miten nopeasti keskenmenon jälkeen raskaaksi??

ei tämä niin ajankohtainen juuri nyt ole, kiinnostaa vaan kun pää muutenkin sekaisin kaikesta tapahtuneesta.

eilen vasta tyhjennyksessä olin, mutta uusi vauva mielessä vaikka pitää miehen kanssa mieli hoitaa kuntoon ja odottaa ainakin 6-8 viikkoa ellei enemmän.

:ashamed: :xmas:

Vilijonkka
Mulle sanottiin, että yhdet menkat pitäis odottaa.
Jotenkin sitä pakonomaisesti nyt vaan miettii uutta raskautumista, ettei tarvis miettiä viime viikkoa.. :ashamed:

Minullla oli kahdet kuukautiset ennen kuin halusimme yrittää uudelleen. Sain lääkkeellisen tyhjennyksen ja vuotoa kesti aika pitkään ja kuukautisten jälkeen oli sellaista tiputteluvuotoa. Tiesin, että hormoonit olivat vielä sekaisin, halusin että keho saa rauhan palautua.

Mielelle parasta lääkettä oli kuitenkin tulla raskaaksi uudestaan. Keskenmeno tietenkin myös kummittelee mielessä, mutta niin se varmaan kummittelisi vaikka odottaisi vuoden ennen uutta yritystä. Olen nyt viikoilla 11+5 ja eilen juuri neuvolassa sain kuulla vauvan sydänäänet. Huomenna pääsen ultraan. Tottakai vieläkin voi jotain tulla, mutta edellinen raskaus päättyi jo viikolla 8, joten nyt on ainakin vähän luottavaisempi mieli. :heart:

Kaikille keskenmenon kokeneille voimia ja rohkeutta uuteen yritykseen. :hug:

pinkula
minulla uusi raskaus lähti heti alkuun(oli kylläkin luonnollinen km, en tarvinnut kaavintaa tai lääkkeitä). Tottakai hirvitti uusi keskenmeno mutta kuten tuolla edellä kirjoitti joku, hirvittäisi se myöhemminkin. Odota kuitenkin ihmeessä ne yhdet kuukautiset niin ei tarvitse miettiä onko turvallista ja saa kehokin levätä.

Lääkäri suositteli minulle, että odottaisin yhdet kuukautiset, mutta päätimme yrittää heti uudelleen ja hyvä niin, sillä tulin heti raskaaksi ja nyt viikkoja on 12. Minulla km oli fyysisesti "helppo", ei kaavintaa tai lääkkeitä ja vuotokin loppui muutamassa päivässä.

Pinkula ja manta83!! Ja muutkin heti km jälkeen raskautuneet!
Miten neuvolassa ja muualla on suhtauduttu että olette tulleet heti raskaaksi km jälkeen? Oletteko laskeneet raskausviikot keskenmenovuodosta alkaen aivan kuin edellisistä menkoista laskettaisiin? Itellä oli keskenmeno tammikuun puolivälissä jolloin viikkoja olisi pitänyt olla 12+3, mutta ultrassa huomattiin, että sikiö oli lopettanut kasvamisen jo viikolla 8. Kaavintaan en ehtinyt kun vuoto alkoi itsestään ja kaikki tuli kerralla ulos. Tämän takia ei sitten olla ehkäisyäkään käytetty, vaikka lääkäri kyllä suositteli odottamaan yhdet menkat. Nyt menkkoja ei ole vielä näkynyt enkä uskalla vielä testatakkaan negan pelossa. Niin ja miten muilla on raskaus sujunut? Menikö kesken vai loppuun asti?

meillä mies tänään sanoi että kun lääkäri luvan antaa yrittää, yritetään saada vauvaa meille- jotenkin helpotti, toisaalta pelottaa :ashamed:

kuitenkin kaikki ikävä tapahtunut tässä 2 päivän aikana joten niin tuore juttu vielä ja haavat auki.
onneksi mies on toiveikas :heart:

Kolumbus
Heip,

itse kävin kontrolliultrassa pari päivää sitten ja lääkäri sanoi, että voi aloittaa uuden yrityksen heti.. Tosin minulla oli luonnollinen km, eli kaavintaa tai lääkkeellistä tyhjennystä ei tarvinnut tehdä. Nyt olemmekin sit ahkerasti olleet toistemme kimpussa, ja jos se on sieltä tullakseen niin kaipa se elimistö kestää.

kauan odotettu
Keskenmeno on aina raskasta niin fyysisesti kuin myös henkisesti. Mulla on takana jo 6 keskenmenoa (2 kaavintaa ja 1 synnytys) ja 1 ulkopuolinen raskaus. Niin omituiselta kuin se kuulostaakin, niin siihen ajatukseen turtuu, kun taas kuulee ultrassa, että sikiö on kuollut tai jokin muu on vialla. Siitä palautuminen fyysisesti ja henkisesti vie aikaa. Se aika on yksilöllistä. Jotkut toipuvat muutamassa viikossa ja ovat valmiita yrittämään uudestaan, mutta on myös sellaisia tapauksia, että siitä ei toivu koskaan. Se on raskasta, mutta sen asian kanssa pitää yrittää elää. On niin paljon muita asioita, jotka tuo onnen täyttymystä myöskin elämään. Mulla on auttanut se, että yritän ajatella muita asioita ja keskittyä 7 vuotiaaseen poikaani, joka on minulle kaikkeni. Jaksamisia! kyllä siitä pääsee yli. =) :flower: :heart:

pinkula
vastaus pippuri84:lle!
Kieltämättä sain kuulla vaikka minkälaista kommenttia äitipolilta ja neuvolasta, joka paikasta toitotettiin että olisi ollut hyvä odottaa ne yhdet kuukautiset... Kaikki meni kuitenkin hyvin loppuun asti! =)

meillä tyttö 3/2005 ja toista yritetty 3/2006 asti eli kohta vuoden. Keskenmeno heinäkuussa 2006. Viikolla 7+3. Jotenkin on jo niin tottunut ajatukseen että taas ne menkat vaan alkaa ettei jaksa uskoa että tärppäisi. Onneksi on tuo pian 2-v päivänsäde! En tiedä miten olisin selvinnyt jos km olisi ollut emsimmäinen raskaus. Voimia kaikille saman kokeneille!
T: Äippä -81

Surusilmä
Kyllä siitä selviää, vaikka olisikin ensimmäinen raskaus niin kuin minulla. Minulla keskenmeno tapahtui 10+ viikolla viime vuoden elokuussa; jouduin kaavintaan, mutta kaikin puolin toivuin fyysisesti hyvin. Henkinen puoli onkin sitten ollut ylä- ja alamäkeä. Alussa ajattelin keskenmenoa joka päivä ja surin asiaa valtavasti, mutta ajan kuluessa oloni on parantunut. Mutta sen tiedän, etten täysin selviä tästä ennen kuin onnistun tulemaan uudestaan raskaaksi. Minulla keskenmenosta aiheutunut epäonnistumisen tunne on viime aikoina valitettavasti päässyt kasvamaan, koska uusi raskaus ei suurista toiveistamme ja ahkerasta yrityksestä huolimatta ole alkanut. Toivon voimia kaikille keskenmenon kokeneille!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2007 klo 18:51 Surusilmä kirjoitti:
Kyllä siitä selviää, vaikka olisikin ensimmäinen raskaus niin kuin minulla. Minulla keskenmeno tapahtui 10+ viikolla viime vuoden elokuussa; jouduin kaavintaan, mutta kaikin puolin toivuin fyysisesti hyvin. Henkinen puoli onkin sitten ollut ylä- ja alamäkeä. Alussa ajattelin keskenmenoa joka päivä ja surin asiaa valtavasti, mutta ajan kuluessa oloni on parantunut. Mutta sen tiedän, etten täysin selviä tästä ennen kuin onnistun tulemaan uudestaan raskaaksi. Minulla keskenmenosta aiheutunut epäonnistumisen tunne on viime aikoina valitettavasti päässyt kasvamaan, koska uusi raskaus ei suurista toiveistamme ja ahkerasta yrityksestä huolimatta ole alkanut. Toivon voimia kaikille keskenmenon kokeneille!
ja voimia sinulle kanssa..
toivotaan että pian saisitte ihania uutisia :hug: :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2007 klo 23:52 pippuri84 kirjoitti:
Sain keskenmenon toukokuussa -2006.Täydellinen keskenmeno.Yritimme heti uutta ja raskauduin 2kk keskenmenosta.Nyt raskausviikkoja takana 34.Meillä on ennestään 1v7kk ikäinen prinsessa.
onnea sinulle uudesta raskaudesta.. :flower:
voi kun itsekin saataisiin uutisia pian ja sellaisia jotka kestäisivat loppuun saakka turvotuksineen ym :D

Yhteistyössä