Miten olet sekoittanut perunan ja porkkanan? Äidit hoi! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippä"

Vieras
Tänään annan ekaa kertaa pikkuselle perunaporkkanasosetta. Pitäisi alkaa keittelemään niitä, mutten oikein tiedä millaisessa suhteessa niitä pitäis laittaa... Kannattaako ensin ehkä laittaa porkkaanaa vain vähän ja lisätä sen määrää sitten myöhemmin? Ajattelin tässä samalla tehdä kunnon satsin ja laittaa pakkaseen, mutta jos määrää täytyisi lisätä pikkuhiljaa, en voi vielä pakastaa. Miten olette tehneet?

Kiitos vastauksista :)

Mä tein tuota sekoitusta pakastimeen ison satsin.. Ja v***ks meni. On sellanen sitkeä köntti, kun sulattaa. Ärsytys! Sittemmin luin, et peruna tekee tuon pakastaessa.

mä laitoin ekaan satsiin kilon porkkanaa ja puolikiloa perunaa... peruna ei meillä pelkiltään uponnut alkuun lainkaan... nyt laitoin puolet ja puolet mut laitan nykyään muksu jo 7 kk jo muitakin "jääpaloja" joukkoon vaihtelevasti ja lihatkin jo käytössä... eli laitan yleensä tuota porkkana-perunaa tai bataattia 3 kuutioo ja sit kaks kuutioo muita kasviksia esim maissi, kukkakaali, kesäkurpitsa ja sit kuution kanaa tai lihaa...

Itse aloin alkaa aika pian porkkanan hienonhienona raakaraasteena perunasoseen seassa.

Mutta ei minulla mitään mittoja ollut. Joinakin päivinä yhdenlaista ja toisena toisenlaista. Meidän pienille oleellisinta oli se, että ensimmäisissa annoksissa sosetta oli teelusikallinen ja tissimaitoa ruokalusikallinen, eli hienonhienosta vellistä se lähti.

Keitin porkkanat erikseen ja sauvasekoittimella soseeksi ja sitten sähkövatkaimella keitetyt potut hienoksi(liisteröityy herkästi jos liikaa vatkaa) ja nämä sitten yhteen ja jääpalamuotteihin pakastin. Ja alussa laitoin porkkanaa vähän enemmän kun on makeampaa ja kun tottui niin perunan osaa lisäsin. Luumusosetta syötin myös 2tl/ruokailu ja maha ei mennyt kovalle.

3,5kk poikani on kaksi päivää työntänyt kieltä ulos ja imaissut sitä sisään.. Lussutus on ainoa sana joka tuli mieleen :D Voiko tällainen liittyä hampaiden tulemiseen? Poika on myös syönyt sormiaan ja kuolannut viimeaikoina hurjan paljon. Onko jonkun vauva pulautellut hampaiden tulemisen yhteydessä? Sitäkin on ollut meillä viimeaikoina hurjan paljon.

[QUOTE="Äiti";23628016]3,5kk poikani on kaksi päivää työntänyt kieltä ulos ja imaissut sitä sisään.. Lussutus on ainoa sana joka tuli mieleen :D Voiko tällainen liittyä hampaiden tulemiseen? Poika on myös syönyt sormiaan ja kuolannut viimeaikoina hurjan paljon. Onko jonkun vauva pulautellut hampaiden tulemisen yhteydessä? Sitäkin on ollut meillä viimeaikoina hurjan paljon.[/QUOTE]

Oho.. Tuli väärään paikkaan...

Yhteistyössä