miten päästä yöheräämisistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Minulla on 2- ja 3-vuotiaat lapsoset jotka vain edelleen heräilevät useasti yöllä maitopullolle. Joinakin öinä lapset nukkuvat koko yön. Miten olette saaneet jätettyä tuttipullon pois??? Vanhemmalta jäi tutti kivuttomasti jo ennen 2. ikävuotta. Yöt ovat edelleen toisinaan hyvin levottomia, vaipat litimärkinä paljosta juomisesta. Myös hampaiden kunto huolestuttaa.

Kylmästi noin isoilta lapsilta pullo pois ja juota mukista.
Illalla sanot että juodaan mukista se mikä juodaan ja yöllä nukutaan.Etkä anna sitten maitopulloa kun yöllä alkaa huuto,sanot vaan rauhalliselle äänellä että nyt on yö ja nyt nukutaan.
Meillä meni viikon verran ennenkuin rauhoittui yöt mutta sen jälkeen sitten ei ole heräilty.Naapureille kävin sanomassa että meiltä kuuluu sitten kiljumista kun jää maitopullo pois käytöstä ja hyvin sujui.Kannattaa lopettaa se maitopullo,meillä ainakin loppui yökukkumiset siihen.

Meillä jäi yösyönti 4kk vanhana pois. Likka nukkua porskotti aamuun saakka ja siitä se lähti(2.6kk nytten). Lasten yösyönnistä oon kuullut vain sanottavan, että oppivat jo pienenä palvelun pelaavan ja siitä lähtee tämä kierre...
Ei muuta kuin illalla tankkaus ja yöllä ette anna maitoa.Huutoahan siitä syntyy, mutta sekin loppuu aikanaan =)
Ei muuta kuin piiiiitkää pinnaa teille koitokseen :wave: :wave:

Tavallaan ihana kuulla,että muillaki 3vee,joka juo vielä tuttipullosta maitoo ja vieläpä yöllä.... Näin meilläki....
Mut kyllä se loppuu aikanaan....En tiiä/muista miten,mut kyllä se loppuu... Kyllä sen sit itte näkee,ku lapsi on valmis luopumaan.

Meillähän 3v neiti haluis kaakaota yöllä,mut siihen en sentään lähe mukaan. Sanon,että ei ny yöllä mitään kaakota oo....
Tosta vois sit pikkuhiljaa siirtyä siihen,että ei ny yöllä mitään maitoo oo....ja vettä tarjota.... Saas nähä toimiiko...

Mulla on myös nuo teini-ikäset ja saivat hekin maitopullon öisinki...,ku ne oli pieniä.. Ja ei ne oo enää moneen moneen vuoteen vaatinu maitopulloo...... =)
Että aika aikaansa kutakin.... =)

Kysyin mieheltäni, hän kun meillä hoiti nuo hommat ja hän ekaksi ehdotti velliä (peruna+porkkana) niin myöhällä kuin suinkin tai muuten viimeinen ilta-ateria niin myöhällä kuin suinkin. Mitä sitä tuttia pois riipii, jos sillä saa nukuttua, kysyn puolestani minä, äiti, joka ei valvonut. :)

Yhteistyössä