Miten olla miettimättä mitä toiset sanoo ja ajattelee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ahdistaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Ahdistaa"

Vieras
Miten pääsisi eroon siitä, että miettii jatkuvasti toisten mielipiteitä? Miten olla välittämättä? ELämäni on toisinaan hyvin ongelmallista, koska jään aina miettimään, että mitä joku mahtoi tarkoittaa sanoessaan niin ja niin yms. Huh, onko muita kaltaisiani ja miten selviätte?

Työssäni tapaan monia kaltaisiasi, ajattelun muuttaminen on mahdollista. Lainaa kirjastosta aiheeseen liittyviä oppaita miten muuttaa ajattelua positiivisempaan suuntaan. Ja toinen keino on aloittaa joku mielekäs harrastus, josta saa paljon muuta ajateltavaa. jos et omin neuvoin onnistu kannattaa hakeutua terapiaan harjoittelemaan asiaa.

Mulla on sama juttu, joskin itse vielä jään märehtimään etenkin niitä juttuja, jotka voi tulkita jotenkin negatiiviseksi. Olo helpotti kun tajusin, että jokainen miettii eniten sitä omaa napaansa ja ne mielipiteet joita toinen sanoo, saattavat olla sille sanojalle ihan merkityksettömiä.

Itsellä tämä liittyy epävakaaseen persoonaan, joka on siis persoonallisuushäiriö. Tuon diagnoosin saaminen toi jo paljon itsetuntemusta ja helpotusta elämään. En siis tarkoita, että sinulla olisi ko. sairaus, mutta jos nuo ajatukset häiritsevät ihan tavallista elämää, niin kannattaa varmaan etsiä keskusteluapua.

[QUOTE="Ahdistaa";27397495]Miten pääsisi eroon siitä, että miettii jatkuvasti toisten mielipiteitä? Miten olla välittämättä? ELämäni on toisinaan hyvin ongelmallista, koska jään aina miettimään, että mitä joku mahtoi tarkoittaa sanoessaan niin ja niin yms. Huh, onko muita kaltaisiani ja miten selviätte?[/QUOTE]

"kylmä" sanoissa. Elämä ottaa, jättää ja antaa. Kuhan vaan vuotat. Siis el't el'm'' ja ainakin kuolet kun t'yt't 120 vee!

:wave: Täällä yksi, joka painii saman "ongelman" kanssa, koska minusta se on tosiaan välillä jo ongelmallinen luonteenpiirre. Hankaloittaa ja vaikeuttaa normielämää. Työkaveri tapaa sanoa, että mietin ihan liikaa ja kamalaa on miettiä sitä onko itse tullut kovin väärin ymmärretyksi.

[QUOTE="Ahdistaa";27397495]Miten pääsisi eroon siitä, että miettii jatkuvasti toisten mielipiteitä? Miten olla välittämättä? ELämäni on toisinaan hyvin ongelmallista, koska jään aina miettimään, että mitä joku mahtoi tarkoittaa sanoessaan niin ja niin yms. Huh, onko muita kaltaisiani ja miten selviätte?[/QUOTE]

Herranen aika,jos en tietäisi et en varmana ole tätä alotusta tehnyt voisin luulla tehneeni tän.
Mä pohdin kaikki asiat ihan juurta jaksian et miks kukakin sano niin ja miks se teki niin ja mitä se sillä tarkoitti ja oliko se oikeesti sitä mieltä ym. Tosi rasittavaa kyllä itelleen tollanen.Olen yhen mahdollisen suhteenki sössiny sen takia kun pohdin joka ikisen sanan ja lauseen mitä se mies sano,et tarkottiko sitä oikeesti vai mitä taka-ajatuksii sillä oli.Mies ymmärrettävästi tietysti ei kestänyt sitä ja yritti saada mut aattelee ihan muita asioita mut ei se oikeen onnistunut.

Muutenkin ylianalysoin kaiken.

Minä oon just tollainen. Pohdin sitten päiväkausia, että mitäköhän toinen tarkoitti sanomalla niin.... Loukkaannun vain omassa mielessäni. Muutenkin olen arka sanomaan mitään ja en mielelläni ole esillä. Itse olen suurin ongelma omassa elämässäni =D

Tuttu juttu, mutta en koe sitä enää häiritsevänä. Olen hyväksynyt analyyttisen ja kaikkea miettivän luonteeni, joka kääntyy minua vastaan kuvailemasi kaltaisessa tilanteessa. Muutenhan on vain hyvä, että maailmaan mahtuu monenlaista persoonaa ja miettiminen on parhaimmillaan kivaa hommaa.

Tosin olen oppinut sen, että jos minua mietityttää mitä muut ajattelevat annan sille tilaa pienen hetken. Vatvominen ei johda mihinkään ja kiusaa muuta elämääni.

Yhteistyössä