Miten nykyaikana voi olla vielä niin köyhää että syödään pelkkää kastiketta ja perunoita?

• Viestiketjun aloittaja nykyaikana
  • Ensimmäinen viesti
"höh"
Aurajuustoinen suppilovahverokastike... Hedelmäinen ja kermainen broilerikastike... venäläinen nakkikastike suolakurkkukuutioilla ja smetanalla...

Lisäksi hyvät kuorineen keitetyt perunat, jotka eivät ole saaneet kumikuorta.

"vieras"
Me ollaan melkosen köyhiä, mut meillä on toisinaan perunalooraakin. Tai muussia. Pyhinä pistetään lautaselle herne ettimään kaveriaan, mut se kaveri on toisen lautasella. Jouluna onnii värikäs ateria ku pistetään se pottu ja kastike kukkakuvioiselle lautaselle!

Niinku mikä on köyhää? Tai mitä se pottu kastikkeineen tuloihin liittyy :xmas:
Perusruokaa parempaa en tiedä, sit herkkupäivinä voi pihvejä ja hanhenmaksapalleroita tehdä :LOL:
Ja leipä ruoan kera ei kaipaa päällensä kuin voin.Tuore sämpylä ei muulloinkaan. Voileivät sit erikseen.

Isä
Pitääkö sitä jokapäivä syödä jotain pippuripihvejä sun muita... Tiedätkös AP, että ihmiset käy töissä, jonka jälkeen ei kaikki aina jaksa alkaa tekemään mitään parin tuntia kestäviä kokkailuja... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24676529:
Pitääkö sitä jokapäivä syödä jotain pippuripihvejä sun muita... Tiedätkös AP, että ihmiset käy töissä, jonka jälkeen ei kaikki aina jaksa alkaa tekemään mitään parin tuntia kestäviä kokkailuja... ;)
Meillä ei lapset edes syö pippuripihvejä yms. Taitaa olla huonosti kasvatettu ku perunat ja kastike menee hujauksessa alas, mut pihvit jää kyllä lautaselle :DD

ulkonainen
Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24676529:
Pippuripihvi salaatilla on todella nopea ateria.

ulkonainen
Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24676643:
Jaa, no kyllä mä nopeemmin kastikkeet väsään, mutta kyllä toi pihviki hidastuu, kun jotain lisukkeita lksadgn.f xz-skv,nbös
No meilla se lisuke on aina salaatti, suoraan pussista pilkottuna :). Pihvissa menee se muutama minuuttia paistamiseen. Nopein ruoka mita mina teen.

ööh
Oonko mä ainoa joka ymmärsi aloituksen niin että vain kastiketta ja perunaa? Ei siis mitään lihaa lisäksi? Olis se minustakin aika köyhää syödä vain perunoita ruskean kastikkeen kera :D Jos se kastike sitten sisältäisi jotain muutakin niin eri juttu..

Isä
No meilla se lisuke on aina salaatti, suoraan pussista pilkottuna :). Pihvissa menee se muutama minuuttia paistamiseen. Nopein ruoka mita mina teen.
Siis häh? Et voi olla tosissas, että ostat salaatit valmiina, pihvit valmiina?
Eikös kaikki kuuluisi tehdä itse, eli ostat lihan, viipaloit piffiksi, pyörität pippurissa, paistat ne, kaadat viunaa, liekität ja salaatit... Ei hyvää päivä, kappas kun et osta lettutaikinaakin valmiina johon lisäät vain nesteen... : /

Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24676710:
Siis häh? Et voi olla tosissas, että ostat salaatit valmiina, pihvit valmiina?
Eikös kaikki kuuluisi tehdä itse, eli ostat lihan, viipaloit piffiksi, pyörität pippurissa, paistat ne, kaadat viunaa, liekität ja salaatit... Ei hyvää päivä, kappas kun et osta lettutaikinaakin valmiina johon lisäät vain nesteen... : /
hei mun mielestä lettutaikinaa saa ihan valmiina pahvitölkissä, joskus ainakin sai ;)

Wolt harmaana
perskuleen akat :p nyt on pakko laittaa leipätaikian nousemaan et saa tuoretta leipää ja voita :p ah tuore kauraleipä tai ruikkari ja sipasu voita..
tai sipuliruskea kastike ja potut..nannaa :p

[QUOTE="bapu";24676160]meillä on kerran viikossa hernekeittopäivä, tarjouksesta kun ostaa soppaa niin päivän ruoka maksaa 50snt+leivät koko porukalle.[/QUOTE]

Eikö silloin syödä mitään muuta? Aamupalalla, lounaalla, välipalalla, päivällisellä ja iltapalalla vaan hernistä ja leipää?

Yhteistyössä