Miten olette toimineet jos perheessä on ollut 2 erilaista mielipidettä sikarokotteesta?

kaalimaan vartija

Aktiivinen jäsen
24.02.2008
7 518
3
38
Haluaisin kuulla miten olette toimineet jos perheessä on ollut eriäviä mielipiteitä lasten rokottamisesta. Me olimme päätyneet ratkaisuun että emme rokota lapsia, mutta nyt mies alkaa muuttaa mielipidettään (kiitos median... ) Joka päivä käydään keskustelua rokotteesta ja sikataudista. Alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään. Välillä mietin että pitäisikö vaan rokottaa mukulat niin ei tarvitse enää asiasta neuvotella....

Mutta miten muilla? Oletteko päässeet molempia tyydyttävään ratkaisuun...? Vai onko toinen taipunut toisen tahtoon...??

Mä olen alusta asti ollut rokotteen kannalla, mies vastaan, kunnes alkoi sairaalat täyttyä ja raatoja tulla, silloin pyörsi puheensa.
Noh, rehellisyyden nimissä, olisin antanut rokottaa lapset jokatapauksessa miehen mielipiteestä huolimatta.

Meillä on päädytty molemmat samaan ratkaisuun, olen ainoa perheestä joka on seurannut tilannetta (joka päivä googlannut tietoa eri kannoilta asiaa) ja kertonut miehelle sitten päivittäin. Molemmat ollaan kannalla siinä, ettei rokoteta, vaikka pienempi on periaatteessa riskiryhmää. Netin lisäksi olen ottanut asioista selvää monesta muusta lähteestä (neuvola, biokemisti, ravintoterapeutti sekä lastenlääkäri). Ei päätös silti ole itsestään selvä, selkeä ja mustavalkoinen, mutta tämä on nyt meidän valinta ja toivomme miehen kanssa, että se on oikea.

Mun mies tajusi rokotteen järkevyyden siinä vaiheessa, kun selitin, että vaikka kyseessä olisikin harmiton kuumetauti niin siihen menisi silti varmaan viikko tai kaksi ja päälle korvatulehdus.

Tässä asiassa ei muuten ole kompromissia.

Mie olin aluksi sitä mieltä ettei rokoteta puolitoistavuotiasta poikaa. Mies taas rokotteen kannalla, annoin periksi ja rokotettiin aamulla. Säikähdin kieltämättä niistä uhreista ja myös ystäväni vauva sairastui ja oli huonossa kunnossa. Uskon että tämä rokottaminen oli oikea päätös loppujenlopuksi.:)

Meillä oli myös ensin että ei käydä.Mies sitten alkoi empimään,että käytettäskö sittenkin.Mä vänkään että ei ja mies vaan tulee kokoajan vakuuttuneemmaksi että kyllä käytetään.

Perheriita saatiin kyllä aikaiseksi loppuviimen :ashamed: :laugh:

Tyttö käytettiin rokolla ja olen nyt onnellinen että käytettiin.Kaksi isompaa ei ole vielä saaneet rokotetta kun ovat nyt sairaana kumpikin ja luultavasti possutautia...
Pieni sai sen rokotteen ja tuli sitten sairaaksi parin päivän päästä.Sai tamiflukuurin...
meni hetkessä hänellä sitten ohitse tauti.

Mä olin alusta asti rokotteen puolesta, mies vähän vastaan. Se kun aatteli et sikainfluenssa on vähän sama kuin tavis flunssa. Muistutin kuitenkin, et meillä etenkin yks lapsi sairastaa flunssat aina tosi rajuna, joten riskinsä olis, et "sikanuha" olis vieläkin rajumpi. Pohdin sit ääneen, et kumpikohan on sit parempi, ottaa kuitenkin lähes riskitön rokote, kuin istua sitten lapsen sängyn vierellä sairaalassa, kun se taistelee hengestään hengityskoneessa... :/

Painostin siis ehkä hiukan miestä, mutta pakko sanoa, että olen meistä kahdesta enemmän perehtynyt rokotteisiin ja taudin mahdolliseen pahaan muotoon, enkä kuitenkaan kykene ajattelemaan possutautia ihan vaan vaarattomana nuhana... :/

Ihmetellä täytyy taas kerran, miksi asiasta on eri mielipiteitä. Kaikkien asiantuntijoiden (paitsi kaikessa eri mieltä olevien julkisuudenkipeiden) mielestä rokotus on ainoa järkevä tapa torjua pandemiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaikiaa on..:
Meillä on päädytty molemmat samaan ratkaisuun, olen ainoa perheestä joka on seurannut tilannetta (joka päivä googlannut tietoa eri kannoilta asiaa) ja kertonut miehelle sitten päivittäin. Molemmat ollaan kannalla siinä, ettei rokoteta, vaikka pienempi on periaatteessa riskiryhmää. Netin lisäksi olen ottanut asioista selvää monesta muusta lähteestä (neuvola, biokemisti, ravintoterapeutti sekä lastenlääkäri). Ei päätös silti ole itsestään selvä, selkeä ja mustavalkoinen, mutta tämä on nyt meidän valinta ja toivomme miehen kanssa, että se on oikea.

Meilläkin oli aluksi samat ajatukset, mutta nyt mies on alkanut empimään. Kiitos median ja varmaan myös anopin....
Mies antaa mun kyllä tehdä sen viimeisen päätöksen koska olen enemmän lukenut asiasta mutta silti jaksaa jankaa joka päivä. Odottaa varmaan että väsyn keskusteluun ja myönnyn rokotteeseen.... :whistle:

Yhteistyössä