miten ostokset??

• Viestiketjun aloittaja mimmimatleena
  • Ensimmäinen viesti
Ostan mieheni kahdelle lapselle aina välillä tuliaisia työmatkoiltani ja yllätykseksi jotain pientä. Itselläni ei ole lapsia. Synttäri- ja joululahjat tulee tietty hankittua.

Muuten en osallistu hankintoihin; vaatteisiin, harrastustarvikkeisiin tai kalliimpiin leluihin. Ja mielestäni se onkin äidin tehtävä, saahan reilut elatusrahat sitä varten. Tosin äiti on kyllä silti aina käsi ojossa pyytämässä isältä rahaa joka hankintaan.

Joskus satunnaisesti olen ostanut jotain mieheni lapselle, jätskin, synttärilahjan yms.
Tasapuolisesti täällä saavat kaikki saman ruoan eteensä, niin yhteiset kun "entisetkin" lapset, mieheni tietysti tasapuolisuuden nimissä käyttää enemmän rahaa ruokaostoksilla.
Leluja yms. saavat toki myös tasapuolisesti, itse ostan omalleni, mies ostaa yhteisellemme, mies ostaa omilleen, ja äitinsä ostaa omilleen.

Synttäri ,nimppari ja joululahjoja ostan mieheni pojalle. Keväällä kävin mieheni pojan ja yhteisen tyttäremme kanssa kolmistaan heurekassa ja karkkipäivänä saatan ostaa karkkia jos isi ei ole muistanut. Tasapuolisuus on tärkeää tosin yhteiseen lapseemme ei ole meillä varaa laittaa niin paljon kuin poika saa elareita koska olen hoitovapaalla mutta ehkä sekin korjaantuu myöhemmin kun menen takasin töihin ( asia ei vaivaa minua ja tyttö ei ymmärrä vielä) ;)

Tuleehan sitä aina ajatelluksi jos näkee esim. kirpparilla sopivat housut tai paidan että tuo sopisi kuin nenä päähän mieheni lapsille. Toinen mieheni lapsista on asunut meillä nyt kohta vuoden ja tuli meille kahta kättä heittäen rikkinäiset sandaalit jalassa ilman vaihtovaatetta. Onneksi oli kolme viikkoa aikaa hankkia kouluvaatteet ja pikkuhiljaa sitten ollaan osteltu harrastusvälineitä.. (toki kirpparilta kun sieltä saa melko uusia sopuhintaan.) Ja tulee sitä ostettua heidän sisaruksileenki syntymäpäivälahjat ja joululahjat. ei toki mitään kallista ja mahtavaa, mutta mielestäni on ihan kiva ostaa jotain parin euron juttuja jo etukäteen niin ei ole sitten niin kallista kerralla ostaa.

Yhteistyössä