Miten pääsen laiskuudesta eroon?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Aina kun minun pitää tehdä töitä niin olen ahdistunut ennen sitä vaikka minulla on paljon vähemmän töitä kuin monella muulla. Sen lisäksi tern työt aina hitveän hitaasti ja huonosti. Miten pääsen tällaisesta laiskuudesta eroon?
 
vierailija
Olen samanlainen... Minulla tosin diagnosoitu ADD. Se ei ole sairaus, se on ominaisuus.

Itse kyllä voin olla aika hyväkin työntekijä, joitakin vuosia. Sitten alkaa olla mahdotonta pitää työmotivaatiota, Olen jo 52v ja nykyisessä työssöni olen ollut 5 vuotta. Etänä teen erinäisiä tarjouslaskelmia. "Onneksi" tämä on palkkatasoon nähden aika vaativaa työtä. Joten mua kantsii pitää tässä duunissa kolmen tonnin palkalla. Yleensä nöitä laskee insinöörit ja heille pitäis maksaa enemmän, joten mun taso riittää...
 
vierailija
Mä ihmettelen ihmisiä, jotka jaksaa kiinnostua jostain periaatteesta aivan tuehanpäiväisestä ja ulläpitää sitä mielenkiintoa. Mut hyvä heille, sillä tavalla työelämässä pärjää.

Itellä ollut tosi tuskaista tämä elämä ns. laiskuuteni kanssa. Toki nyt rupee jo terveyskin repeilee.
 
vierailija
Miten pääsen laiskuudesta eroon?
Aina kun minun pitää tehdä töitä niin olen ahdistunut ennen sitä vaikka minulla on paljon vähemmän töitä kuin monella muulla. Sen lisäksi tern työt aina hitveän hitaasti ja huonosti. Miten pääsen tällaisesta laiskuudesta eroon?
Saamattomuuteen ja yleiseen väsymykseen auttaa liikunta (mielellään sekä aerobinen että kuntosalivoimailu), arkiliikunta eli tiskaaminen, siivoaminen jne, ulkoilu sekä terveellinen ravintoainetiheä ruokavalio ja eräät lisäravinteet/luontaistuotteet esim. vihreä tee, omega-3 kalaöljy, valkosipuli. Myös mielekkäät harrastukset nostavat energisyyttä. Aktiivinen seksielämä tehoaa myös.
 
vierailija
Mulla kotitöiden kaa sama helpompi laiskotella. Mut on se jännä mieli piristyi heti kun sain siivottua. Vähän sama kun en ollut ulkoillut vähään aikaan tänään olin ja oli oikein mukavaa. Se laiskuus masentaa. Ja toiminta piristää näin ainakin mulla. Mut ei siitä laiskuudesta helposti pääse ku se houkuttaa ja ottaa syleilyynsä. Pitäis vaan muistaa toominnan tuoma hyvä olo.
 
Saamattomuuteen ja yleiseen väsymykseen auttaa liikunta (mielellään sekä aerobinen että kuntosalivoimailu), arkiliikunta eli tiskaaminen, siivoaminen jne, ulkoilu sekä terveellinen ravintoainetiheä ruokavalio ja eräät lisäravinteet/luontaistuotteet esim. vihreä tee, omega-3 kalaöljy, valkosipuli. Myös mielekkäät harrastukset nostavat energisyyttä. Aktiivinen seksielämä tehoaa myös.
Milläs liikut, jos oot oikein patalaiska.
 
Aina kun minun pitää tehdä töitä niin olen ahdistunut ennen sitä vaikka minulla on paljon vähemmän töitä kuin monella muulla. Sen lisäksi tern työt aina hitveän hitaasti ja huonosti. Miten pääsen tällaisesta laiskuudesta eroon?
 

Yhteistyössä