Miten nimi ja osoite hittoon eniron netissä olevasta henkilöhausta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuvasentään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tiedot tulevat sinne suoraan operaattoriltasi. Useimmilla operaattoreilla on netissä itsepalveluasiakaspalvelu missä voit käydä muuttamassa liittymäsi tietoja. Jos ei onnistu niin soita operaattorin aspaan sen ollessa auki ja ilmoita, että haluat numerosi salaiseksi/niin että tiedot eivät näy tiedusteluissa.

Lisää, muuta tai poista tietoja

Ota yhteyttä omaan liittymäoperaattoriisi. Liittymäoperaattorit välittävät julkaistavaksi annetut tiedot valtakunnalliseen tietokantaan.

http://www.eniro.fi/lisaasivu/henkilot/

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Tiedot tulevat sinne suoraan operaattoriltasi. Useimmilla operaattoreilla on netissä itsepalveluasiakaspalvelu missä voit käydä muuttamassa liittymäsi tietoja. Jos ei onnistu niin soita operaattorin aspaan sen ollessa auki ja ilmoita, että haluat numerosi salaiseksi/niin että tiedot eivät näy tiedusteluissa.

Mutta kun tuolla eniron Henkilöt-haussa ei ole puhelinnumeroani, kun minulla ei sellaista ole, vaan siellä näkyy osoitteeni ja nimeni. Ja miten ne nyt saan pois? Soittamalla osoite-operaattorilleni?

Haluttaessa tiedot voidaan poistaa vain eniro.fi:n Henkilöt-hakupalvelusta ottamalla yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen helpdesk@eniro.fi tai puhelimitse numeroon 0201 110 471.

Haluttaessa tiedot voidaan poistaa vain eniro.fi:n Henkilöt-hakupalvelusta ottamalla yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen helpdesk@eniro.fi tai puhelimitse numeroon 0201 110 471.

Tämä hyvä keino, jos haluat tietosi pois vain Enirosta. Muiden hakupalvelujen kautta tietosi kuitenkin ovat edelleen löydettävissä.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis oma...?

Puh.nro yms. tiedot salaiseksi, luulisin.

No kun minulla ei ole omaa puhelinnumeroa, mutta osoite siellä näkyy selvästi.

Osoitetiedotkin saa salaisiksi halutessaan.

Niin siis, sun pitää käydä maistraatissa, jos haluat tämän tehdä. On nimellä turvakielto tms.

Mä oon tehnyt saman ihan postissa.

Tämä hyvä keino, jos haluat tietosi pois vain Enirosta. Muiden hakupalvelujen kautta tietosi kuitenkin ovat edelleen löydettävissä.

Eli soitan kaikkiin hakupalveluihin? Will do.

Niin kiellät numerosi ja osoitteesi luovutuksen joo kiellä myös jos omistat auton sen rek numeron tiedustelut ym AINA jostain kumminkin ne sulle soittaa ja lähettää postia,itse kielsin puh myynnin kun ei juttelu enää auttanu kun puh soi AIVAN turhaan ja akku tyhjä aina siinä sen syy,muut kiellot on jokaisen ajateltava kans itte et onko tarpeellista aina vai ei?

Suurin osa vastaajista ei nyt oikein ymmärrä asian pointtia ja heittävät näsäviisaana lyhyesti ja muka ytimekkäästi "numero salaiseksi" tyyppisiä idiotismeja.

Itsellenikin on tullut jo monta kertaa ongelmia Enirossa kummittelevan ikivanhan numeron takia. Juuri äsken menetin työpaikan sen takia kun muhun ei saatu yhteyttä ajoissa. Olisi pitänyt saada välittömästi yhteys ja kontakti, mulle yrittettiin soittaa jopa illalla asian takia ja katsoivat numerotiedustelusta numeroita jne.

Samaten pakettikuriiri on kääntynyt ulkoovelta pakettien kanssa pois vaikka olen ollut kotona -koska on yrittänyt soittaa Enirosta kaivamaansa numeroon jota en ole käyttänyt vuosiin.

Tunnuksia palveluun en muista että onko niitä ollutkaan ja operaattori on vaihtunut jo ajat sitten.
Yleensä en muista koko asiaa ennen kuin tulee joku ongelma, niin kuin nyt.

Suoritin threadin otsikon tyylisen haun googlella ja päädyin huomaamaan että en ole yksin. Kaipa se on sitten soiteltava eri operaattoreille randomina ja kyseltävä onko minulla ollut tätä kyseistä numeroa heillä ja sitten pyydettävä heitä poistamaan se Enirosta.
Jotenkin tuntuu epätoivoiselta.

Itsellenikin on tullut jo monta kertaa ongelmia Enirossa kummittelevan ikivanhan numeron takia.

Enirosta kaivamaansa numeroon jota en ole käyttänyt vuosiin.

Tunnuksia palveluun en muista että onko niitä ollutkaan ja operaattori on vaihtunut jo ajat sitten.

Tarkentaisin, kun en ole varma mitä tässä tarkoitit: eli onko tuo numero sulla vielä omistuksessa, maksatko siitä kk-maksua jollekin operaattorille?

[QUOTE="vieras";25735757]Tarkentaisin, kun en ole varma mitä tässä tarkoitit: eli onko tuo numero sulla vielä omistuksessa, maksatko siitä kk-maksua jollekin operaattorille?[/QUOTE]

Vanhoilla tiedoilla löytyi kolme numeroa, yksi niistä oli mitä käytän mutta siinäkin oli väärä osoite.
Sen sain tietysti vaihdettua helposti kun nyt huomasin alkaa noita korjailemaan.
Mutta koska juuri tässä yhteystiedossa missä oli oikea nimi ja numero, oli väärä kaupunki niin eilen tavoittelemistani yrittänyt henkilö skippasi sen koska ajatteli että se on joku kaima.

Yksi numeroista oli käyttämätön, sellainen mistä ei mene kuukausimaksua (niitäkin liittymävaihtoehtoja on ollut ja on edelleenkin olemassa) joten koska sitä ei ole käytetty niin laskujakaan ei ole mennyt.
Tämän sain poistettua aspan kautta.

Jäljellä on vielä yksi mihin en voi itse juurikaan vaikuttaa. Entisen työharjoittelupaikan käyttööni antaman puhelimen numero, joka luovutettiin harjoittelun loputtua takaisin. Se löytyy edelleenkin 1,5v harjoittelun jälkeen omalla nimelläni Enirosta mutta ei ole omistuksessani.

Olen ollut nyt yhteydessä kyseiseen työpaikkaan joten ei voi kuin toivoa että korjaavat asian...

Näin siitäkin huolimatta että nimi on uniikki, eikä täydellistä kaimaa ole koko planeetalla.
Maalaisjärjen mukaan mulla pitäisi siis olla oikeus poistaa ne numerot mistä vain mutta pykälät on pykäliä, onhan se ymmärrettävää että liittymän omistaja määrää liittymän hallinnasta.

Eli jos joku muu vielä painii näiden samojen asioiden kanssa niin Eniro ei niitä vanhoja tietoja editoi/poista, olin yhteydessä heidänkin asiakaspalveluunsa.
Sanottiin että operaattori luovuttaa ne tiedot Enirolle -tai on luovuttamatta jolloin se päätös on liittymän omistajalla.

Eli jos on monen eri operaattorin liittymiä Enirossa mitä pitäisi poistaa /editoida niin ei auta kuin soitella jokaisen asiakaspalveluun ja pyytää muutosta -tai jos on tunnukset webin kautta tehtävään liittymän hallintaan operaattorinsa sivuilla niin salaiseksi voi liittymänsä tehdä itse sitä kautta, liittymän poisto pitää edelleenkin hoitaa aspan kautta (ainakin saunalahdella).

Ns. turvakieltoa ei ihan hepposella perusteella saa, vaikka joku sanoi että se kannattaa hakea. Turvakielto kun kieltää numeron/osoitteen jne antamisen liki joka paikkaan (paitsi viranomaisille) joten moni turvakiellon hakija onkin ammatissa jossa on tärkeää ettei omat tiedot mene vastapuolelle (esim. poliisi voi hakea tiedoilleen turvakieltoa, jottei rikolliset saa osoitettaan selville mahdollista kostoa varten jne).

Suoramarkkinointitarkoituksiin osoitteen/numeron luovuttamisen voi kieltää maistraatin sivuilla mutta lisäksi kannattaa myös ottaa yhteyttä robinson reksiteriin jonne automaattiin soittamalla rekisteröivät numerosi niin ettei sitä enää käytä ne puhelinmyyntifirmat jotka ko. reksiteriä käyttävät. Lisäksi numero on syytä laittaa salaiseksi. Ja muistaa, että monessa kipailulomakkeessa on esim. tieto että annettuja tietoja voidaan käyttää markkinointiin -eli jos sellaiseen numerosi laitat niin saattaa päätyä suoramarkkinointilistoillekin.

Ja toisaalta puhelinmyyjälle kannattaa sanoa että sinulla on suoramarkkinointikielto ja kysyä vielä, että mistä soittaja on numerosi ottanut (välistä tässä vaiheessa menevät jo vaikeaksi ja lopettavat itse pikaisesti puhelun pahotteluiden kera). Kannattaa myös tallettaa soittajan numero kännyyn niin tiedät ensi kerralla suoraan lyödä luuria korvaan ennen vastaamistasi jo.

Mua lähinnä vituttaa nyt tuo tekstarimainonta jota olen saanut parin hesalaisen baarin toimesta, enkä ole ikinä niissä edes asioinut ja mulla tosiaan on salainen numero ja markkinointikeilto sekä robionsonissa että maistraatin rekisterissä. Pistin enirolle justiin meiliä että pitävät huolen etteivät anna numeroani markkinointiin (sillä numeroni on tunnuksena heidän sisäänkirjautumistunnarina numerohakuihin joita voin tehdä..)

Yhteistyössä