Miten olette opettaneet pojat puskapissalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vinkkejä otetaan vastaan. Meidän pikkumiehen mielestä ulos voi pissata vain pottaan. Olen muutaman kerran vetänyt housut alas ja yrittänyt saada pissaamaan puskaan, mutta poika lähinnä kauhistuu tilanteesta ja pidättää väkisin sen aikaa, että päästään sisälle. Jääkö muuta vaihtoehtoa kuin kuskata potta pihalle, huoh.

Kolmivuotiaaksi asti pissatettiin sylissäpitäen ts pitelen polvitaipeista ilmassa, jalat ylös. Nyt pian 4v opettelee pissamaan seisten. Aiemmin ei löytynyt kiinnostusta.

Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Poika ottaa mua käsistä kiinni ja mä otan polvitaipeista. Hyvin pissa lentää :D

Mut miten sä sait hänet ekan kerran tajuamaan, et puskaan voi pissiä? Meidän poika on vielä sen verran pieni, ettei paljon asian selittäminen taida auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Onko sen pojan pakko oppia puskassa kuseskelemaan. Jos kerran pystyy pidättämään siihen asti, että pääseee vessaan, niin mikä on ongelma?

Ollaan usein koko ilta ulkona ja olisi kätevämpää, ettei tarvitsisi pissahädän takia hypätä sisällä välillä. Ja pystyy kyllä pidättämään jonkun aikaa, mutta on vielä sen verran pieni, ettei kuitenkaan älyttömiä aikoja pysty pidättelemään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mut miten sä sait hänet ekan kerran tajuamaan, et puskaan voi pissiä? Meidän poika on vielä sen verran pieni, ettei paljon asian selittäminen taida auttaa.

Poika on 2v2kk ja ilmoitti, että on hätä eikä halunnu tehdä vaippaan. Ja koska vaihtoehto oli mennä sitten sisälle niin pissas sitten muitta mutkitta pihalla.

Jos on hätä ja lapsi sen ite ilmaisee, niin kyllä se silloin tekee. Tai sitten viet potalle kunnes löytyy asiaan kiinnostusta taas :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Jos on hätä ja lapsi sen ite ilmaisee, niin kyllä se silloin tekee. Tai sitten viet potalle kunnes löytyy asiaan kiinnostusta taas :)

Kyllä osaa sanoa hädästään, mutta siitä huolimatta ei tee ulkona. Eilen viimeksi yritettiin ja poika oli lähinnä kauhuissaan ja pyysi vaan potalle. Sitten äkkiä sisälle ja kalsareissa oli jo pieni läikkä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kerro hänelle, että nyt tarttee kastella tuo puska/kukka tms että se kasvais hienoksi tai jotain muuta tommosta. Meidän poika ainakin innostuu aina.

Ikää on 1v 7 kk, joten en tiedä mahtaisiko ymmärtää tuollaista selitystä

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Onko sen pojan pakko oppia puskassa kuseskelemaan. Jos kerran pystyy pidättämään siihen asti, että pääseee vessaan, niin mikä on ongelma?

Ei sitä aina olla siellä missä vessa, eikä lähelläkään. Hyvä se on osata puskapissi niin tytön kun pojankin.

Alkuperäinen kirjoittaja urea vs urea:
Eli koiria ei saa puskiin kusettaa mutta kakaroita kyllä. Hohhoi.

Kai kai minä saan omalla pihallani tehdä mitä haluan. Mitä se kellekään kuuluu vaikka nostettais koipea puskaan koko perhe koirat mukaanlukien. Omat on pensaamme. Ei olla menossa julkisella paikalle asiaa hoitamaan, joten mikä on ongelma?

Meillä alkoi puskapissaaminen viime kesänä kun poika oli juuri täyttänyt 2 v. Joskus on vaan niin paljon kätevämpää esimerkiksi metsäretkellä, kun ei ole pottaa mukana ja kotiin on kilometrien matka...

En ole missään käsivarrella kannatellut, vaan toisella kädellä pitänyt rinnan päältä kiinni, jotta saan pojan hieman etukenoon ja toisella pitänyt kiinni vehkeestä, jotta ei mene housuille. Poika on kyllä tuossa vaiheessa ollut jo vaipaton ja homma lähti sujumaan kuin itsestään. Jos oli pihalla nakuna, niin ei tarvinnut äidin apua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja urea vs urea:
Eli koiria ei saa puskiin kusettaa mutta kakaroita kyllä. Hohhoi.

Kai kai minä saan omalla pihallani tehdä mitä haluan. Mitä se kellekään kuuluu vaikka nostettais koipea puskaan koko perhe koirat mukaanlukien. Omat on pensaamme. Ei olla menossa julkisella paikalle asiaa hoitamaan, joten mikä on ongelma?

No jos aikuiset alkaa nakuilemaan pihalla, niin saattaapi poliisi tulla pidättämään siveettömyydestä...Riippuu tietenkin missä asutte eli kuinka "julkisella" paikalla. Mutta ei se koiria tai lapsia koske ; )

jos taloudessanne on mies niin anna pojan vieres kattoo kuin mies pissii.. eiköhän se ajan mittaan halua samanlailla tehdä.. (näin ainaskin meitin 2v)

Mahtaiskohan mies suostua truikkimaan omenapuun juurelle? :D Meillä on aika suojaisa piha, mutta joku naapuri voisi silti nähdä vilauksen.

jos taloudessanne on mies niin anna pojan vieres kattoo kuin mies pissii.. eiköhän se ajan mittaan halua samanlailla tehdä.. (näin ainaskin meitin 2v)

Mahtaiskohan mies suostua truikkimaan omenapuun juurelle? :D Meillä on aika suojaisa piha, mutta joku naapuri voisi silti nähdä vilauksen.

no tämä on kummiskin kaikista nopein tapa opettaa...
meillä päin kun ei hävetä puskapissiä aikuisenakaan niin vaikee sanoa teiän miehestä...

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Meillä alkoi puskapissaaminen viime kesänä kun poika oli juuri täyttänyt 2 v. Joskus on vaan niin paljon kätevämpää esimerkiksi metsäretkellä, kun ei ole pottaa mukana ja kotiin on kilometrien matka...

En ole missään käsivarrella kannatellut, vaan toisella kädellä pitänyt rinnan päältä kiinni, jotta saan pojan hieman etukenoon ja toisella pitänyt kiinni vehkeestä, jotta ei mene housuille. Poika on kyllä tuossa vaiheessa ollut jo vaipaton ja homma lähti sujumaan kuin itsestään. Jos oli pihalla nakuna, niin ei tarvinnut äidin apua.

Vaipaton meidänkin poika on enimmäkseen. Kotipihalla ei käytä vaippaa, mutta jos kauemmas lähdetään, varmuuden vuoksi laitetaan. Tosin ei ole kyllä aikoihin vaippaan pissanut ulkoillessaan.

Esimerkin voimalla meilläkin oppi, isoja veljiänsä tarkkaili. Ja olikin aika rehvaakkaan oloinen itse kun osasi. Ja kyllä meillä on vähän julkisimmillakin paikoilla jouduttu puskapissaamiseen turvautumaan.

Yhteistyössä