Miten noita kauhean makuisia superfoodeja oikein syödään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suprwmn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suprwmn

Vieras
Mulla on järkiään kaikki kun niissä luvataan 10 hyvää ja 20 muuta, mutta kaikki niin järkyttävän hirviän makuisia että naama irvellä joutuu niitä syömään, siis olen paljaaltaan syönyt ja pirtelöihinkin laittanut, mutta sitten koko pirtelö maistuu ihan shaisselle. Nyt tein raakasuklaata ja ajattelin että jospa ne siten menisi paremmin, niin hyi olkoon mitä kökköä siitäkin tuli :-/
Antakaa nyt siskot rakkaat vinkkejä!

Taitaa olla niin että niihin makuihin pitää tottua. Se vie vähän aikaa kun on tottunut syömään jotain ihan muuta. Usein ruuat on maustettu ja näin ollen maistuvat täysin muulle kuin alkuperäinen (harva kai syö esim. maustamatonta jauhelihaa tms.

Tuntuu varmaan tyhmältä alkaa totuttautumaan johonkin mikä naistuu pa** alta, mutta sitä se oli lapsuudessakin. Kaikesta ei tykännyt mutta maistaa piti.... kunnes alkoi tykkäämään.

Mitä superfoodia tarkoitat? Niitä kun on nii plajon, ihan kuten joku jo mainitskin, meidän marjoistamme lähtien. Puolukka, mustikka, karpalo, tyrni. Itse rakastan raakasuklaata aivan päntiönään. Lisää tekovaiheessa suklaamassaan rouhittua pähkinää (cashew tms.), vähän rusinaa ja NAM. Normisuklaa maistuu nytkyään jotrnkin pliisulta, kun olen alkanut tehdä raakasuklaata.

Pakuria ja lakkakääpää saa valmiina pussiteenä. Ei maistu ollenkaan pahalle. Viherjauheen makuun tottuu. Älä laita sitä smoothien sekaan liikaa, puskee kyllä läpi. Viherjauhetta saa kyllä tabletteinakin.

Maca, lucuma yms. menevät näppärästi raakasuklaamassaan. Ei maistu miltään.

Tuoreet mustikat on parhaita. Mansikka, vadelmat, herukat, karviaiset, omenat, mesimarjat, luumut, raparperi jne. ovat kaikki todella hyviä, joita saa omasta puutarhasta. Karpalot, lakat, tyrnimarjat ovat myös hyviä suomalaisia tuotteita.