Miten olette selvinneet kotona arjesta sektion jälkeen, jos on ennestään pieniä lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shihtzu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
1 878
0
36
Sektion jälkeenhän ei saisi nostella mitään vauvaa painavampaa, mutta miten se on mahdollista.

Itse nimittäin odotan toista ja mietin, että jos tälläkin kerralla päädytään sektioon, niin miten minä selviän ensimmäiset viikot kotona vauvan ja 2-vuotiaan kanssa.
Normi arkihommat kun kuitenkin pitää jotenkin tehdä ja aina välillä pitää muutakin nostella kuin vauvaa.

Vaihdoin esikoisen vaipan lattialla. Otin syliin ja hellin lattilalla tai sohvalla (lapsi siis itse kapusi sohvalle..). Rattaisiin ja syöttötuoliin nostin, jalkalihaksilla, en vatsalihaksilla. Itseasiassa kaikesta selviää pienellä kekseiäisyydellä. En tosin ollut kovin kipeä, mulla oli tosi hyvä synnytyslääkäri sektiossa.

Isommat lapset tietenkin auttoivat. mulla vanhin oli silloin jo 10v. Mieskin oli kiitettävästi apuna. Aiak hassua jos mies ei auttaisi

Paha miehen on auttaa, kun sitä ei ole. Tätini varmaan auttaa aika paljonkin tuossa alussa, mutta ei sekään voi koko aikaa tässä olla, käy varmaan aluksi mun puolesta kaupassa ja pitää tuolle esikoiselle välillä seuraa, mutta perusarjesta mun on selvittävä ihan itse.

Esikoinen oli 1v9kk kun keskimmäinen syntyi, ja mieheni ei pystynyt pitämään isyyslomaa kuin muutaman päivän. Isompi kiipesi itse sängylle, jossa vaippa vaihdettiin. Syömään hän pääsi itse, sillä Tripp Trapista olijo otettu kaari pois. Autoonkin lapsi kapusi itse, hiukan autoin pyllystä työntämällä.

Kyllä sitä keinot keksii jos on pakko :)

Kyl sitä jotekii selvis, ja keinot keksi!
Esikko oli just 2v kun keskimmäinen syntyi. Käytännössä yksin olin lasten kanssa.
Kolmas kun syntyi, olikii sit tää nuorimman isä siin mei apuna isompien kanssa (isot oli 3v ja 5v silloin ). Nii, ja kaikki on sektiolla syntyneet.

Siit on niin kauan ettei oikee muista enää kui siit selvis mut hengissä ollaan :D

Yhteistyössä