Miten opettaa nukkumaan sisällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
1v nukkuu yöt putkeen ja nukahtaa itse sänkyynsä omaan huoneeseen muutamassa minuutissa iltarutiinien jälkeen. Mutta päivällä ei nuku kuin vaunuissa (partsilla tai lenkillä). Vaunuissa unet jää liian lyhyeksi, kun on niin kova meteli ympäristössä, sisällä olisi rauhallisempaa. Selkeästi kaipaisi pitkiä unia, kun on koko päivän väsynyt. Vaikka laitan taaperon väsyneenä sänkyyn alkaa leikkiä siellä ja sitten alkaa huuto. Rauhoittelu ei auta, vaan ei kertakaikkiaan ymmärrä, että päivälläkin sängyssä voisi nukkua. Ei nuku myöskään vaunussa sisällä. Vaunuissa nukkuu kahdet unet ja molemmat on kyllä tarpeeseen, sillä jos joskus saan hänet nukkumaan ekat yli 2.5h ja tokat 1-2h, on virkeä,iloinen ja nukkuu yön paremmin. Mikä menee pieleen? Vinkkejä?

Mä opetin meidän tytön nukkumaan sisällä samasta syystä. Heräsi ulkona ympäristön kovaan meteliin liian aikaisin ja sitten tuli vielä siitepölyallergiatkin. Nukutan tytön parisänkyyn. Makaan itse vieressä niin pitkään, että nukahtaa ( 5 minuutista puoleen tuntiin) Yöunille nukahtaa omaan sänkyynsä.

Meidän 1 v ja pian 2 kk nukkuu (on nukkunut yksivuotispäivistään asti) päivällä pari tuntia. Laitan tässä puolen päivän jälkeen unille ja hän herää kolmeen mennessä. Eli unta tulee noin 2 h. Yöllä nukkuu 20-7/8.

Yhteistyössä