Miten ostatte lapsille vaatteita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a_p
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a_p

Vieras
ja mistä? ostatteko ihan hoitoon vaatekaupasta (Lindex, h&m jne) kirpparilta?
ja ostatteko vaan jos jää pieneks, menee rikki jne vai mielijohteesta "ai kun toi ois niin söpö" vaikka samanlaisia ois vino pino jo entisestään?

tytöllä on lyhythihaisia paitoja paljon, mutta ei niitä juurikaan käytä. Ph paitoja ei niin paljoa, ja nekin jotkut jo aika kulahtaneita, ja näitä taas käyttää paljon. Housuja on nyt sopivasti, ei liikaa, ei liian vähän. POjalta tuntuu uupuvan vaatteita nyt enemmän. Pari ph paitaa pelasti mut onkelmalta.. Ja tekis niin mieli vaan ostaa kaikkia ihania söpöjä vaatteoita joita näkee! Itselle on niin vaikee löytää sopivia silmää miellyttäviä vaatteita, kun taas lapsille ostaminen on niin helppo!!

Tarpeeseen yritän ostaa. Ostan huutiksesta, kirppikseltä ja kaupiosta. Pyrin siihen että jos esim. housut on käytettynä hankitut, siinä on kaverina ostettu paita. Ettei siis näytä ryysyläiseltä jolta mielestäni äkkiä voisi näyttää jos kaikki mitä päällä on, on "kierrätettyä".

Ennemmin ostan muutaman hyvän paidan kun sata huonoa. Eli maksan vähän enemmän siitä yhdestä kuin että ostaisin kymmenen kulahtanutta. Lapset kun kasvavat niin nopeasti, että eivät edes tarvitse mitään useiden kymmenien paitojen varastoja.

Ja etukäteen olen ostanut alennusmyynneistä isompiakin kokoja, sitten tarvittaessa täydennän mitä puuttuu.

Jotenkin näin.

Pääosin just Lindex ja henkkamaukka hinta-laatusuhteen takia. Ellos on mennyt ihan huonoksi ja markettien tarjonta ei miellytä silmää.
Joskus myös Polarn Pyretin alesta housuja; ovat laadukkaita + kestäviä.

Ja pääosin ostan vain tarpeeseen, mutta toki samoin kun itselle, välillä myös huvin vuoksi/tarjouksesta tai muusta päähänpistosta ;-)

Ostan valtaosan lasten vaatteista kirpparilta. Ostan sitä kokoa mikä menee nyt, sekä sit jos on jotain kivaa kokoa suurempana. On sitten valmiina varstossa kun siirrytään seuraavaan kokoon. Jos jotain ei kertakaikkiaan oo kirppareilla sattunu silmiin niin marssin kauppaan. Nää on yleensä housuja, kun niillä niin paljon suurempi kulutus kun paidoilla. Esim. lindexiltä oon ostanu niitä veloureja tyyliin 3 kahden hinnalla.

Sit jos metsästän jotain tiettyä juttua, esim. juhlamekkoa niin saatan selailla huutista ja huudella sieltä. Vaatteita meillä on kyllä yleensä enemmän kun tarpeeksi ja siltikin ostelen jos jotain silmää miellyttävää kirpulla tulee vastaan. Kaupasta en ostele ns. mielijhohteesta kun korkeintaan jostain alerekistä mutta tosi harvoin sieltäkään.

no meillä on koululainen ja 98% vaatteista on hennesiltä. Ostan vaikka ei niin tarttiskaan. Tosin mitään kallista en osta, mut jos nään vaikka kivat paidan ja se maksaa mulle sen 7,50e niin kyllä mä sen ostan vaikka ei nyt niin tarttis. Meillä menee vaatteet kiertoon joko kirpalle tai kaverille. Ei ole kuin yks laps niin vaatteet on hyväkuntoisia.

Ostan lähinnä tarpeeseen kirpparilta ja kaupasta. Harvoin heräteostoksena. Kiitettävästi tuo saa liattua, hajotettua ja kasvettua ulos vaatteista. Nyt taas katoin että alkaa olla lyhyitä puntteja+hihoja.

H&m:stä, Lindexiltä, Kappahlista, Seppälästä, P.o.p:sta, Anton&Ninasta, Jesperjuniorista, Robin Hoodista, Prismasta, Citymarketista ja joskus netistä ja yleensä 1-2 kokoa isompaa. Monta kertaa on jäänyt käyttämättä jos oon ostanut senhetkistä kokoa (etenkin pikkuvauva-aikana).

Mun tytöllä on ihan liikaa vaatteita, mä teen paljon heräteostoksia lähinnä alesta, ja sitten huomaan että samoja vaatteita on 50kpl ja jotain tarpeellista puuttuu. Myönnän, ei kovin järkevää... : /

Munkin on vaikea itselle löytää kivoja vaatteita. Just puhuin anopille että on se niin väärin kun ei meille aikuisille valmisteta yhtä kivoja ja käytännöllisiä vaatteita kuin lapsille. :D

Kirppisfriikkin lapsilla on aina liikaa vaatetta ja seuraavaa kokoa reilusti odottamassa, ja jos käytössä olevan koon vaatteet on hetkellisesti kaikki likasina niin laitan sitten seuraavaan koon vaatteen päälle.
Mulla on vähän se ongelma että en miista mitä kaikkea mulla on jo ostettuna, joten tuppaan ostamaan liikaa. Ostin esim pojalle parit shortsit vielä pari viikkoa sitten kun olin sitä mieltä että sillä on niitä liian vähän. Laskinnsitten ne shortsit niin niitä on nyt seitsemät.. Toki1,5 vuotiaalla tarviikin enempi vaatteita kun ruokailessa väistämättä sotkeentuvat.

4kpl ja ostan vain tarpeeseen ja suurimman osan uusina.Aleja hyödynnän paljon.
Meillä on pesukone joten vaatteita ei paljon tarvita,esikkokin on jo teini ja mielellään hänellä ostan muutaman kalliimman merkkivaatteen joita käyttääkin sitten paljon.
Vauvoille oli ostanut kirpparilta mutta isoille löytyy harvoin mitään..kaupasta tuntuu saavan alesta halvemmalla kuin kirpparilta=)Nyt kyllä löysin tuolle kohta 2-vuotiaalle ison kasan 92cm vaatetta maksoi 10e iso pussi..oli uudenveroista hm/lindex kamaa.

En osta hetken mielijohteesta. Kolme poikaa 6-11 vuotiaat ja kaikki ovat niin tarkkoja vaatteiden suhteen ettei voi ostaa mitä tahansa. Vaatteita kaikilla on vähän, mutta ne on mieluisia, koska pitävät aina niitä samoja suosikkeja päällä.

Yhteistyössä