamisten sopimisia".[/QUOTE]

Kyllä, siis eihän nykyään pankkineiti/vakuutusvirkailijan päätehtävä ole asiakkaiden palvelu siinä palvelutiskillä, vaan nimenomaan tapaamisten sopimista pankkineuvojille, vakuutusedustajille, myyntiä tekeville myyntipäälliköille(nykyään ei ole yhtään myynnin johtotehtävää, jossa ei itse tarvitse myydä mitään ja kk-palkka juoksee). Siinä sivussa palvellaan eläkeläiset sitten tiskillä.

Tietysti nämä joille tapaamiset sovitaan buukkaavat ihan itsekin tapaamisia, mutta palveluneuvojan yksi iso työtehtävä on suora puhelinmyynti / tapaamisten sopiminen. Tämä vähän riippuu sitten finanssitalosta, toisessa myydään puhelitse (mikä vaikeampaa) ja toisessa ei tarvitse buukata kuin tapaamisia myyntiä hoitaville henkilöille, eli esim. mun työpaikassa PK-seudulla vakuutus/pankki finanssikonsernissa asiakasneuvojat buukkaavat minulle tapaamisia, kun olen myyntipäällikkö.

Alkuperäinen kirjoittaja Pankin myyntipäällikkö;28910494:
Kyllä, siis eihän nykyään pankkineiti/vakuutusvirkailijan päätehtävä ole asiakkaiden palvelu siinä palvelutiskillä, vaan nimenomaan tapaamisten sopimista pankkineuvojille, vakuutusedustajille, myyntiä tekeville myyntipäälliköille(nykyään ei ole yhtään myynnin johtotehtävää, jossa ei itse tarvitse myydä mitään ja kk-palkka juoksee). Siinä sivussa palvellaan eläkeläiset sitten tiskillä.

Tietysti nämä joille tapaamiset sovitaan buukkaavat ihan itsekin tapaamisia, mutta palveluneuvojan yksi iso työtehtävä on suora puhelinmyynti / tapaamisten sopiminen. Tämä vähän riippuu sitten finanssitalosta, toisessa myydään puhelitse (mikä vaikeampaa) ja toisessa ei tarvitse buukata kuin tapaamisia myyntiä hoitaville henkilöille, eli esim. mun työpaikassa PK-seudulla vakuutus/pankki finanssikonsernissa asiakasneuvojat buukkaavat minulle tapaamisia, kun olen myyntipäällikkö.
Sinulla tuntuu olevan vähän venähtänyt käsite myynnin johtotehtävistä. Myyntipäälliköt ja myyntipäälliköiden assistentit eivät pääsääntöisesti ole minkäänlaisissa myynnin johtotehtävissä. Automyyjätkin ovat nykyään titteleiltään myyntipäälliköitä.

Kyllä pankkineitejä vielä on, itsekkin pienellä paikkakunnalla ja meitä on 4 pankkineitiä, osa merkonomeja osa tradenomeja ja osa kauppatieteiden opiskelijoita :) Enimmäkseen vanhemmat ihmiset maksavat laskujaan ja nostavat rahaa, sitten tehdään verkkopankkitunnuksia yms muuta tilien avauksia !

Ja edelliseen vielä lisäksi että työllistyin niin että menin kauppaopistosta työharjoitteluun pankkiin ja sieltä sitten jäin kesäksi kesätöihin ja minulle tarjottiin töitä vielä jatkoonkin! :) ja täällä ollaan.!

Yhteistyössä