Miten nopeesti vatsa muuttuu?

  • Viestiketjun aloittaja Doomed
  • Ensimmäinen viesti
Doomed
Siis miten nopeeta teillä on alkanut masusta huomata että pieniin päin olette? Siis et itse tunsit muutoksen vaikka ei välttis muut vielä huomannutkaan? ja mistä sen raskausvatsan erottaa varhaisilla viikoilla tavan mahasta, vai erottaako mitenkään? Toivottavasti ymmärsitte mitä ajan takaa... :D
 
Mulla ulkopuoliset alkoi huomata viikolla 20. Ekaa odotan. =)
Niin vielä että en itsekkään kovin paljoa aiemmin huomannut vatsassa mitään erikoista. Ehkä se kun veti vatsaa sisään niin siihen jäi semmoinen pikku pallo. Tahalleen kokeilin... :) Tietenni oli se vähä eri tuntoinen kuin tavallinen maha.<br><br>
 
Mulle tultiin sanomaa jo ekoilla viikoilla, et taitaa olla pikkunen tulossa, tosin se johtu huonosta olosta :LOL: Itsekin huomasin eron jo aika pian.. Vaatteet alko kiristää ja muutenkin masu tuli esiin ihan erilailla..

Masusta tämä ihastus alkoi kunnolla näkyä viikkojen 16 jälkeen.. viikolla 19, ei ollut enää mitään epäilyksiä kellään.. :D

Toista odotan.. Ensimmäisen ulkopuoliset huomas vasta 4-5:llä kuulla, eli meni aika pitkälle.. <br><br>
 
ei ihan
alussa kyllä mitään muutoksia, ehkä joskus 16 viikolla tuolla alhaalla oli semmoinen kovempi pallo, joka kiristi housuja, mutta muut ei vielä olis silloin huomanneet mitään. Ehkä viikon 20 tietämillä alkoi näkyä muillekin. ;)
 
Kyllähän ne erot huomaa heti, kun saa tiedon, että siellä joku on..

Mä ainakin näin jo ihan selvästi kuinka se kasvaa ja kuinka masu pömpöttää.. Mies ei huomannu mitään eroa ensimmäisen kuukausien aikana.. Paitsi sen, että olin huonovointinen, väsynyt ja hemm.etin kiukkunen.. :whistle: Kyselen koko ajan mieheltä, et onko masu muuttunut, mutta hänestä mitään ei oo tapahtunu, ei uskalla puhuu totta, et masu on jo valtava.. B)

Tosiaan huomas, et vaatteet alko tuntuu pieniltä, vaikka masu ei ollu ees kasvanu yhtään.. (itselllä ainakin putos paino heti alkuun 3 kg, toisilla taas nousee) Tai sitten tulee vaan sellanen olo, et nyt muututaan ja vauva tulee, vaikka se ei vielä kunnolla ole edes nuppineulan kokoinen.. :D


hups, innostuinko taas liikaa.. :ashamed:
 
no kolmatta ku odotin niin heti plussattua näky oli niinku olisin jalkapallon nielassu! :eek: siis se turvotus oli jotain ihan kamalaa :ashamed: ja mä oon aina heti alkuun levinny sivulle päin josta sitte alkanu pyöristyyn eteen,joten aika varhain musta on huomannu :whistle: mutta sitte ku se turvotus on lähteny (noin vko 10) niin sit on alkanu maha pyöristyyn silleen nätisti ihan alhaalta lähtien :) eli joskus 10viikolla musta ei välttämättä huomannu mitään muutaku ilman vaatteita ;) mutta sillon kyllä jo moni tiesi ku tosiaan alkuun sitä ei voinu salata :eek: :whistle:
 
Doomed
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 16:41 ilveskissanminttu kirjoitti:
Jaahas, onkos palstan pikku pervo pieniin päin B)

ööh... no tiiä tuosta sitten... en uskalla testata. Ajattelin vaan kun vatsa on jotensakin kummallisen oloinen.
Meillä ei siis ole kuin minimaallinen mahdollisuus saada lasta, mut se minimaallinenkin mahdollisuus on silti mahdollisuus... :whistle: <br><br>
 
ilveskissanminttu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 16:42 Doomed kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 16:41 ilveskissanminttu kirjoitti:
Jaahas, onkos palstan pikku pervo pieniin päin B)

ööh... no tiiä tuosta sitten... en uskalla testata. Ajattelin vaan kun vatsa on jotensakin kummallisen oloinen.
=)
Testaa pois. Kummallisia asiota tapahtuu jatkuvasti B)

Huomasin vasta äsken et olet vanha tuttu B) En mä enään pysy perässä ;)
 
Esikoista kun odotin niin mulla alkoi masu nakymään tosi nopeesti oisko jossain vkolla 13-15 niin että huomas selvästi, mulla on istukka niin edessä tms.
Saa nähdä kuinka nopeesti alkaa tämä näkymään :D Nyt siis viides viikko menossa...
 
hupitutti
Mulla ainakin jo viimeistään 10. viikolla napa levisi valtavaksi kraateriksi vaikka mahaa ei oikeastaan vielä ollut. Se oli minusta outoa. Nyt se vasta laaja onkin, se napa - 24. viikolla ollaan. Pullahtaa varmana...
 
Kaikilla kerroilla ensimmäisinä ovat oirehtineet rinnat: on ollut kuumotusta, jomotusta, painetta ja pigottumista. Sitten on tullut pahoinvointi, joka on laihduttanut muutaman kilon, ja mahan kasvu ja muuttuminen on ensimmäistä kertaa lukuun ottamatta tuntunut itsellä siinä 17. viikon tietämillä.
 

Yhteistyössä