Miten ootte saaneet lainaa, jos toinen kotona tai opiskelija ja toinen töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meille ei pankit myönnä lainaa, koska minä en ole töissä. Mutta tiedän ainakin kymmenen pariskuntaa, joilla sama tilanne ja oma talo on. Jaellaanko lainaa naamavärkin perusteella?

Osuuspankista, miehellä vakityö, minä opiskelija, takaajat löytyy. Siinä kävi tosin sitten niin, että minä vedin jarrut pohjaan ja lainaa ei otettu eikä asuntoa ostettu :D

Me haettiin asuntolainaa 60000 euroa viime kesänä eikä saatu. Minä töissä, ja mies opiskelija. Sanoivat ettei teillä ole varaa, kun on kolme lasta. Takaajia meillä ei ollut eikä säästöjäkään ja vielä mulla opintolaina maksamatta. Sanoivat, että molempien pitää olla töissä, että voi saada sen pankin takauksen tai sitten pitää olla takaajat.

En tiiä.. Ihmettelin ite samaa miten saatiin asuntolaina tilanteessa jossa mun määräaikainen työsoppari oli loppumassa ja mä jäämässä kotiin äitiyslomalle. Miehellä kyllä vakiduuni. Mut kai ne sit kattoo sen että on kykeneväinen maksamaan lainan kuitenkin.

No meillä ei aikoinaan ollut mitään ongelmaa saada lainaa, mies vakituisessa työsuhteessa ja minä päätoiminen opiskelija, joka kylläkin teki opintojen ohessa töitä. Riippuu varmasti kuin paljon ootte ollut lainaa vailla, millaiset on palkan saajan tulot, millaiset on teidän menot, kuinka paljon teillä on lyhyt aikaista velkaa, yms...

Meillä mies on töissä, nettopalkka 2700e/kk. Minä kotihoidontuella kotona mutta saan myös kuntoutustukea, tätä ei kuitenkaan oteta missään huomioon.

Lainalupaus on 120 000e:sta, takaajan kanssa 140 000e. Kummoista taloa sillä ei saa, mutta tilaa kyllä kerros- tai rivitalosta, jopa remonttirahaakin jää :)

Me saimme lisää lainaa pankiltamme. Mies on töissä ja itse olen kotona. Tosin minulla on vakipaikka odottamassa kun palaan töihin. Vakuudeksi riitti nykyisen kotimme, vaikka on vakuutena jo olemassa olevaan lainaamme.

[QUOTE="vieras";22809394]Ei vinguttu yhtään lainaa. Käytiin laskemassa, paljon ois mahdollista saada. Ja aivan samanlaiset tulot meilläkin kuin tuttavapariskunnilla, joilla oma talo.[/QUOTE]

Siis eivät suostuneet antamaan teille edes 50 000€ lainaa?

Meille ainakin pankin täti sanoi suoraan, että lainaa saa nykyisten eikä tulevien tulojen perusteella. Jos vaan 1 käy töissä niin hänen tulonsa lasketaan. Ihan käy järkeen.

Älä ota liikaa stressiä muiden tekemisestä.

Jos teidän tuttavilla on omia säästöjä, tai takaajat? ei ne ole noin mustavalkosia, että kun nuokin niin mekin, menonne vaikuttavat, lasten lukumäärä, mahdollinen työllistyminen jatkossa yms..

Siis eivät suostuneet antamaan teille edes 50 000€ lainaa?

Meille ainakin pankin täti sanoi suoraan, että lainaa saa nykyisten eikä tulevien tulojen perusteella. Jos vaan 1 käy töissä niin hänen tulonsa lasketaan. Ihan käy järkeen.

Älä ota liikaa stressiä muiden tekemisestä.

Ei, mun pitää olla töissä ennen kuin myöntävät. Miehellä kuitenkin n.2500e palkka ja menotkin aivan minimissä. Mutta kai se on vielä maksettava vuokraa taivaan tuuliin ja odotella vuosi..

Minä töissä, vakituinen työ. Pieni palkka. Mies työtön, säästöjä muutama tonni ja yksi lapsi. Lainaa olisimme saaneet vähän päälle 70 000 euroa, emme kuitenkaan niin paljon tarvinneet. Ostimme pienen asunnon.

Jos on henkilötakaajat ja/tai säästöjä lisäksi nii sillon saa helpommin lainaa yhdenkin tuloilla, ja riippuu tietenki lainamäärästä myös. Mut jos säästöjä ei oo ja haluaa pankin takauksen niin ei ne sillon kovin äkkiä myönnä.

Helposti saatiin 90 000€ aikoinaan. Mies töissä ja minä kotona lasten kanssa. Mentiin omien laskelmiemme (senhetkiset tulot ja menot sekä tulot ja menot sitten, jos saamme oman asunnon)kanssa pankkiin ja laina saatiin. Samoin toimimme, kun iski talokuume ja haimme rakentamista varten lainaa ja laina saatiin helposti. Minä olin tuolloin opiskelija ja työpaikasta ei tietoakaan, miehellä vakityö. Kiitos vaan OP!

2v sitten saatiin 165t lainalupaus (nostettiin vähemmän) kun mä olin ä-lomalla, yksi lapsi ja toinen tulossa, ei työpaikkaa mulla odottamassa, mies töissä, takaajat ja käsirahan verran omaa.

Millaiset tulot sillä töissäkäyvällä pitää olla, että saa tuon 140-160 000 euroa lainaa? Kolmisen tonnia varmaan? Omat tuloni on noin 1500 brutto /kk ja tällä herui se 70 tuhatta lainaa.

[QUOTE="tuulevi";22809503]Helposti saatiin 90 000€ aikoinaan. Mies töissä ja minä kotona lasten kanssa. Mentiin omien laskelmiemme (senhetkiset tulot ja menot sekä tulot ja menot sitten, jos saamme oman asunnon)kanssa pankkiin ja laina saatiin. Samoin toimimme, kun iski talokuume ja haimme rakentamista varten lainaa ja laina saatiin helposti. Minä olin tuolloin opiskelija ja työpaikasta ei tietoakaan, miehellä vakityö. Kiitos vaan OP![/QUOTE]

Tämä toimi meilläkin, eli ei takaajia eikä säästöjä, 2 lasta ja kolmas tulossa. Yhteenlasketut tulot oli n. 4000 €/kk. Lainaa saatiin 200 000 ja saatiin ostettua meidän unelmien talo. Oltiin tehty tarkat laskelmat tuloista ja menoista ja se riitti. Eli kiitos vaan OP! :)

[QUOTE="vieras";22809568]Millaiset tulot sillä töissäkäyvällä pitää olla, että saa tuon 140-160 000 euroa lainaa? Kolmisen tonnia varmaan? Omat tuloni on noin 1500 brutto /kk ja tällä herui se 70 tuhatta lainaa.[/QUOTE]

meille sanottiin, että 150 000e:n lainaan tulisi olla n. 3500-4000e tulot.

Yhteistyössä