Miten niin "mikään ei riitä"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä ihme
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikä ihme

Vieras
Mikä kumma tohon mieheen on mennyt. Tiuskii kaikesta mahdollisesta ja riidellään nykyään kauhean paljon.
Useamman riidan aikaan on huutanut "ettei mulle mikään riitä.." Hänen vanhempasakin kuulemma ajattelevat näin :O

Aloin riidan jälkeen pohtia asiaa enemmän, eikö mulle tosiaan mikään riitä. Siis mä en pyydä mitään itselleni, lomaa perheelle tai miehen kanssa kahden johonkin menemisestä on tullut ääneenkin haaveiltua. Olen kotihoidontuella ja miehen tuloilla eletään nyt vajaa vuosi ja se on hänellekkin ok, koska ei halua lasta näin pienenä muualle hoitoon. Teen suurimman osan kotitöistä, hoidan lasten vaatteet, ruuat ja mies saa halutessaan mennä omilla jutuillaan (aika vähän kyllä missään). En ostele itselleni juuri mitään, jonkun vaatteen silloin tällöin ja lapsille tietysti tarvii vaatetta.

Mistäköhän tälläinen juttu nyt tulee?

että on toinen nainen.

Yhdellä tutulla mies alkoi raivota kun vaimo tarjosi pannarin palan naapurin lapselle. Syytti kuinka tuhlaa rahaa. Kas kummaa, parin viikon päästä oli vaimo ja liuta lapsia lempattu ja uusi rakas kainalossa..

No en kyllä ymmärrä missä välissä ehtis toista hoidella, vaikka ei kai sekään nyt ihan pois suljettu ole.

Mistä sille tulee ajatus, ettei mikään mulle riitä? Kokeeko se perhe-elämän velvotteet liian rankoiksi. En käsitä. Olen aika loukkaantunutkin.

Alkuperäinen kirjoittaja mikä ihme;26215232:
No en kyllä ymmärrä missä välissä ehtis toista hoidella, vaikka ei kai sekään nyt ihan pois suljettu ole.

Mistä sille tulee ajatus, ettei mikään mulle riitä? Kokeeko se perhe-elämän velvotteet liian rankoiksi. En käsitä. Olen aika loukkaantunutkin.

Ehkä kokee tosiaan sen perhe-elämän, arjen, raskaaksi? Ensin on pitkän päivän töissä, maksaa laskut, ja kotona on sitten aina se lapsiperheen arki vaatimuksineen. Milloin olette ottaneet irtioton arjesta viimeksi? Ihan kunnolla, ei mitään "mies kävi jääkiekkopelissä ja illalla juotiin siiderit saunan jälkeen kun lapsi nukkui"?

Kysyinkin mitä ihmettä tarkoitti ja ihmettelin perään, että olen kovasti miettinyt asiaa, kun mitään en ikinä itselleni pyydä. Enkä koe tarvitsevanikaan. Myönteli mun olevan oikeassa, eikä osannut selittää miksi niin kokee. Ja tietysti mua jäi vaivaamaan, että vanhemmatkin ovat tätä mieltä.

Itsekkyyttä on kyllä ollut ilmassa jonkun aikaa, näkyy aika monestakin jutusta. Mistä se sitten johtuu? Ennen niin huomioiva ja ihana mies tuntuu toisinaan vain omaa napaansa ajattelevalta idiootilta.

Irtiotosta on aikaa. Ongelma siinäkin, että itse kaipaisin meille yhteistä irtiottoa tai koko perheen lomaa muualla kuin kotona. Mies miettii irtiottoja yksinään. Parin viikon päästä hän lähteekin joukkuekavereiden kanssa viikonlopun viettoon mökille.

Meillä mies kaipaa enemmän "irtiottoja" kavereidensa kanssa kuin minä. Itse olen vähän sellainen kotihiiri, enkä jaksa oikeen mihinkään lähteä. No mies sitten käy kavereidensa kanssa kerran kuussa jossain ja kotiutuu aamusiin vasta. Mulle riittää vastineeksi että mies on päivän poissa lasten kanssa ja mä saan olla yksin kotona. :)

Mutta me myös lomaillaan paljon perheenä, vaikka hotelliviikonloppu Helsinkiin/kylpylään tai jotain muuta luksusta. Tai vaikka vaan viikonloppu vanhempien mökille tai muuta arjesta poikkeavaa.

Yhteistyössä