Miten pääsee lihavuusleikkaukseen?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Miksi masennusta sairastava ei tajua kun sille sanoo että ota itseäsi niskasta kiinni ja mene lenkille? Miksi se ei ymmärrä tehdä niin ja parane? Miksi alkoholisti ei ymmärrä että sen pitää lopettaa juominen, kun sille vaan sanoo että lopeta?
Koska masennus ja alkoholismi ovat sairauksia...toinen itse aiheutettu kyllä, mutta molemmissa sama ongelma.
 
vierailija
Koska masennus ja alkoholismi ovat sairauksia...toinen itse aiheutettu kyllä, mutta molemmissa sama ongelma.
Tiesitkö, että nykyään lihavuus luokitellaan sairaudeksi? Tiesitkö? Kaksi vuotta sitten olin sisätautilääkärin luennolla ja mm. tämän hän kertoi.

Kai te viisaat ja kaikentietävät näpäyttelijät nyt tiesittekin tämän, kun kaiken muunkin tiedätte?
 
Tiesitkö, että nykyään lihavuus luokitellaan sairaudeksi? Tiesitkö? Kaksi vuotta sitten olin sisätautilääkärin luennolla ja mm. tämän hän kertoi.

Kai te viisaat ja kaikentietävät näpäyttelijät nyt tiesittekin tämän, kun kaiken muunkin tiedätte?
Tiesin ja voisitko nyt näyttää sen kirjaimellisen viestin missä näpäytin?
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
vierailija
Onko lihavuus itse aiheutettu sairaus? Mitä sanoo sisätautilääkäri, lihavuustutkija Pertti Mustonen? Entä mitä sanovat tämän palstan kaikkitietävät neropatit?

 
vierailija
Anteeksi kamalasti kun kirjoitin nimen väärin, Pertti Mustajoki tietysti. Mulla on varmaan aivotkin läskiä kun en osaa edes kirjoittaa. Mutta itseaiheutettuahan tämä on, eiks niin.
 
vierailija

Ryhmä havaitsi, että molemmantyyppiset geenit olivat yhtä vahvassa yhteydessä lihavuuteen. Havainto viittaa siihen, että itse lihavuus aiheuttaa masennusta ilman siitä seuraavia aineenvaihdunnallisia sairauksia.

Esimerkiksi tyytymättömyys omaan kehoon voi olla se, joka lisää ylipainoisen masennusta.




Mielialaan, nukkumiseen kannattaa kiinnittää huomiota ja mahdollista masennusta hoitaa aktiivisesti, jotta olisi energiaa keskittyä painon pudottamiseen.
 
Alkoholi altistaa masennukselle ja masennukseen juodaan alkoholia.
Jos ei pysty juomaan masennukseen, niin ehkä syö siihen saadakseen lyhytaikaista nautintoa.
Ihminen voi masentua muustakin syystä kuin alkoholismista.

Niin, lihavuushan ei ole sairaus ja sitäpaitsi se on itse aiheutettua. Mut hei, painon pudottaminen on helppoa ku heinän teko: syö vähemmän! Daa, miks lihavat ei ymmärrä tätä.
Sairaalloinen lihavuus on sairaus, vaikka sä kuinka asiaa ja ihmisiä pilkkaisit.
Yli niinkuin alipainoon ihmisen olisi hyvä saada apua, esim. ravintoterapeuteilta, koska molemmissa tapauksissa henkilöllä itsellään on kontrolli syömistapoihin kadoksissa.
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
vierailija
Polvileikkausten jälkeen ihan yleisesti suositellaan kuntoutukseksi pyöräilyä. Ja kuntopyörä jossa on painoraja 120 kg ei sovi sellaisille jotka painaa yli 10 kg vähemmän kuin tuo painoraja. Kyllä tällä palstalla tiedetään!
 
vierailija
Ihminen voi masentua muustakin syystä kuin alkoholismista.


Sairaalloinen lihavuus on sairaus, vaikka sä kuinka asiaa ja ihmisiä pilkkaisit.
Yli niinkuin alipainoon ihmisen olisi hyvä saada apua, esim. ravintoterapeuteilta, koska molemmissa tapauksissa henkilöllä itsellään on kontrolli syömistapoihin kadoksissa.

Toki masennukseen voi johtaa paljon muukin syy.
Otin vain esille alkoholin , koska se oli kirjoitettu esimerkissä ja idea oli kumpi tuli ensin muna vai kana.

eli lähtisin hoitamaan/etsimään syytä ylensyömiseen, jonka kirjoitin aiemmin
 
vierailija
Ja vielä ihmetellään miksi on koulukiusaamista. Ja miksi ihmiset tekevät itsemurhia, lapsetkin jopa. Ei tarvitse ihmetellä, kun lasten vanhemmat on samanlaisia kuin tällä palstalla. Aikuisia ihmisiä ja miten julmaa ja typerää ivaamista. Onkohan nämä samanlaisia kavereilleen? Ai niin mutta ei näillä ole edes kavereita. Ei kukaan halua olla tuollaisten kaveri. V_ttuilevat varmaan omille lapsilleenkin. Teini tulee äidiltään kysymään että miten mä voisin pudpttaa muutaman kilon. Niin jo aletaan nimitellä siiderivalaaksi ja sitten sanotaan, että tyhmäkö sä olet kun et tajua syödä vähemmän.
 
Ja vielä ihmetellään miksi on koulukiusaamista. Ja miksi ihmiset tekevät itsemurhia, lapsetkin jopa. Ei tarvitse ihmetellä, kun lasten vanhemmat on samanlaisia kuin tällä palstalla. Aikuisia ihmisiä ja miten julmaa ja typerää ivaamista. Onkohan nämä samanlaisia kavereilleen? Ai niin mutta ei näillä ole edes kavereita. Ei kukaan halua olla tuollaisten kaveri. V_ttuilevat varmaan omille lapsilleenkin. Teini tulee äidiltään kysymään että miten mä voisin pudpttaa muutaman kilon. Niin jo aletaan nimitellä siiderivalaaksi ja sitten sanotaan, että tyhmäkö sä olet kun et tajua syödä vähemmän.
Älä nyt kaikkia leimaa sen takia, että yksi harmaa kirjoittaa jotain pilkkaavaa!
 
vierailija

Self Portrait -dokumentti on pysähdyttävä.
 
Mulle ensimmäinen lääkäri sanoi, että jo yksin mun korkea verenpaine ja metabolinen oireyhtymä ovat riittävä peruste päästä lihavuusleikkaukseen. No, nyt mulla on noiden lisäksi polvetkin jo hajalla, ja alaselkäkipu estää hyvin tehokkaasti oikeastaan kaiken, mitä yritänkin tehdä. Ja joo, sanotte tietysti että kivusta huolimatta pitää mennä lenkille yms mutta mitäs sitten teette kun jalat lähtee alta sen kivun takia? Antakaa nyt joku hyvä ja pätevä neuvo siihenkin, kun kaiken tiedätte.

Mut eihän se leikkaus vie kuin osan mahalaukusta ja suolesta.

Syömättä jättämällä laihtuminen pitää silti itse suorittaa. Jos sun tekee mieli herkkuja niin leikkauksen jälkeen voit yhä täyttää vatsasi herkuilla ja sen jälkeen sulla on puutostiloja vaikka mistä tärkeästä ylipainon lisäksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Mutta kun ajatus onkin, että sitten ei syö herkkuja, siis makeita kuten jäätelöä yms. vaan syö jotain terveellistä. Ja kun kuitenkin sanot seuraavaksi että no mikset nyt heti ala tehdä noin, niin kun jo sanoin aikaisemminkin, niin se leikkaus vie näläntunteen ja herkkujen mieliteon. Ettekö voisi nyt ymmärtää sitä että muunmuassa siksi se leikkaus olisi niin hyvä.

Miksi tämä asia on teille niin vaikea ymmärtää vaan jankutatte koko ajan että syö vähemmän? Ja että on tosi helppoa laihduttaa kun vaan syö vähemmän. Joo, helppoa se olisikin kun ei olis koko ajan nälkä!
 
vierailija
Alkoholistinkin on helppo parantua alkoholismista kun vaan ei juo! Miten yksinkertaista.

Masennusta sairastava voi parantua kun yksinkertaisesti vain päättää olla iloinen. Simple as that.
 
vierailija
Tiesin ja voisitko nyt näyttää sen kirjaimellisen viestin missä näpäytin?
Et sä tiennyt, koska kirjoitit vain että masennus ja alkoholismi ovat sairauksia. Sä et tiennyt että lihavuus luokitellaan nykyään sairaudeksi. Ja sen takia kun suurin osa ihmisistä ei tätä tiedä, ne toitottaa koko ajan tuota syö vähemmän -mantraansa.

Ei siinä mitään pahaa ole ettei jotain asiaa tiedä. Myöntää vaan reilusti sen eikä siinä sen kummempaa.
 

Yhteistyössä