Miten on, tuleekohan tästä uusi lastensuojeluperhe taas?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ls-trendi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

ls-trendi

Vieras
Liekit rikkoivat ikkunan - neljä lasta pakeni tulipaloa viime hetkellä | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Lapset pelastautuivat paritalon tulipalosta lauantain ja sunnuntain välisenä yönä Helsingissä.

Neljä 6-14-vuotiasta lasta oli nukkumassa, kun yksi lapsista heräsi tulipalon aiheuttamiin ääniin. Lasten makuuhuoneen ikkuna oli mennyt rikki palon voimasta. Lapsi havaitsi liekit ja herätti muut.

Tämän jälkeen lapset soittivat hätäkeskukseen. Päivystävän palomestarin mukaan lasten selviytyminen oli muutamasta minuutista kiinni. Lapset olivat yksin kotona.

Pelastuslaitoksen mukaan vaikuttaa siltä, että palo on saanut alkunsa terassilla poltetusta ulkotulesta. Poliisi kuitenkin tutkii syttymissyytä.
Google-mainokset
Syötkö kalaa?
Tiedätkö mitä kaloja tulisi suosia ja mitä puolestaan välttää?
wwf.fi/kalaopas

Liekit olivat levinneet terassilta rakennuksen puuverhoiluun. Pelastuslaitos sai pysäytettyä palon etenemisen, ja rakennuksen molemmat asunnot kärsivät ainoastaan savuvahinkoja.

Kukaan ei loukkaantunut palossa lasten nopean toiminnan ansiosta.
STT

[QUOTE="Vieras";27671865]Ei tule.[/QUOTE]

Miksi ei?

Mun mielestä on selvää tarvetta sille. Ei tuon ikäisiä lapsia pitäisi jättää yksin kotiin yöllä.
Onneksi selvisivät, mutta traumoja varmaan jää kaikille, niin lapsille kuin vanhemmillekin.

Sitä minä vaan kun nuorin oli 6-v että mitenkä siihen suhtaudutaan että ei ole aikuisia ollut paikalla? Pelkään pahoin että tähän heidän traagiseen kotinsa palamiseen sotketaan nyt vielä sossut mukaan.

Niin ja anteeksi, jostain syystä kopsasin tuohon jonkun mainoksen mukaan :D

Kyllä tuosta takuulla lastensuojelun tarpeen selvitys käynnistyy. 14-vuotiaalle ei saa antaa päiväkodista sisarusta mukaan, joten ei taatusti voida olettaa, että 14-vuotias huolehtisi pikkusisaruksestaan yön yli kotona. Mutta sitä, missä vanhemmat sinä yönä ovat olleet, ei tässä kerrota ja se varmasti vaikuttaa paljon ls-toimenpiteiden alkamiseen. Jos ovat olleet tk-päivystyksessä tai sitten baarissa ympäripäissään - siinä on varmasti eroa...

Kyllä tuosta takuulla lastensuojelun tarpeen selvitys käynnistyy. 14-vuotiaalle ei saa antaa päiväkodista sisarusta mukaan, joten ei taatusti voida olettaa, että 14-vuotias huolehtisi pikkusisaruksestaan yön yli kotona. Mutta sitä, missä vanhemmat sinä yönä ovat olleet, ei tässä kerrota ja se varmasti vaikuttaa paljon ls-toimenpiteiden alkamiseen. Jos ovat olleet tk-päivystyksessä tai sitten baarissa ympäripäissään - siinä on varmasti eroa...

Näin. Ihmisillä jokseenkin nuo rajat hämärtyneet minkäikäisen saa jättää vastuuseen. Lastensuojelun tarpeen selvitys tehdään takuulla koska jo poliiseilla velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus jos kutsuttu tehtävälle kotiin missä lapsia.

No kun minä olin 14 niin kyllä mä hoidin silloin nuorempia veljiäni joiden iät olivat 3-10. Joten ei minusta outoa jos 14 vuotias katsoo pienempien sisarusten perään JONKIN aikaa. Jos mitään ei olisi sattunut kaikkihan olisi NUKKUNUT. Onneksi siellä nyt herättiin ja saatiin kaikki lapset ulos. Todella upeata huolehtimista ja varmasti ansaitsisi tuo lapsi jonkun kunniamaininnan kun sai sisaruksensa pelastettua. Ihan varmasti tuossa oli myös vanhemmille tarpeeksi opetusta/muistutusta.

Toivottavasti näin.
Mitäs jos olisivat kuolleet tai loukkaantuneet?

Mä luin ja luin, monta kertaa tuon jutun. Missään ei sanottu, että lapset olivat yön yli keskenään kotona, tai että näin oli tarkoitus tehdä. Onko teillä jotain sisäpiirin tietoa?

Ainut asia mitä ihmettelen on se, että heräsivät tulipalon ääniin, eivät palohälyttimen. Jos sellainen puuttuu, niin soo soo siitä.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Mä luin ja luin, monta kertaa tuon jutun. Missään ei sanottu, että lapset olivat yön yli keskenään kotona, tai että näin oli tarkoitus tehdä. Onko teillä jotain sisäpiirin tietoa?

Ainut asia mitä ihmettelen on se, että heräsivät tulipalon ääniin, eivät palohälyttimen. Jos sellainen puuttuu, niin soo soo siitä.

Ensimmäisessä lauseessahan tuo lukee: "Yksin kotona olleet lapset..."

[QUOTE="Xxxx";27672214]Ensimmäisessä lauseessahan tuo lukee: "Yksin kotona olleet lapset..."[/QUOTE]

Niin. Mutta olivatko he olleet 15 minuuttia yksin kun äiti tai isä vei koiran ulos, vai olivatko vanhemmat tulossa vasta aamulla kotiin.

Palo on alkanut ulkoa. Palohälyttimet ovat yleensä sisällä. Joten savua ei ole ehtinyt taloon sisälle, ennen kuin palon ääniin on herätty (ikkuna rikkoontui). Vaikka talo olisi sisältä päin kuorrutettu hälyttimillä, eivät ne ala huutamaan ennen kuin savua tulee sisälle.

Yhteistyössä