Miten nuha pois nopeasti?

• Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti
IhanaValo
Perjantaihin mennessä pitäis saada hirvee räkätauti pois, onkohan mahdoton ajatus?
En nimittäin pääse lääkkeenotolle jos on infektio päällä. Ei tässä voinnin kannalta vielä kiire oo, mut tää lääkeväli kasvaa taas lisää jos ei pääse menemään ja jossain vaiheessa voi oireetkin palata..
Ja verikokeissa saapi kuitenkin joka yritystä ennen juosta, ja mie en tykkää neuloista :ashamed:

vieras
Mä olen kunnon nuhailija, nuhat ei ole koskaan kestänyt alle viikkoa. Nyt torstaina iski taas nuha, ja kirosin jo valmiiksi että meni tuleva viikko pilalle. Kaverini suositteli auringonhattu-uutetta, käski ottaa maksimimäärän mitä sitä saa ottaa. Kokeilin ja nyt olen jo taas terve! Koskaan aikaisemmin en ole tervehtynyt näin nopeasti, edes lapsena ollessani.
Joten suosittelen sinullekin tuota uutetta. :)

vieras
luontaistuotteita ei suositella normi lääkkeiden kanssa käytettäväksi. ota ensin selvää sopiiko ne sun lääkkeisiin, tosin ei noista au-tipoista kyllä hyötyä oo.

IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olen kunnon nuhailija, nuhat ei ole koskaan kestänyt alle viikkoa. Nyt torstaina iski taas nuha, ja kirosin jo valmiiksi että meni tuleva viikko pilalle. Kaverini suositteli auringonhattu-uutetta, käski ottaa maksimimäärän mitä sitä saa ottaa. Kokeilin ja nyt olen jo taas terve! Koskaan aikaisemmin en ole tervehtynyt näin nopeasti, edes lapsena ollessani.
Joten suosittelen sinullekin tuota uutetta. :)
Miulla tää nuha on ollu jo päälle viikon. Viime viikolla ois ollu tuo lääkkeenanto,mut en siihen siis päässy.

ensimmäinen vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
luontaistuotteita ei suositella normi lääkkeiden kanssa käytettäväksi. ota ensin selvää sopiiko ne sun lääkkeisiin, tosin ei noista au-tipoista kyllä hyötyä oo.
No jos ei ole hyötyä niin sano miksi hitossa mä sit parannuin parissa päivässä? Minulla kun on todella alhainen vastustuskyky, ja siinä missä muut sairastavat pelkkää nuhaa päivän-pari, minulla on korkea kuume ja muuta mukavaa siihen kaupan päälle väh. viikon ajan. Oli oikeasti ensimmäinen kerta kun pääsin näin vähällä, aikamoinen sattuma uute-tippojen testaamisen kanssa.

Helekutti
Ota valkosipulia, murskaa sitä ja laita sellaisiin hedelmäpusseihin. Laita jalat pusseihin ja kääri pussinsuut jalkojen ympärille. Anna hautua kunnes maistat valkosipulin suussasi.

Varoitus: Jos alkaa kirvelemään, älä anna hautua kovin kauan vaan pese pois ja kokeile vaikka myöhemmin uudelleen miedommalla valkosipulilla.

Tuota valkosipulimurskaa runsaasti pusseihin ja pussit jalkoihin, on vähän höntin oloinen ohje mutta auttaa, valkosipuli on luontainen antibiootti.

Sitten paloittelet kuorittua inkivääriä aimo palasen kiehuvaan veteen ja annat porista hetken, siivilöit ja juot teenä. Voi makeuttaa hunajalla ja lantrata vedellä jos on liika kirpakkaa.

Sit Strömsön ruotsinkieliset hihhulit laittoi valkosipulinkynnet vielä paperitolloon käärittyinä molempiin sieraimiinsa ja korviin..... :D

Kangaspussiin merisuolaa ja lämmität vaikka mikrossa hiukan ja annat pussin levätä nenänronttosi päällä- räkä valuu ja tursuaa ulos paremmin.

"valkkarii"
Ite oon paljon syöny valkosipulia, ei nuhasa, eikä mitää. Pari vko sitten oli sellanen olo et ny iskee nuha, valkosipulia äkkiä leivän päälle jne. Eipä oo nuhaa ollu sitten koska tie sviimeks... (nii ja en kyl ottanu sikapiikkiäkää niikun kaikki muut työkaverit, ja he ovat joutuneet olla töistä pois nuhan/yskän talkia) Tiä si onko yhteyksiä...

nuhailija
Juu kyllä tuo valkosipuli auttaa. Sain viikko sitten kauhian räkätaudin, en nukkumaan kunnolla pystynyt nenän tukkoisuuden ja ahdistavan olon takia. Luin, että valkosipuli voisi auttaa, ja eikun pieni puraisu valkosipulista ja nenä aukesi! Oi, kun tuntui ihanalta monen päivän tukkoisuuden jälkeen! Seuraavan yön nukuin hyvin, kun oli valkosipulisukka sängyn päädyssä roikkumassa. Nyt olen tervehtynyt, ilman mitään lääkkeitä! Ja minulla kun tupaa nuo nuhat kestämään ainakin kuukauden, kun sellainen tulee.

tiiteni harmaana
Itse kokeilin edellisessä flunssassa nenän huuhtelua ja se auttoi. Ostin ihan valmiin huuhteluliuoksen suihkepullossa apteekista. Nimeltään oli physiomer. Ihan merisuolaa ja vettä sisälsi. Pakkauksessa oli 2 erilaista suutinta. Toinen kovempi ja terävämpi ja toinen sumumainen. Sillä kovemmalla suihkeella ruuttasin muutaman kerran päivässä niin johan lähti pitkään jatkunut nuha ja onteloiden tukkoisuus helpottamaan nopeasti.

Yhteistyössä