miten odottavat äidit jaksaa käydä töissä? varsinkin jos on vielä päiväkotirumba sihen päälle??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana

Vieras
en käsitä! mulla on koko ajan etova oksettava olo,oksentelenkin melkein päivittäin ja väsyttää julmetusti,ja tosiaan aamusta asti on todella huono olo,ja ihan kaikki hajut ja jopa ajatus jonkun syömisestä tuo oksennusrefleksin.

mä en jaksa!!! joka arkipäivä töistä viideksi kotia päiväkodin kautta ja olo on käsittämättömän HIRVEÄ!!!

miten tätä jaksaa? mikä tähän auttaa?

ei se siitä,kun synnytykseen on vielä se 7kk!!!! viimeksikin kun olin raskaana oli aamusta iltaan etova olo koko 9kk! mutta silloin en oksennellut,nyt oksennan jo hammastahnasta suussa :(

en oikein voi hakea saikkua,kun tämä työrupeama kuuluu osana tutkintoani,jotta voisi valmistua. eikä kukaan muutenkaan myönnä 7kk saikkuu, jos tää olotila jatkuu koko raskauden.

-siis jos jollakulla on jokin muu keino helpottaa tätä kuin saikku tai synnytys niin olisin hyvn kiitollinen.

mitä asennoitumista siinä on kun aamulla ei jaksaisi nousta ylös? ja miten asenteella saa päivän pilaavan oksentelun ja jatkuvan huonon olon pois? kun pitäisi pysyä jotain sisälläkin että jaksaisi.

mä luulen ettei siihen ole mitään "lääkettä" muuta kuin nukkua ja nukkua , silloin kun voi. toisia väsyttää enemmän ja pahanolon tunne tekee tilanteesta entistä hankalamman :/ Itselläni väsymys helpottaa 3-4 raskauskuukauden jälkeen ja etovaa oloa ei ole ikinä ollutkaan :hug:

No kyllä se mustakin on asenne kysymys (lukuunottamatta ongelma raskaudet)

Pikku oksentelu ei mua ainakaan häirinny joskus kävin 5 kertaa työpaikan vessassa oksulla mut ei se kestäny kun alku raskauden. Loppu raskaus oli ihan helppo synnytin 2viikkoa lasketun jälkeen ja töitä tein vikaan päivään asti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Pikku oksentelu ei mua ainakaan häirinny joskus kävin 5 kertaa työpaikan vessassa oksulla mut ei se kestäny kun alku raskauden. Loppu raskaus oli ihan helppo synnytin 2viikkoa lasketun jälkeen ja töitä tein vikaan päivään asti.

niin mutta kun kaikilla ei ole samanlainen raskaus kuin sinulla.
itse jouduin tiputukseen nestehukan takia.

oon raskaana, teen kahta työtä, rempataan uutta taloa, asutaan tilapäismajoituksessa muuttokamojen kans, rahtaan lapsen hoitoon aamuin-illoin, ajan työmatkoja aamuin illoin pimeessä n. 100km päivässä, hirveet raskausvaivat päälle (no, ei enää pahoinvointia), mut ihan hienosti menee ja oon jaksanut :)

No, en pistä kyllä pahakseni äitiysloman alkamistakaan.. mut eiks sitä sanotakin että siinä raskauden keskikolmanneksella tulee joku ihme voimanpuuska, alku hankalaa ja väsyttää ja oksettaa... jaksamisiin!

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:

niin mutta kun kaikilla ei ole samanlainen raskaus kuin sinulla.
itse jouduin tiputukseen nestehukan takia.

No mut haloo ittelles lukiko tossa että lukuunottamatta ongelma raskaudet!!!

Ap - ulkoiletko sinä ollenkaan? Se voisi helpottaa väsymystä. Samoin pahoinvointiin voi auttaa pieni napostelu, eli yrität pitää verensokerin tasaisena. Minäkin olen kärsinyt raskauspahoinvoinnista liki koko raskauden ajan. Mielestäni ne kaikista pahimmat kuukaude ovat kuitenkin ensimmäiset kuukaudet.

Alkuperäinen kirjoittaja raskaana:
en käsitä! mulla on koko ajan etova oksettava olo,oksentelenkin melkein päivittäin ja väsyttää julmetusti,ja tosiaan aamusta asti on todella huono olo,ja ihan kaikki hajut ja jopa ajatus jonkun syömisestä tuo oksennusrefleksin.

mä en jaksa!!! joka arkipäivä töistä viideksi kotia päiväkodin kautta ja olo on käsittämättömän HIRVEÄ!!!

Mä tiedän tuon tunteen. Ja mä käyn vielä iltaisin koulua :headwall: :headwall: . Mutta ihan oikeesti tuo väsymys ja oksetus helpottaa. Tai ainakin mulla helpotti. Nyt kyllä jaksaisin, mutta tällä hetkellä olenkin sitten supistusten vuoksi saikulla :|

Alkuperäinen kirjoittaja raskaana:

Jaksaahan sitä, jos vaan pitää jaksaa. Aamulla ylös, lapset hoitoon, ite töihin, lapset hoidosta ja kotiin tekemään ruokaa jne. Rutiinilla.

Mäkään en tajua miten oon kestänyt karmean olon ja päiväkotirumban jo kaksi kertaa. Tää kantoliinassa tuhiseva kolmas taitaakin jäädä meidän viimeiseksi, nyyh..

Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
Ja kaippa sitten saikkua! Itselläni on neljä lasta ja olen aina ollut töissä. Mielestäni se on asennoitumisjuttu!!

olen vähän samaa mieltä! olen myös aina ollut töissä ja kolme lasta!

Miten olisi voinut asennoitua niin, ettei olisi oksennellut 24 / 7 ja joutunut tiputukseen?

Yhteistyössä