Miten olet saanut kohdunpoiston?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
Millä syillä olet saanut kohdunpoiston? Mitä olet joutunut läpikäymään ennen ?

Itsellä invalidisoiva kuukautiskierto, hormonaalinen ehkäisy ei sovi, kierukkaa en suostu laitattamaan (gynegologisten toimenpiteiden kauhu, joka johtuu paljolti tästä helvetistä, minkä kuukautiset ja niihin liittyvät tutkimukset ovat aiheuttaneet.) Lapsia on 2, en halua lisää. Lääkäri ei suostu kohdunpoistoon, koska olen kuulemma liian nuori (alle 30-v.)

Entäs tietääkö joku, paljonko kohdunpoisto ulkomailla maksaisi?

Mä oon 32 v. ja multa poistettiin kohtu toukokuun lopussa endon takia. Sitä ennen mut leikattiin 5 kertaa ennenku edes alettiin puhumaankaan kohdunpoistosta. Ja mulla siis yksi lapsi. Todella vaikeeta on kyl päästä.

Arvelisin, ette saa kohdunpoistoa ihan helpolla, vaan ennen sitä hormonikierukkaa pitänee kokeilla. Joskus hankalissa laitoissa tehdään ns humautus, eli kierukka laitetaan nopeassa nukutuksessa, kysypäs tästä mahdollisuudesta. 5 vuotta lisää vois tehdä sen, että kohdupoisto olis helpompi saada.

Muutaman vuosi sitten yhdelle tutulle tehtiin joku kohdun limakalvon poltto tms., en muista termiä. Tehtiin nukutuksessa, pari päivää saikkua ja sinne jäi kuukautiset. Toipui hyvin ja oli tyytyväinen.

Minulta poistettiin kohtu myoomien vuoksi v. 2005. Tuo em. toimenpide tuli kuulemma vähentämään kohdunpoistoleikkauksia just kovan kuukautisvuodon takia. Vieläkö tehdään?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muutaman vuosi sitten yhdelle tutulle tehtiin joku kohdun limakalvon poltto tms., en muista termiä. Tehtiin nukutuksessa, pari päivää saikkua ja sinne jäi kuukautiset. Toipui hyvin ja oli tyytyväinen.

Minulta poistettiin kohtu myoomien vuoksi v. 2005. Tuo em. toimenpide tuli kuulemma vähentämään kohdunpoistoleikkauksia just kovan kuukautisvuodon takia. Vieläkö tehdään?

Lämpöpallohoito; mulle piti tehdä se sterilisaation yhtdessä, mutta ei onnistunut :(

Mitä ne kaikki vaihtoehdot on?
Kierukka kokeiltuna, mikään hormonaalinen ehkäisy ei kelpaa. Buranakuurit testattu. Täytyykö terolutit kokeilla ennen kohdunpoistoa?

Miten tuo lämpöpallohoito tehdään ja mihin vaivoihin?

Jos tilanne on sellainen, että kuukautiset kestävät poikkeuksetta 15pv/kk.

Yhteistyössä