Miten olette puuttuneet koulukiusaamiseen?

• Viestiketjun aloittaja pahamieli
  • Ensimmäinen viesti
pahamieli
Meillä tilanne nyt se, että joululoman jälkeen 2-vuotta vanhempi oppilas on alkanut kiusaamaan meidän lasta. Sanallista kiusaa ja se meidän pienen mieltä nyt masentaa. Kiusaaminen jatkuu myös koulubussissa, jolla lapsemme ei suostu enään kulkemaan kouluun...
Eilen sain tietää kiusaajan nimen. Miten on, menen huomenna kouluun ja otan asian puheeksi opettajan kanssa. Hän tietoinen kiusaamisesta, mutta ei siitä, että kuka kiusaa lastamme. Aina kerennyt livahtamaan pois, eikä opettaja nähnyt kuka siis on tämä kiusaaja. Mietin vain, että menenkö suoraan tämän kiusaajan luokkaan ja otan oppilaan puhutteluun. Osaan olla tosi tiukka ja ns. "pahiksen" näköinen. Puhuttelisin kuitenkin asiallisesti, mutta tiukkaan sävyyn tiukalla katseella.

Vai mitä teen...? On niin surullinen mieli lapsen puolesta ja eskarissa vasta on koulutaivalta aloittamassa.. Ja haluaisin heti alkuun saada tuon kiusaamisen loppumaan.

mie
Ei ulkopuolinen aikuinen voi marssia koulussa luokkaan ja alkaa puhutella oppilasta! Juttele opettajan kanssa, sovi mitä teette.
Toivottavasti loppuu heti. Harmittaa tosissaan puolestasi ja lapsen puolesta. Kyllä koulun pitäisi saada tuollainen eskarilaisen kiusaaminen heti loppumaan!

lapsen vanhempien kanssa palaveri suoraan,pyydä opettajaa järjestämään se. ehdottomasti pitää loppua heti! mua kiusattiin koulussa seiskalla ja puol vuotta meni kunnes kerroin äidille ja se sopi rehtorin kanssa että pääsin uuteen kouluun(halusin ite vaihtaa siis koulua) teil on tosi kurja ku on vast eskarissa!

vieras
Meillä oli samaa ongelmaa, kun poika oli eskarissa. Jo päiväkodissa pari isompaa poikaa kiusasi ja jatkui sitten koulussa. Selitin sitten sitä kaverille, joka on koulussa terkkarina, kerroin kuka oli kiusaajakin. Terkkari puhui asiasta koulussa. Poika rehtorin puhutteluun (iso juttu!), pyytämään anteeksi mun pojalta ja on edelleen erityistarkkailussa (tapahtumista siis jo yli vuosi). Kiusaaminen loppui siis siihen.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ei ulkopuolinen aikuinen voi marssia koulussa luokkaan ja alkaa puhutella oppilasta! Juttele opettajan kanssa, sovi mitä teette.
Toivottavasti loppuu heti. Harmittaa tosissaan puolestasi ja lapsen puolesta. Kyllä koulun pitäisi saada tuollainen eskarilaisen kiusaaminen heti loppumaan!
jaa no minä ainakin tein juuri niin.
lasta kiusattiin.menin luokkaan ja puhutin porukan.tehosi. kiusaaminen loppui siihen.opettaja oli tyytyväinen toimintaani ja kehoitti tekemään jatkossakin samoin jos kiusaamista ilmenee

ap
Aamusta siis opettajan puheille. Toivottavasti saadaan asialle päätös pikaisesti. Harmittaa niin pienen puolesta =( Ja jotenki sitä tuntee itsensä voimattomaksi tämän asian edessä, entä jos kiusaaminen ei lopu puhutteluista huolimatta..huoh

mie
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
lasta kiusattiin.menin luokkaan ja puhutin porukan.tehosi. kiusaaminen loppui siihen.opettaja oli tyytyväinen toimintaani ja kehoitti tekemään jatkossakin samoin jos kiusaamista ilmenee
Hyvä että tehosi. Mun mielestä kannattaa kuitenkin sopia opettajan kanssa ennen.
Kerrotko vielä, mitä sanoit. Ei toki kaikkea, mutta hiukan suuntaa...

ap
Hyvä että tehosi. Mun mielestä kannattaa kuitenkin sopia opettajan kanssa ennen.
Hei, minuakin kiinnostaisi mitä puhuit lapsille!? Jos huomenna pamahdan luokkaan...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sasss:
MEillä sama juttu, mutta lapsi kieltää meitä puuttumasta asiaan, kun kiusaaminen kuulemma vaan lisääntyisi... vannotti meitä olemaan kertomatta kellekään =o(
No eikö se aikuisen tehtävä ole puuttua asiaan vaikka lapsi ei haluaisi? Kyllä kiusaaminen täytyy aina ottaa vakavasti kiusaajan, tämän vanhempien ja opettajan sekä rehtorin kanssa, jotta tilannetta saadaan purettua. Itse puuttuisin ihan varmasti, lapsen parasta ajatellen. Jos ei kiusaaminen lopu tai menee fyysiseksi, ilmoitus poliisille!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hei, minuakin kiinnostaisi mitä puhuit lapsille!? Jos huomenna pamahdan luokkaan...
lapsi oireili todella voimakkaasti.
ihan asiallisesti puhutin lapsen nimeämiä oppilaita.
lapset pyysivät anteeksi omaltani,ja lupasivat lopettaa.näin myös kävi.
opettaja nimenomaan sanoi,että tehokkain tapa on vanhemman itse puhuttaa,ja olla kiusaajien vanhempiin yhteydessä.
että yleensä vieraalla vanhemmalla on enemmän auktoriteettia näissä tilanteissa,kuin opettajalla joka on päivittäin tekemisissä kiusaajien kanssa

Yhteistyössä