miten opiskella lastenohjaajaksi?

  • Viestiketjun aloittaja opiskelmemaanko?
  • Ensimmäinen viesti
http://www.peda.net/veraja/jko/amm/lo
tuosta linkistä selkiää yhenb opiston tarjonta..vastaavia muissakin.
työ monipuolista lapsi-aja perhetyötä, aikalailla työpaikasta kiinni mihin painottuu
 
lastenohjaaja
ei opiskella diakissa, vaan opistossa esim. järvenpään seurakuntaopistossa. on siis opistotason tutkinto, joka tosiaan pätevöittää seurakuntaan sekä kunnalliselle (eli siis myös päivähoidossa lastenhoitajan hommiin on täysin pätevää porukkaa)
 
vieras
Minä opiskelin lastenohjaajaksi enkä päivääkään ole tehnyt seurakunnalle töitä mutta kunnalla on riittäny tekemistä päiväkodeissa. Kelpaa myös perhepäivähoitajaksi.
 
lastenohjaaja
Alkuperäinen kirjoittaja Maura:
Alkuperäinen kirjoittaja lastenohjaaja:
kristillisissä opistoissa on lapsi- ja perhetyön tutkintolinja,kestää 3v.Lastenohjaaja toimii srk:n päiväkerhoissa,ip-kerhoissa ja perhekerhoissa.
nykytutkinnolla mys kunnalliselle puolele mahdollista työllistyä
juu,niin pph ja lh sisältyy mun tutkintoon.
 
paljon lastenohjaajat tienaa, esim just jossain kerhossa töissä?
entä muualla?
Haluisin lukea itteni lastenohjaajaksi, mutta tuo palkka kiinnostaa ja täällä lahdessa ainakin diakonialaitoksella voi opiskella ja kestää kolme vuotta
 
EpätoivoisenRento
Alkuperäinen kirjoittaja Tulentyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja EpätoivoisenRento:
Opiskelin Lahden Diakissaja keskeytin.
miksi keskeytit?
Siksi kyselen kun ite sinne haluisin opiskelee just lasten ohjaajaksi
kovin oli uskontopainotteinen enkä ollut tyytyväinen opetuksen laatuun. Kovin lepsua opinnot muuten paitsi uskon asioissa.

Lisään vielä,että linja oli ihan uusi eikä opet itsekään olleet perillä asioista, joten meininki nykyään varmasti tasokkaampi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja EpätoivoisenRento:
Alkuperäinen kirjoittaja Tulentyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja EpätoivoisenRento:
Opiskelin Lahden Diakissaja keskeytin.
miksi keskeytit?
Siksi kyselen kun ite sinne haluisin opiskelee just lasten ohjaajaksi
kovin oli uskontopainotteinen enkä ollut tyytyväinen opetuksen laatuun. Kovin lepsua opinnot muuten paitsi uskon asioissa.

Lisään vielä,että linja oli ihan uusi eikä opet itsekään olleet perillä asioista, joten meininki nykyään varmasti tasokkaampi.

onkohan vieläkin kovin uskontopainotteista?
Se ei mua hirveesti innosta, toki sitä opiskelen, jos pakko, mutta kylläkin vaan kohtuuden rajoissa
 
lastenohjaaja
Alkuperäinen kirjoittaja Tulentyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja EpätoivoisenRento:
Alkuperäinen kirjoittaja Tulentyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja EpätoivoisenRento:
Opiskelin Lahden Diakissaja keskeytin.
miksi keskeytit?
Siksi kyselen kun ite sinne haluisin opiskelee just lasten ohjaajaksi
kovin oli uskontopainotteinen enkä ollut tyytyväinen opetuksen laatuun. Kovin lepsua opinnot muuten paitsi uskon asioissa.

Lisään vielä,että linja oli ihan uusi eikä opet itsekään olleet perillä asioista, joten meininki nykyään varmasti tasokkaampi.

onkohan vieläkin kovin uskontopainotteista?
Se ei mua hirveesti innosta, toki sitä opiskelen, jos pakko, mutta kylläkin vaan kohtuuden rajoissa

on varmasti uskontopainotteinen,
koska on ensisijaisesti kirkon ammattiin suuntaava
 
EpätoivoisenRento
Alkuperäinen kirjoittaja Tulentyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja EpätoivoisenRento:
Alkuperäinen kirjoittaja Tulentyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja EpätoivoisenRento:
Opiskelin Lahden Diakissaja keskeytin.
miksi keskeytit?
Siksi kyselen kun ite sinne haluisin opiskelee just lasten ohjaajaksi
kovin oli uskontopainotteinen enkä ollut tyytyväinen opetuksen laatuun. Kovin lepsua opinnot muuten paitsi uskon asioissa.

Lisään vielä,että linja oli ihan uusi eikä opet itsekään olleet perillä asioista, joten meininki nykyään varmasti tasokkaampi.
Sitä en tiedä. Itsekkin kohtuuden rajoissa opiskelin uskon asioita, mutta seinä tuli vastaan.


onkohan vieläkin kovin uskontopainotteista?
Se ei mua hirveesti innosta, toki sitä opiskelen, jos pakko, mutta kylläkin vaan kohtuuden rajoissa
 
Mä olen opiskellut Jyväskylän kristillisellä opistolla.

Ja työn kuvaan kuuluu päiväkerhoja, avoimia- ja perhekerhoja, iltapäiväkerhoja, saattaa olla myös päiväkodin hartaus juttuja. Tosi monenlaista, riippuu paljon seurakunnasta jossa työskentelee.
:)
 
opiskella voi kristillisissä opistoissa... työtä voi tehdä mm. päiväkodissa lastenhoitajana, srk:n lastenohjaajana/perhetyöntekijänä, perhepäivähoitajana, iltapäiväkerhon työntekijänä...ja nyt en tiedä onko jo mennyt läpi ehdotus myös lastensuojelussa työskentelystä..perhekodit, lastenkodit jne.

Ihan kiva koulutus... :)
 

Yhteistyössä