Miten osoitatte miehellenne rakkautenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Masentunut

Vieras
Mä olen tällä hetkellä vähän masentunut ja voimaton (hiippailen iltaan asti kotona aamutakki päällä jne.) mutta koska mieheni tekee tosi pitkää työpäivää ja jaksaa pitää perheemme talouden pystyssä, haluaisin kuitenkin osoittaa hänelle, kuinka paljon häntä arvostan. Mutta tuntuu että esim. peseytyminenkin on tällä hetkellä niin vaikeata ja vaivalloista, ja sitä myötä ei seksiäkään tee mieli (minulla siis), joten illalla vaan suukotan miestäni ja nukahdan. Olen kuitenkin tosi onnellinen ja kiitollinen miehestäni. Millä te tuon miehillenne osoitatte, vinkkejä?

Jaksamista sulle. Jos tuntuu ettet jaksa oikein mitään niin miltä kuulostais esimerkiksi kirjeen kirjoittaminen. Siihen saisit kerrottua kaikki tunteesi ja ehkä myös selittää samalla omaa tilaasi. Mä käytän tätä jonkin verran ja ihan hyvää palautetta olen ukolta saanu.

Jos tunnistat masennuksen, sun kannattais käydä jossain juttelemassa. Sillälailla osoitat miehellsikin, että välitätä hänestä ja perheestä kun pyrit saamaan itsesi taas kuntoon. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja huihai:
Jos tunnistat masennuksen, sun kannattais käydä jossain juttelemassa. Sillälailla osoitat miehellsikin, että välitätä hänestä ja perheestä kun pyrit saamaan itsesi taas kuntoon. Tsemppiä!

Ei kun mä tiedän että selviän tästä yksinkin, nytkin taas jotenkin piristyin kun on niin kaunis ilma. Mutta tuntuu vaan että vaikka kuinka päivällä päätän että tänään yllätän miehen vaikka seksikkäällä alusasulla tai romanttisella kynttiläaterialla tms, niin sitten illalla olen kuitenkin taas kuin kuollut kala. :( En halua mennä mihinkään juttelemaan, enkä varsinkaan halua mitän lääkkeitä, kun tiedän että tää menee ohi, kevätväsymystä vain. :) Kirjeen kirjoittamista voisin harkita, mutta kun ei se oikeastaan ole se ongelma, etten voisi puhua ja kertoa miehelleni tilastani, vaan se etten jaksa teoilla osoittaa kiintymystäni häneen. Halusiain keksiä jotain yllättävää ja piristävää hänelle, josta samalla olisi iloa tietenkin itsellenikin. Ettei hän vain luulisi, etten huomaa kuinka paljon hänkin joutuu jaksamaan.

sanot rakastavasi häntä ja kerrot kuinka paljon tärkeä hän on sinulle.meillä molemmat mis sekä minä sanomme toisillemme monesti päivässä nuo sanat ja tekstiviestissähän voit myös sanoa hänelle nuo samat asiat.
Voimia sinulle.

ei siinä mitään ihmeellisiä asioita tarvita tuon asian kertoakseen.itse teen sitä,että vaan yhtäkkiä menen halaamaan miestä lujasti ja kerron rakastavani häntä.lisäksi teen hyvin pieniä asioita,kuten keitän hänelle kahvia tai teen iltapalaa yms.mun mielestä tavalliset pienet asiat kertoo paremmin aidoista tunteista kui mitkään hepeneet ja kynttilät.se,että jaksaa arjen ja haluaa sen jakaa pieninekin iloineen toisen kanssa on paljon isompi juttu kuin isot säätämiset.sitä paitsi jos et itse kerran jaksa mitään väsätä niin kannattaako sellaista edes sitten suunnitella?

Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
sanot rakastavasi häntä ja kerrot kuinka paljon tärkeä hän on sinulle.meillä molemmat mis sekä minä sanomme toisillemme monesti päivässä nuo sanat ja tekstiviestissähän voit myös sanoa hänelle nuo samat asiat.
Voimia sinulle.

Joo, monesti keskellä päivää lähetänkin hänelle tekstarin, että kuinka onnellinen ja kiitollinen hänestä olen, ja että olen maailman onnellisin (tai ehkä tässä tapauksessa pikemminkin onnekkain) nainen kun olen hänet miehekseni saanut. Mutta kun ei sekään ole sellaista "tekoa", johon kaipaisin löytäväni voimaa. Tuntuu ettei nuo sanat riitä kuvaamaan sitä kiitollisuutta kokonaan. Ja tiedän että mieskin ilahtuisi jostain "kunnon tekemisestä". No, nyt ainakin päätin että käyn päivällä kunnolla saunassa ja suihkussa ja sitten vielä meikkaan itseni ihmisen näköiseksi, ehkä sekin jo jotain auttaa. :) ...Tai sitten löydän itseni edelleen seitsemältä aamutakki päällä, hiukset kampaamattomana ja naama nuhjuisena, niin kuin niin moni muukin päivä. :/ Tarvitsisin varmaan elämäntapavalmentajan tai jotain...

meillä mies on pähkinöinä jos soitan sille kesken työpäivän ja sanon et oli pakko soittaa kun oli vaan ikävä ja mä niin tykkään olla sun vaimo jne.. ja sit teen jotain ruokaa josta hän tykkää ja annan ottaa rauhassa töiden jälkeen päikkärit ja sit esim jalkahieronta saa mun miehen onnelliseksi.. aika pienia asioita mut meillä toimii..

Keität aamulla kahvia, teet ruokaa, pidät kämpän siistinä. Ruoka valmiina kotiin tullessa on oikeesti tosissan mieltä lämmittävä. Nuo osoittaa jo rakkautta myös. Tiedän, että masentuneena noita ei jaksais..mutta toisaalta on tärkeää panostaa parisuhteeseen. Masennus voi kestää vuosia ilman apua. Jaksaako mies vuosia tuota menoa? Jaksaisitko itse?

Lisäksi se, että olet lähellä ja halaat ym. Jos et jaksa kuin nukkua, niin voit illalla hänen nukkumaan tullessaan olla vähän aikaa kainalossa.

Sit tietysti voisit vaihtaa edes aamutakin johonkin siistiin oloasuun.

Voit laittaa viestiä. Ei siinä tartte lukea kuin "rakastan sinua".

Minä kävin yhteen väliin aikaisemmissa aamuissa, jolloin laitoin silloin tällöin kahvinkeittimen valmiiksi (heräsi siitä suht pian kun lähdin) ja laitoin sydänlapun, jossa luki jotain kivaa.

Tai joskus saatan ostaa pikku askin karkkia hänelle, mieluisia. Esim perjantaille. Vähän kuin tetä vahingossa hän töissä hoksaisi sen.

Haethan apua kuitenkin?

Yhteistyössä