V
Vaikeaa..
Vieras
Minulla on kohta 3 vuotta täyttävä tyttö ja ukkini kuoli hiljattain. Tästä kerroin lapselle kysymällä muistaako hän missä mummolan koira on? (Tuo koira kuoli viime kesänä.)
Tyttö kertoi että koirien taivaassa. Siihen sitten selitin että isoukki on myös taivaassa jne.
No, eihän noin pieni oikein tahdo ymmärtää kuolemaa, kyseli miksei itse ole kuollut, selitti että isä on kuollut töissä..
Voisiko tuon asian jotenki selittää paremmin pienelle?
Ja meillä olisi perjantaina sitten hautajaiset. Miten ihmeessä ne selitän??
Vinkkejä kaipailen, hän on kuitenkin utelias minne menemme perjantaina, ja olisi hyvä varmasti etukäteen vähän selitellä miksi ihmisiä itkettää jne.
Tyttö kertoi että koirien taivaassa. Siihen sitten selitin että isoukki on myös taivaassa jne.
No, eihän noin pieni oikein tahdo ymmärtää kuolemaa, kyseli miksei itse ole kuollut, selitti että isä on kuollut töissä..
Voisiko tuon asian jotenki selittää paremmin pienelle?
Ja meillä olisi perjantaina sitten hautajaiset. Miten ihmeessä ne selitän??
Vinkkejä kaipailen, hän on kuitenkin utelias minne menemme perjantaina, ja olisi hyvä varmasti etukäteen vähän selitellä miksi ihmisiä itkettää jne.