Miten odottavalle yörauha potkivalta vauvalta?

Kyllä se on ihanaa tuntea liikkeitä, mutta viikari on niin reippaalla tuulella iltaisin ja etenkin öisin. Antaa nukkua aamuisin/päivisin hyvin, ilmeisesti itsekin nukkuu, mutta aloittaa potkimisen ilta kuuden jälestä ja loppua ei näy, niin kuin viestin ajankohdastakin näkyy. Nyt mennään vasta rv 25+6 ja odotan hieman kauhulla mitä loppuraskaus tuo meille tullessaan.

Onko ideoita / neuvoja miten vauvaa saisi rytmitettyä oikeampaan unirytmiin tai potkimista vähennettyä? Vai liekkö se edes mahdollista ..

Itse kärsin samasta ongelmasta, asiaa voi auttaa se että sinulla itselläsi on päivässä rytmi, menet nukkumaan tiettyyn aikaan, heräät tiettyyn aikaan, syöt tiettyyn aikaan.. tiedän kyllä kokemuksesta että tuollaisen rytmin ylläpitäminen ei ole helpointa, itselleni oli kyllä melko helppoa kun tein päivätyötä ennen sairaslomalle jäämistä ja liikkeet oli helppo arvata kellonajan mukaan. Nyt sairaslomalla rytmiä ei ole joten vauvakin aktiivinen ihan eri tavalla. Itse olen tällä hetkellä 33+5 eikä yhtään sen helpompaa, uskoisin, kun sinulla tällä hetkellä. Uskoisin että sinulla potkut ja muljahdukset vielä voimistuvat kun lapsi alkaa hakeutua oikeaan asentoon.

Yhteistyössä