Miten opettaa taapero nukkumaan päikkärit sisällä?

• Viestiketjun aloittaja Outi-76
  • Ensimmäinen viesti
Outi-76
Poikamme 1.9v nukkuu edelleen päikkärit ulkona.Maaliskuun alusta olen menossa töihin takaisin ja poika tietenkin hoitoon. Hoidossa ei varmaankaan nukuteta ulos.
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen!

murtsi
Mä opetin jo kun poika oli 9kk,mut periaate varmaan aika sama.
Eli mä vaan laitoin sänkyyn ja silittelin jne....huutoahan se oli muutaman päivän,mut sen jälkeen ei mitään ongelmia =) Kokeile samoja asioita kun illallakin nukkumaan mennessä???

En tiedä oliko apua? :wave:

Miitu-iitu
Meillä tyttö 1v 4kk oppi nukkuman päikkärit sisällä siten, että valvotin tyttöä niin, että hän todella oli väsynyt. Sitten meidän sängyyn mentiin pötköttelemään ja siihen se tyttö sitten nukahti ja siirto omaan sänkyyn.
Toimi meillä ja yhtään ei itketty :)

Meillä oli hiukan ongelmia esikoisen ja keskimmäisen kanssa (jos nyt oikein muistan), mutta pian tottuivat nukkumaan sisällä ja ilman poppaskonsteja. Meillä päikkärit siirrettiin sisälle, kun kesän lämpimät säät alkoi (kevät- ja kesälapset eli olivat vuoden vanhoja). Kuopuksen kanssa ei ole ollut mitään probleemia. Alkoi nukkua sisällä pinnasängyssä n. 10 kk vanhana ja sekin oli kesän alussa. Olen kyllä kuullut monen monsta tarinaa lapsista, jotka eivät millään suostu nukkumaan sisällä. Päivähoidossa kyllä tottuvat rutiineihin tosi pian. Siellä on eri tahti.

Yhteistyössä