Miten nopeasti teillä on synnytys alkanut...(uudelleen synnyttäjät)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli siis kun vuodelevossakin supistelee ja paikat ovat alkaneet kypsyä siitä huolimatta, kohdunsuu on sormelle auki ja kaulaa vähän jäljellä, mutta pehmeä. Tämä siis tapahtunut makaamisesta huolimatta viimeisen kolmen viikon aikana, ja liikkeessä supistelee luonnollisesti heti, joten olen lääkärien kehotuksesta vain maannut.
Tiedän, että nämä ovat tosi yksilöllisiä juttuja, mutta ihan vain muiden kokemuksia kaipaisin. Viikkoja alkaa olla 34 ja kortisonit on annettu, eli ei kauheaa hätää, mutta ei tarvisi vielä syntyäkään. Mutta jokohan sitä uskaltaisi nousta sängystä ja tehdä jotain normaalia, vaikka supisteleekin...?? Mihin asti te muut lepoon määrätyt olette maanneet??

Kaksi ensimmäistä lastani syntyivät 37+2 ja 37. Kolmannessa raskaudessa olin sairaslomalla ennenaikaisten ja kipeiden supistelujen takia ja tekemättä juuri mitään (vuodelepoa ei onneksi tarvinnut). Lapsi syntyi kuitenkin vasta 39+1..

37 viikolla aloin itse uskaltaa liikkua enemmän supisteluista huolimatta.

Mulla supistelee kans, tosin supparit ei oo saanu mitään oikeastaan aikaseks (kaulaa jäljellä perjantaina 3cm, sormelle auki ja pehmeä). Levossa oon ollu sairaalassa yhteensä pari viikkoa ja nyt kotona.

Tarkoitus olisi lepäillä pari viikkoa vielä kotona ja helppoa se onkin, kun olen niin kipeä etten kävelemään juuri pääse. Liitoskivut + supistukset vaivaa tosissaan :( Pari viikkoa
sen takia, että en halua tämän vauvan syntyvän kovin pienenä (viime ke painoarvio 2,2kg). Viikkoja nyt 34+1

Marie: Mulla on ihan sama homma noiden liitoskipujen kanssa... :/ Tosin ne helpottaa onneksi jonkun verran maatessa. Kaikki vauvavalmistelutkin yms. on jääneet sitten tekemättä, kun mihinkään ei ole päässyt parin kuukauden makaamisen takia. :( (sairaala-koti väliä vain) Joko sun oma olo on loppu? Mulla alkaa olla...

Mulla kaikissa raskauksissa liik.rajoitteinen saikku. Tässä kolmannessa lähes vuodelevossa rv 26-34. Tuon jälkeen sain liikkua voinnin mukaan. Synnytys käynnistyi 37+0. Oli ihana saada täysiaikainen vauva heti salissa syliin.

Mulla kaikissa raskauksissa liik.rajoitteinen saikku. Tässä kolmannessa lähes vuodelevossa rv 26-34. Tuon jälkeen sain liikkua voinnin mukaan. Synnytys käynnistyi 37+0. Oli ihana saada täysiaikainen vauva heti salissa syliin.

:heart: Aivan varmasti!!

Mulla alkaa olla pikkuinen pakko kanssa nousta tästä sängystä nyt, koska lastenhoitoapua ei tahdo enää saada sisaruksille, kun kaikki mahdolliset avut ovat jo lomansa tähän käyttäneet...Kurjaa olla muutenkin muille rasitteena!!

Yhteistyössä