Miten nostaa hemoglobiinia nopeasti, nyt vain 94?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt

Vieras
Oon raskaana kohta puolivälissä ja hb on vaan laskenu koko ajan. Alussa oli "peräti" 118 ja viikko sitten enää 94! Oon kokeillut Spartocinea, Retaferia ja Obsidania. Eivät sovi. Joko tulee kauheat mahakivut ja ummetus/ripuli.
Nyt oon juonu Floravitalia pullollisen, mutta väsyttää vaan koko ajan, huimaa, silmänaluset mustat ja korvissa humisee.

Mikä voisi auttaa? En enää keksi =(
Neuvolassa vaan käskettiin jatkaa raudan syömistä, mutta niin olen tehnyt tähänkin asti.

Mulla näinkin matalan hemoglobiinin on aihettanut etisestä istukasta johtuvat runsaat vuodot rv 11-17. Lisäksi imetän vielä kuopusta, joka ei suostu syömään pullosta eikä mukista kuin korkeintaan 20ml.

Eiköhän tuo sinun asiasi kuulu jo lääkärin hoitoon, ei pelkästään neuvolan asia. Otappa siis itse yhteyttä vaikka gyneen...Hoidettava on joka tapauksessa !!!!

Minkä ikäinen kuopus on? Jos sul ei rautalääkkeet sovi, kokeile sitä juotavaa luontaistuotetta? Se on aika tehokas, eikä yleensä aiheuta mahaongelmia. Jos vielä laskee, tarviit veritankkausta.

matala hemo noilla viikoilla on ihan normia, joten rauhoitu. sen kuuluukin laskea, jotta tiedetään, että istukka toimii ja vauva ottaa omansa.

noniin, sitten meet finellin sivuille http://www.fineli.fi/ ja katot, missä on rautaa. esim basilikaa leivän päälle ja vehnäleseitä jukurtiin. rauta imeytyy parhaiten c-vitamiinin kanssa tyhjään mahaan. maksamakkarahan on päässyt pannasta, joten sitäkin voi syödä. huom, jos elimistössä ei ole tarpeeksi sinkkiä ja kuparia, niin rauta ei osaa silloinkaan imeytyä. suklaassa on optimisti kaikkia raudan imeytymiseen tarvittavia kivennäisaineita, joten jälkkäriksi pari palaa tummaa suklaata.

Onko tuo Floralvital sama kuin Kräuftblutsaft? Jos niin, sitten en osaa auttaa. Tosin kannattaa sitä vielä hetki juoda. Mulla se ainakin nosti tehokkaasti hb:n ylös, jota tavalliset rautavalmisteet ei todellakaan tehnyt.

Ootko maltoferia kokeillu? Mulla se tehos hyvin. Muista, et esim. kananmuna, kofeiini ja kalsium (maitotuotteet yleensäkin, mukaanlukien suklaa) estää raudan imeytymistä joten molemmin puolin raudan syömisen jälkeen pitäs olla vähintään puol tuntia ennen kun nauttii kyseisiä aineita.

Niin, ja mullakin raskaus puolessa välissä ja hb nyt 96 enkä oo ihan hirveen huolissani. Eikä o neuvolan tätikään kun tietää et kohta se lähtee nousuun kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Kyl sun kannattas nyt ruveta miettimään imetyksen lopettamista ja opettaa se kuopus pullolle tai sit nokkamukista maitoa,sehän vie kamalasti sulta ravintoaineita ym.
Kohta muuten ottavat sut sairaalaan ja antavat lisää verta,kun eihän se tosta enää voi laskea..

Olen samaa mieltä. Imetys olisi nyt hyvä saada lopetettua oman (ja vauvankin) terveyden kannalta. Vauvan syntymän jälkeenhän sinulla olisi kaksi imetettävää.
Jos ei muu auta, niin veritankkaukseen laittavat.

Lähetin jut miehen ostamaan verilettuja! =)
Floravitalia oon nyt viimeksi juonut. On muuten samaa kuin Kräuterblutsaft, mutta makeuttamatonta (hunaja puuttuu) ja hiivatonta ja tais joku muukin ero siinä olla. Rautaa siinä on 19mg, kun Kräuterblutsaftissa on 15mg.

Kuopus on nyt 9kk ja yritän koko ajan saada sitä juomaan mukista enemmän. Vielä en oo kuitenkaan saanu lopetettua imetystä.

Mulla nuo istukasta johtuvat vuodot oli tosi runsaita. saatto vuotaa putkeen viisikin päivää niin, että yöllä meni 3-4 sidettä ihan läpi. Nyt tulee enää vanhaa, tummaa verta (hematoomasta).

Täytyy noita rautapitoisia ruokia koittaa syödä ainakin enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
En oo maltoferia kokeillu. Sitä voiskin kokeilla seuraavaksi.
Verenpaine mulla on 110/60, että kai sitä lakua vois vähän popsia =)

Maltofer on pureskeltava rautatabletti joka sit värjää suun sellaseks ruosteen väriseks ;) mut mulla se ainakin tehos. Ja muista välttää maitotuotteiden (myös se suklaa) nauttimista puoleen tuntiin ennen ja jälkeen raudan syömistä. Lakussa suositus on 50 tai 60 g/annos joten sitäkään ei kannata hirveesti syödä.

Mulla oli raskauden alussa hb 148 (aina ollut korkea), laski sitten rv 19 hb 120. Aloitin raudan syömisen ja nyt viime mittauksessa hb oli 135 rv 31. Esikoisen kanssa en tarvinnut rautaa, koska hb oli hyvä loppuun saakka. Ihan lopussakin hb oli 120.

Joo, oon välttänyt noita maitotuotteita raudan kans ja pitänyt kunnon välin.
Imetin viime raskaudenkin ajan, eikä hb laskenut alle 100 missään vaiheessa, mutta eipäs ollutkaan mitään vuotoja silloin.

Voiskohan Floravitalin lisäksi ottaa vielä vaikka yhden Maltoferin päivässä?

Raudan kanssa ei saa syödä viljaa, maitoa, teetä, kahvia. Ne kaikki estävät raudan imeytymisen. Viljassa estävät fytaatit, maidossa kalsium, teessä ja kasvissa tanniinit ja polyfenolit.

Raudan kanssa taas pitää AINA ottaa jotakin voimakkaasti c-vitamiinipitoista. Lasillinen omenamehua tai appelsiinimehua, purista puolikas sitruuna vesilasiin ja ota rauta sen kanssa.

Sen sijaan kofeiinia voi vapaasti juoda, se ei estä raudan imeytymistä. Kahvi ja tee estävät. Jos haluaa kitata vaikka energiajuomaa niin siitä vain, raudan imeytymistä se ei estä.

hemoglopiini jo lapsesta , ja se joskus olon vetämättömäks. Persiljan ruokaan lisääminen voi auttaa. monissa ruoka aineissa on runsaasti rautaa niin ei tarvii käyttää tuntemattomia yhdisteitä jotka on tehty yrteistä.

Raudan kanssa ei saa syödä viljaa, maitoa, teetä, kahvia. Ne kaikki estävät raudan imeytymisen. Viljassa estävät fytaatit, maidossa kalsium, teessä ja kasvissa tanniinit ja polyfenolit.

Raudan kanssa taas pitää AINA ottaa jotakin voimakkaasti c-vitamiinipitoista. Lasillinen omenamehua tai appelsiinimehua, purista puolikas sitruuna vesilasiin ja ota rauta sen kanssa.

Sen sijaan kofeiinia voi vapaasti juoda, se ei estä raudan imeytymistä. Kahvi ja tee estävät. Jos haluaa kitata vaikka energiajuomaa niin siitä vain, raudan imeytymistä se ei estä.

se että ottaa vitamiini valmisteita ja ei kuitenkaan luonnon tuote. Elimistö voi tehdä sen allergisen reaktion ja eikä hyväksy valmistetta.

Yhteistyössä