Miten oppia sukeltamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uimaan vaan..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uimaan vaan..

Vieras
Haluaisin hakea poliisikouluun, ja katoinkin että täytän kaikki vaatimukset yms., mutta kuntokokeessa on osuus, jossa on uintia. Ja en siis ole hyvä uimaan, ehkä 100m 3minuuttiin selviäisin, mutta altaaseen pitää hypätä, enkä siis osaa sukeltaa. Minua harmittaa suuresti, jos tämä jää tämän takia tähän :(. Onko kukaan oppinut aikuisiällä sukeltamaan tai olemaan pelkäämättä vettä? Ja miten? Vinkkejä otetaan vastaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Uimaan vaan..:
Haluaisin hakea poliisikouluun, ja katoinkin että täytän kaikki vaatimukset yms., mutta kuntokokeessa on osuus, jossa on uintia. Ja en siis ole hyvä uimaan, ehkä 100m 3minuuttiin selviäisin, mutta altaaseen pitää hypätä, enkä siis osaa sukeltaa. Minua harmittaa suuresti, jos tämä jää tämän takia tähän :(. Onko kukaan oppinut aikuisiällä sukeltamaan tai olemaan pelkäämättä vettä? Ja miten? Vinkkejä otetaan vastaan!

Aikusillekin löytyy uimaopetusta. Ootko kysyny teidän hallista? Ehän sitä kannata ammattihaaveesta luopua jos ei jotain osaa. Sitten opettelemaan.

Itsellä tavallaan sama ongelma. En pelkää vettä, jaksan uida aika pitkiä matkoja, viihdyn vedessä..mutta sukeltaminen ei ikinä ole ollut mieluisaa. Osaan hypätä veteen ja pitää nenästä samaan aikaan, silloon se on ihan kivaa. Mut en osaa hypätä kunnolla, olen nyt 19v ja yliopisto opiskelujen takia meillä on uintia näköjään. Vähän nolottaa ja hirvittää.

heh ja mä koitin kylpyammeessa opettaa tyttöä et näin sukelleteaan laitenaa pää veden alle ja silmä kii ja pieätä hengitystä et ei mee vettä suuhun viellä on vähän harjootusta :D

Yhteistyössä