Miten oon näin väsyny?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt äiti

Vieras
Ihmettelen kun oon aina niin väsyny vaikka ihan hyvin saan yöt nukuttua kun vauva herää vaan pari kertaa yössä syömään ja molemmat lapset heräävät yheksän jälkeen. Vauva nyt 5kk ja isompi lapsi 4v. Tänään varsinkin en oo jaksanu tehdä mitään, hyvä että ruuan jaksoin vääntää ku pakko. En jaksa siivota kunnolla,pykkiä ihan hirveesti ja tuntuu että aina kauhee pyykkivuori vaikka kuinka pesis ja tavaraa joka paikassa. Ai että välillä ahistaa. Ja mulla vaan kaks lasta ja toinen jo noin iso, toisilla sentää on pieniä lapsia monta ja pienillä ikäeroilla.

:hug: Sama mulla, vauva 5 kk ja kaksi isompaakin lasta löytyy, mutta he jo 10 v ja 8,5 v... Vauva nukkuu 10 tunnin yöunia, ei heräile yöllä, silti minua väsyttää ja siivoamatta on jäänyt jo monena päivänä... Pyykkiäkin taitaa taas olla pesukoneen vieressä.. Tämä on varmaan jotain syysväsymystä tai mitä lie...

Tuttu tunne. Mulla lapset samanikäisiä ja juur kun mun elämästäni kirjotit.
Mulla on ainakin TYLSÄÄ olla kaiket päivät kotosalla lasten kanssa. Tai siis lähinnä yksin huoltaa penskat ja huushollin...
Kaverit asuu kaukana ja mies paiskii liikaa töitä.
Eikä täällä korvessa liikaa virikkeitä ole.

Ei kaikki jaksa kaikkea. Mä olen ainakin alkanut olla armollinen itelleni- teen silloin kun huvittaa ja sitä mukaa kun huvittaa. Siis ruuanlaiton ja pyykin lisäksi. Ja kun tuo kuopus konttaa niin luututakin pitää.....
Mutta pestyjen pyykkien Mount Everest odottaa valloittajaansa!

Mä olen tämän tylsän päivän aikana huomannut, että väsymyksestä ainakin puolet johtuu siitä, että on tylsistynyt. Huomenna pakotan itsemme ulos ja hankkimaan punaiset posket vaikka satais ja tuulis niin, että tukka lähtee. Sellainen oikea fyysinen väsymys on ihan kiva tunne, siis ahkeran päivän jälkeen. Mutta tämä nuutumisväsy on tosi inhottavaa.

Asiasta viralliseen; iski ammatin puolesta kysymyksiä: onko sulla hb ihan hyvä, syötkö monipuolisesti, voisitko olla raskaana?? Väsymyksellehän voi olla miljoona eri syytä.

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Mä olen tämän tylsän päivän aikana huomannut, että väsymyksestä ainakin puolet johtuu siitä, että on tylsistynyt. Huomenna pakotan itsemme ulos ja hankkimaan punaiset posket vaikka satais ja tuulis niin, että tukka lähtee. Sellainen oikea fyysinen väsymys on ihan kiva tunne, siis ahkeran päivän jälkeen. Mutta tämä nuutumisväsy on tosi inhottavaa.

Asiasta viralliseen; iski ammatin puolesta kysymyksiä: onko sulla hb ihan hyvä, syötkö monipuolisesti, voisitko olla raskaana?? Väsymyksellehän voi olla miljoona eri syytä.

Musta tuntuu et mullakin on enempi sellasta nuutumisväsyä niinkun kirjoitit kun on tylsää olla kotona päivät ilman aikuista seuraa ja masentaa kun tää koti on kun kaatopaikka. Piristyn heti kun mennään johonkin tai joku kaveri tulee kylään. Vaikka tykkäänkin olla lasten kanssa kotona niin silti välillä tuntuu ettei jaksa. Olis tosi ihanaa kun olis talo siisti ja sit olis mukavampi itelläkin olla. Jos vähä helpottais kun saadaan lastenhuone remontoitua että saadaan lelut ja lasten vaatekaapit sinne. Raskaana en ole kun tein raskaustestin joku aika sitten,hb:sta en osaa sanoa,pitää varmaan pyytää että neuvolassa ottais kun mennään ens viikolla vauvan kans, salaatteja ja vihanneksia tulee kyllä syötyä aivan liian vähän. Nyt en syö muuta kun d-vitamiinia mut olen miettiny et pitäskö alkaa syömään monivitamiinia ja omegaa.

Yhteistyössä