Miten olette vieroittaneet tissistä..?

Hiljalleen...
Minä aloin vähentämään imetyskertoja ,kun tyttö oli täyttänyt vuoden. Syynä oli lähinnä se ,että tyttö söi niin huonosti ja oma paino laski aika tavalla. Ennen vähennystä imetin noin 5-8xpv. Eli käytännössä lähes aina kuin tyttö halusi. Ensin kokeilin jättää päivä imut pois. Tämä onnistui heti ekana päivänä ilman yhtään kyyneltä. Paljon vaan erilaisia leikkejä sekä syliä. Tästä noin kuukausi eteenpäin aamuimetyksen jätin pois. Tähän loppui kyllä ihanat aamuköllöttelyt sängyssä. Heti vaan ylös petistä ,kun herättiin ja muihin aamutoimiin. Tähän on jäsähtänyt mun vieroitus. Nyt tyttö 1v3kk ja illalla nukutan rinnalle/syliin. Noin viikon ajan olen imemistä "rajoittanut" ja vaihtanut lopussa tisun tuttiin. Uuden raskauden myötä on maidon heruminen lähes lakannut. Tavoite on ennen vuoden vaihdetta saada imetys kokonaan loppumaan. Jos tämä onnistuu niin vieroitus on kestänyt 4 kk :) .
 
Ilmeisesti siis syytä varautua muutaman kuukauden projektiin..Olin ajatellut alunperin jatkaa imetystä pitempään, mutta yömme sujuvat huonosti ja yöimetysten määrän taas lisäännyttyä ajattelin että taitaa olla syytä lopettaa imetys. Josko yöunemme paranisivat..
 

Yhteistyössä